722 536 läst · 11 155 svar
723k läst
11,2k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 795 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 235 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 795 inlägg
idag är jag inställd på att detta med bilar och mc är fånigt och inget att pyssla med som hobby.
Flaxade runt i denna i en timme idag. Gick alldeles utmärkt att inte dö trots mediokra förkunskaper. Och ja, givetvis satt det någon till vänster och övervakade det hela…
Flaxade runt i denna i en timme idag. Gick alldeles utmärkt att inte dö trots mediokra förkunskaper. Och ja, givetvis satt det någon till vänster och övervakade det hela…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 235 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 795 inlägg
Nej, tror inte det. Kan ju vara nån kant på metallen som håller litf, men det är det säkert inte. Overmoulding blir ju typ som att gummit är fastlimmat. Räcker med 1mm godstjocklek för att det ska hålla trycket13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 235 inlägg
Ah, räcker det med så lite, det är imponerande!Rabbithole skrev:
Har väl tappat några millimeter längst ut, och det är väl som du säger ca 20mm kvar då.
Ska du ta flygcertifikat?MathiasS skrev:
Idag är det planen, men imorgon har verkligheten hunnit ikapp igen och då får jag nog nöja mig med att drömma om att jag kan flyga. Men det är helt klart ett genomförbart projekt så man blir ju lite sugen. Instruktören sa att man flyger själv efter ungefär 8-10 timmar och efter ytterligare 45h har man samlat ihop flygtid nog för att kunna få körkortet. Men, att flyga det jag flög idag kostar drygt 2000kr per timme om man hyr det, lägg en instruktör på det så inser man att detta körkort är dyrare än de flesta andra..... och därefter blir det ju bara dyrare när man ska ha något att flyga i som ska underhållas osv.nino skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 310 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 310 inlägg
En DA40?! Fin kärra!MathiasS skrev:
Finns en anledning till att det är många gubbar på flygklubbarna, det är en hobby som kräver mycket deg. Tyvärr... Tog (fick) cert i gymnasiet, jäkligt kul men inte speciellt svårt eg. Höll kvar det några år, men när det inte blev en karriär o jag börja plugga uni var det ohållbart att underhålla.
Har du deg över så kör! 😀
Jepp, en DA40D. Garmin G1000 i cockpitten.S swirve skrev:En DA40?! Fin kärra!
Finns en anledning till att det är många gubbar på flygklubbarna, det är en hobby som kräver mycket deg. Tyvärr... Tog (fick) cert i gymnasiet, jäkligt kul men inte speciellt svårt eg. Höll kvar det några år, men när det inte blev en karriär o jag börja plugga uni var det ohållbart att underhålla.
Har du deg över så kör! 😀
Det är onekligen en kittlande tanke, men i praktiken så tror jag eventuell överbliven deg bättre bakas till flera bullar som fler i familjen har glädje av. Detta verkar vara en pengaslukare av rang, i löpande kostnader.