T TypRĂ€tt skrev:
Vet inte om det Àr genetiskt betingat att 50% av alla mÀn tycker att MC Àr svaret pÄ alla saknade bitar i livspusslet
En del kvinnor tycker samma sak. 😀
 
T TypRĂ€tt skrev:
uppkörning för A-kort om nÄgra dagar.
Lycka till! ❀
 
Jag körde av mig mc-suget innan jag fick mitt körkort med A bonus 1974.

Jag körde supertrimmad moppe, zĂŒndapp ks50 och ks100 som 15-17 Ă„ring och det var nog för mig.
 
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T TypRĂ€tt skrev:
MC trĂ„d vore kul, uppkörning för A-kort om nĂ„gra dagar. Ja
 passerat 40 med nĂ„gra Ă„r. Vet inte om det Ă€r genetiskt betingat att 50% av alla mĂ€n tycker att MC Ă€r svaret pĂ„ alla saknade bitar i livspusslet eller om det bara Ă€r youtube som tycker att jag verkar gilla sĂ„nt som 40+ uppskattar och dĂ€rför matat mig med sĂ„nt content tills det kĂ€nns som det naturliga svaret.
Var kör du upp?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Har vi ingen MC trĂ„d. KĂ€nner mig inte riktigt hemma hĂ€r
 😂
VÀlkommen till MC trÄden
 
  • Gilla
HSP och 3 till
  • Laddar…
Har visserligen ett v&h system pĂ„ hojen men har Ă€ven kompletterat med ett lite vassare horn pĂ„ 139db. Brukar fĂ„ bilar att se upp😄
Svart kompressordrivet tuta med texten "Stebel" och "Made in Italy", lÀmpligt för motorcykel med en ljudnivÄ pÄ 139 decibel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
VÀlkommen till MC trÄden
Tror en duktig moderator gav mig ett hem. 👍
 
  • Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tror en duktig moderator gav mig ett hem. 👍
Tur man kan anmÀla inlÀgg sÄ det skapas nya trÄdar ;)
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
T TypRĂ€tt skrev:
tycker det Ă€r bilistens fel nĂ€r den ”kör ut framför” nĂ€r de kommer i 160km/h pĂ„ 70 vĂ€gen
Det ÄR bilisten som gör fel om denne inte uppfyller sin vĂ€jningsplikt!

Att motorcyklisten ocksÄ gör fel förÀndrar inte detta.
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Det Àr nÀr 2 gör fel samtidigt som det blir en olycka
 
Unikt namn
MathiasS MathiasS skrev:
Faktum Ă€r att tex Yamaha jobbat pĂ„ att göra ljudupplevelsen mer lokal - dels leder man insugsljud rakt upp (genom ”tanken”) och avgasröret pekar rakt ner för att minska spridningen. Bra va?
I ny egen trÄd kÀnns det mer motiverat att svara.

Om det minskar andelen rakarör varianter som bara sprider oljud i hela omrÄdet sÄ Àr det bra.

Personligen skulle jag hellre ha en hoj som gick snabbt och tyst Àn det motsatta. Men tyvÀrr har jag för dÄlig vÀgdisciplin för att skaffa ett buskörningsfordon.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
DÄ ber vi @13th Marine hÄlla för öronen i 17 sekunder och ni andra skruvar upp volymen pÄ max. Skaket beror pÄ att min fru höll pÄ att tappa kameran vid första lilla blippen - det lÄter lite mer i garaget Àn vad man kan tro frÄn filmen.

Lite pyssligt att montera detta faktiskt, trÄngt att komma Ät bakom kylaren trots att den lossades frÄn sina fÀsten.

 
  • Gilla
  • Älska
Gimp och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det ÄR bilisten som gör fel om denne inte uppfyller sin vĂ€jningsplikt!

