12 295 lĂ€st · 334 svar
12k lÀst
334 svar
Allt om motorcykeln
Var kör du upp?T TypRÀtt skrev:MC trÄd vore kul, uppkörning för A-kort om nÄgra dagar. Ja⊠passerat 40 med nÄgra Är. Vet inte om det Àr genetiskt betingat att 50% av alla mÀn tycker att MC Àr svaret pÄ alla saknade bitar i livspusslet eller om det bara Àr youtube som tycker att jag verkar gilla sÄnt som 40+ uppskattar och dÀrför matat mig med sÄnt content tills det kÀnns som det naturliga svaret.
Allvetare
· VĂ€stra Götaland
· 10 861 inlĂ€gg
Allvetare
· VĂ€stra Götaland
· 10 861 inlĂ€gg
Allvetare
· VĂ€stra Götaland
· 10 861 inlĂ€gg
Det Àr nÀr 2 gör fel samtidigt som det blir en olycka
I ny egen trÄd kÀnns det mer motiverat att svara.MathiasS skrev:
Om det minskar andelen rakarör varianter som bara sprider oljud i hela omrÄdet sÄ Àr det bra.
Personligen skulle jag hellre ha en hoj som gick snabbt och tyst Àn det motsatta. Men tyvÀrr har jag för dÄlig vÀgdisciplin för att skaffa ett buskörningsfordon.
DÄ ber vi @13th Marine hÄlla för öronen i 17 sekunder och ni andra skruvar upp volymen pÄ max. Skaket beror pÄ att min fru höll pÄ att tappa kameran vid första lilla blippen - det lÄter lite mer i garaget Àn vad man kan tro frÄn filmen.
Lite pyssligt att montera detta faktiskt, trÄngt att komma Ät bakom kylaren trots att den lossades frÄn sina fÀsten.
Lite pyssligt att montera detta faktiskt, trÄngt att komma Ät bakom kylaren trots att den lossades frÄn sina fÀsten.
Jag Àr inte ens sÀker pÄ att det stÀmmer, i mÄnga fall Àr det en kurva och du kan inte se lÀngre frÄn utfarten Àn sÀg 70-100m, ser du dÄ nÄgon vÀntar man, Àr det fritt sÄ kör man. VÀjningsplikten kan inte vara oÀndlig. Kommer det dÄ nÄgot susande runt hörnet Àr det ju synd för dennes anhöriga men jag lÀgger det inte pÄ mitt samvete och jag ser det pÄ samma vis vid mindre dolda utfarter. Jag kör givet vis inte ut framför nÄgon som jag ser kommer i hög fart men i mÄnga fall gÀller det att vara kvick om man ska komma ut i en vÀnstersvÀng utan att sitta hela dagen dvs man kan inte sitta o rÀkna stolpar pÄ ankommande trafik utan Àr lucka stor nog brÀnner man ut. Kommer nÄgon i tredubbla hastigheten Àr det utanför det jag tar höjd för. Kommer nÄgon i 90 om det Àr 70 behöver de pÄ sin höjd lÀtta pÄ gasen om de inte vill kramas jag har rÀtt mycket blyfot sjÀlv sÄ ligger inte o fisgasar.Alfredo skrev:
AlltsÄ scenariot i mitt huvud Àr du stÄr i en T-korsning och ska ut pÄ stora vÀgen vÀnster. Mycket trafik frÄn höger sÄ man letar lucka o kollar om det blir fritt vÀnster samtidigt. Den farliga ghostridern kommer dÄ frÀmst frÄn vÀnster dÀr det Àr mindre trafik och mer möjlighet för hög fart.
Hade det bara varit en högersvÀng det Àr frÄgan om Àr det ju inte mycket att fundera pÄ bara att vÀnta tills det blir en nog stor lucka, Àr det sÄ mycket trafik att det Àr svÄrt att komma ut brukar farten inte vara sÄ hög heller.
Du verkar behöva göra enbart högersvÀng ut pÄ vÀgar, sedan ta bÀttre beslut om nÀr du minsann ska ut och hindra kommande trafik. Do better!T TypRÀtt skrev:Jag Àr inte ens sÀker pÄ att det stÀmmer, i mÄnga fall Àr det en kurva och du kan inte se lÀngre frÄn utfarten Àn sÀg 70-100m, ser du dÄ nÄgon vÀntar man, Àr det fritt sÄ kör man. VÀjningsplikten kan inte vara oÀndlig. Kommer det dÄ nÄgot susande runt hörnet Àr det ju synd för dennes anhöriga men jag lÀgger det inte pÄ mitt samvete och jag ser det pÄ samma vis vid mindre dolda utfarter. Jag kör givet vis inte ut framför nÄgon som jag ser kommer i hög fart men i mÄnga fall gÀller det att vara kvick om man ska komma ut i en vÀnstersvÀng utan att sitta hela dagen dvs man kan inte sitta o rÀkna stolpar pÄ ankommande trafik utan Àr lucka stor nog brÀnner man ut. Kommer nÄgon i tredubbla hastigheten Àr det utanför det jag tar höjd för. Kommer nÄgon i 90 om det Àr 70 behöver de pÄ sin höjd lÀtta pÄ gasen om de inte vill kramas jag har rÀtt mycket blyfot sjÀlv sÄ ligger inte o fisgasar.
AlltsÄ scenariot i mitt huvud Àr du stÄr i en T-korsning och ska ut pÄ stora vÀgen vÀnster. Mycket trafik frÄn höger sÄ man letar lucka o kollar om det blir fritt vÀnster samtidigt. Den farliga ghostridern kommer dÄ frÀmst frÄn vÀnster dÀr det Àr mindre trafik och mer möjlighet för hög fart.
Hade det bara varit en högersvÀng det Àr frÄgan om Àr det ju inte mycket att fundera pÄ bara att vÀnta tills det blir en nog stor lucka, Àr det sÄ mycket trafik att det Àr svÄrt att komma ut brukar farten inte vara sÄ hög heller.
Hu? Jag skrev ju tydligt att exemplet Àr vÀnstersvÀng i T-korsning. Du verkar ha fastnat vid nÄgot scenario sjÀlv. I mitt första inlÀgg Äsyftade jag inte ens en MC som kommer ikapp utan den som blÄser in i sidan pÄ bilen som Äker ut för att korsa dess bana (tex för att svÀnga vÀnster).S Sernando skrev: