galento galento skrev:
Den här är det , har haft den i 9 år och den har fungerat bra.

123ignition elektroniska tändsystem till veteranbilar
Den såg ju rejälare ut än de "kinavarianter" jag sett..

galento
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Den såg ju rejälare ut än de "kinavarianter" jag sett..
Ps kostade 1700 kr hösten -13. Har en rektangulär "datakontakt" i botten annars lika.

S Styrman_jansson skrev:
Berlingon som nämns här ovan. Tyvärr verkar det bara finnas kontaktvärmare vilken jag hört är lite sådär…
Nej för tusan. Calix har blockvärme =) Iallafall enligt deras spec. Om det skulle varit kontaktvärme så hade jag köpt en slangvärme ändå. Körde det på en renault megane och det funkade klockrent. Men sen bor jag i norra skåne så det är inte många dagar av eländigt kallt så att motorn mår dåligt. Det är bara isen på rutan man vill slippa helst.

R Rkarlsson skrev:
Nej för tusan. Calix har blockvärme =) Iallafall enligt deras spec. Om det skulle varit kontaktvärme så hade jag köpt en slangvärme ändå. Körde det på en renault megane och det funkade klockrent. Men sen bor jag i norra skåne så det är inte många dagar av eländigt kallt så att motorn mår dåligt. Det är bara isen på rutan man vill slippa helst.
Jag hittar bara kontaktvärmare;
https://www.calix.se/produkter/soek-produkt-personbil?action=vehicleDetails&vehicleId=2147017693

Anab anabint.se har slangvärmare med pump vill jag mena.
Har för mig att det var många som köpte till bmw f10 / f11

R Rkarlsson skrev:
Sök produkt - personbil - Calix AB

Jag har en 1,6 =)
Ja till diesel finns det. Men jag har ju 1200cc bensintrepipen.

S Styrman_jansson skrev:
Ja till diesel finns det. Men jag har ju 1200cc bensintrepipen.
Jaha. Det förklarar det faktiskt.
Men finns det möjlighet för din del att sätta slangvärme? Har dålig koll på slangarna. Det är ju mer att föredra än en liten kloss som bara mysvärmer.

R Rkarlsson skrev:
Jaha. Det förklarar det faktiskt.
Men finns det möjlighet för din del att sätta slangvärme? Har dålig koll på slangarna. Det är ju mer att föredra än en liten kloss som bara mysvärmer.
Slangvärmare kan nog gå. Ska kika lite mer under huven i helgen. Ska sätta drag på bilen med så det kanske kommer först.

galento
hsd
Såg att fartkameror tar flera rattsurfare som kör för fort

galento
hsd hsd skrev:
Såg att fartkameror tar flera rattsurfare som kör för fort
Det är bra , skulle vara mycket högre böter också.

Tyvärr tar även ett "engagerat" telefonsamtal med handsfree mycket uppmärksamhet. Jag slutade med det sent 90-tal då jag missat avtagsvägar och efter samtal fick fundera på hur långt jag kommit. Så att hålla i mobilen eller med handsfree är ingen större skillnad. För mig är det stor skillnad med telefonsamtal i bilen jämfört med att prata med någon i bilen, men här kan det säkert finnas skillnad från person till person.
Idag har jag inga arbetssamtal längre så det blir ytterst sällan jag använder handsfree och då mycket korta samtal.
Och som jag noterat tidigare styr jag mycket i bilen med röststyrning då systemen blivit betydligt bättre, t.o.m. så att om man pratar alldeles för tydligt, artikulera, så sker missförstånd istället för att prata helt normalt. Röststyrning på 90-talet var en spännande upplevelse för att se hur det tolkades.;)

Är det någon som vet någon bra återförsäljare av bilreservdelar (gärna i Tyskland eller inom EU iaf, har hittat flera i UK men det känns inte aktuellt) som har ett stort sortiment?

Jag har slitit ut kopplingspedalgummit på min Mondeo - 15 och Ford ska ha över 500 spänn för ett nytt.. :dizzy:

Har kollat på de vanliga (autodoc, trodo, etc) men det är ingen som har. Ebay och Amazon verkar bara ha universalgummin och det känns ju som marginellt troligt att de sitter bra...

Bilen gick omkull live framför oss på motorvägen för en stund sen. Kardan gick av och slog sönder växellådan, oljan sprutade ut på däcken och bilen jazzade in i räcket och välte.
Föraren klev ur oskadd.
Trafikolycka med vält fordon på vägen, människor och fordon står vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.