Att motorcyklisten ocksÄ gör fel förÀndrar inte detta.
Jag Àr inte ens sÀker pÄ att det stÀmmer, i mÄnga fall Àr det en kurva och du kan inte se lÀngre frÄn utfarten Àn sÀg 70-100m, ser du dÄ nÄgon vÀntar man, Àr det fritt sÄ kör man. VÀjningsplikten kan inte vara oÀndlig. Kommer det dÄ nÄgot susande runt hörnet Àr det ju synd för dennes anhöriga men jag lÀgger det inte pÄ mitt samvete och jag ser det pÄ samma vis vid mindre dolda utfarter. Jag kör givet vis inte ut framför nÄgon som jag ser kommer i hög fart men i mÄnga fall gÀller det att vara kvick om man ska komma ut i en vÀnstersvÀng utan att sitta hela dagen dvs man kan inte sitta o rÀkna stolpar pÄ ankommande trafik utan Àr lucka stor nog brÀnner man ut. Kommer nÄgon i tredubbla hastigheten Àr det utanför det jag tar höjd för. Kommer nÄgon i 90 om det Àr 70 behöver de pÄ sin höjd lÀtta pÄ gasen om de inte vill kramas jag har rÀtt mycket blyfot sjÀlv sÄ ligger inte o fisgasar.

AlltsÄ scenariot i mitt huvud Àr du stÄr i en T-korsning och ska ut pÄ stora vÀgen vÀnster. Mycket trafik frÄn höger sÄ man letar lucka o kollar om det blir fritt vÀnster samtidigt. Den farliga ghostridern kommer dÄ frÀmst frÄn vÀnster dÀr det Àr mindre trafik och mer möjlighet för hög fart.

Hade det bara varit en högersvÀng det Àr frÄgan om Àr det ju inte mycket att fundera pÄ bara att vÀnta tills det blir en nog stor lucka, Àr det sÄ mycket trafik att det Àr svÄrt att komma ut brukar farten inte vara sÄ hög heller.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S
T TypRĂ€tt skrev:
Jag Àr inte ens sÀker pÄ att det stÀmmer, i mÄnga fall Àr det en kurva och du kan inte se lÀngre frÄn utfarten Àn sÀg 70-100m, ser du dÄ nÄgon vÀntar man, Àr det fritt sÄ kör man. VÀjningsplikten kan inte vara oÀndlig. Kommer det dÄ nÄgot susande runt hörnet Àr det ju synd för dennes anhöriga men jag lÀgger det inte pÄ mitt samvete och jag ser det pÄ samma vis vid mindre dolda utfarter. Jag kör givet vis inte ut framför nÄgon som jag ser kommer i hög fart men i mÄnga fall gÀller det att vara kvick om man ska komma ut i en vÀnstersvÀng utan att sitta hela dagen dvs man kan inte sitta o rÀkna stolpar pÄ ankommande trafik utan Àr lucka stor nog brÀnner man ut. Kommer nÄgon i tredubbla hastigheten Àr det utanför det jag tar höjd för. Kommer nÄgon i 90 om det Àr 70 behöver de pÄ sin höjd lÀtta pÄ gasen om de inte vill kramas jag har rÀtt mycket blyfot sjÀlv sÄ ligger inte o fisgasar.

AlltsÄ scenariot i mitt huvud Àr du stÄr i en T-korsning och ska ut pÄ stora vÀgen vÀnster. Mycket trafik frÄn höger sÄ man letar lucka o kollar om det blir fritt vÀnster samtidigt. Den farliga ghostridern kommer dÄ frÀmst frÄn vÀnster dÀr det Àr mindre trafik och mer möjlighet för hög fart.

Hade det bara varit en högersvÀng det Àr frÄgan om Àr det ju inte mycket att fundera pÄ bara att vÀnta tills det blir en nog stor lucka, Àr det sÄ mycket trafik att det Àr svÄrt att komma ut brukar farten inte vara sÄ hög heller.
Du verkar behöva göra enbart högersvÀng ut pÄ vÀgar, sedan ta bÀttre beslut om nÀr du minsann ska ut och hindra kommande trafik. Do better!
 
S Sernando skrev:
Du verkar behöva göra enbart högersvÀng ut pÄ vÀgar, sedan ta bÀttre beslut om nÀr du minsann ska ut och hindra kommande trafik. Do better!
Hu? Jag skrev ju tydligt att exemplet Àr vÀnstersvÀng i T-korsning. Du verkar ha fastnat vid nÄgot scenario sjÀlv. I mitt första inlÀgg Äsyftade jag inte ens en MC som kommer ikapp utan den som blÄser in i sidan pÄ bilen som Äker ut för att korsa dess bana (tex för att svÀnga vÀnster).
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.