747 626 läst · 11 403 svar
748k läst
11,4k svar
Allt om bilen
Vi använde sånna på ett tidigare jobb för att köra upp med minilastare och minidumpers i växlarflak till lastbilar. Fungerade rätt bra men man slet ut dom på ett par månaders konstant körande. Både lastaren och dumpersen vägde mellan 2 och 3ton beroende på hur mycket last man hade med sig.galento skrev:Var och tittade på Biltemas ramper under veckan , är det nån här som
använder dom ( eller liknande ) :
[länk]
De var lätta men tyckte de såg klena ut för att klara 2500kg paret ? Har
hemgjorda ramper i stål som är tunga och lite branta så man får ha plankor
för att det inte ska ta i karossen . Men några lättare vore bra.
Ok , de är väl starkare än de ser ut . De skulle vara stapelbara och
tyckte de såg klena ut på undersidan med ribborna mot marken.
Väldigt lika de på filmen , men skippar nog dessa. Vill inte ligga under
en big block jänk stående på dessa.
tyckte de såg klena ut på undersidan med ribborna mot marken.
Väldigt lika de på filmen , men skippar nog dessa. Vill inte ligga under
en big block jänk stående på dessa.
Redigerat:
Egentligen ett inlägg för Gaaahhhh tråden men har en gammal C5a som jag vill bli av med. Det är lite fix så det är inte många tusenlappar vi pratar om. Hittade en spekulant som kollade och tyckte att det här blir bra, men han hann ångra sig på den minut det tog för mig att gå in och hämta regg beviset. När jag kom ut igen bad han om ursäkt och drog sig hemåt....
Nån som är intresserad av av en C5a med V6a som inte gått alltför långt på sina 23 år?
Nån som är intresserad av av en C5a med V6a som inte gått alltför långt på sina 23 år?
Det är alltid en bra idé med ett par pallbockar och klossar med.galento skrev:
Har sett en gubbe ha problem med sådanadäringa små korta stålramper när han försökte backa up röven på sin lilla Smart car, stålramperna bara gled på asfalten "framför" bakhjulen.galento skrev:Var och tittade på Biltemas ramper under veckan , är det nån här som
använder dom ( eller liknande ) :
[länk]
De var lätta men tyckte de såg klena ut för att klara 2500kg paret ? Har
hemgjorda ramper i stål som är tunga och lite branta så man får ha plankor
för att det inte ska ta i karossen . Men några lättare vore bra.
Har bara använt mina på grus så inget problem att de glidit men kan
ju tänka mej att såna små lätta glider fint på asfalt. Men dessa är inte
att jämföra med t.ex BT,s klena ramper.
Hade man haft högre takhöjd i garaget hade man satt in en tvåpelarlyft.
ju tänka mej att såna små lätta glider fint på asfalt. Men dessa är inte
att jämföra med t.ex BT,s klena ramper.
Hade man haft högre takhöjd i garaget hade man satt in en tvåpelarlyft.
Har borrat 2 hål i garagegolvet där jag stoppar ner en lång M10 skruv som stoppar ramperna från att glida iväg, det gjorde jag redan på 90 talet i mitt dåvarande garage.
Utomhus har jag bankat ner nått i backen helt enkelt.
Utomhus har jag bankat ner nått i backen helt enkelt.
Vist, men nja, inte de vi tänker på när man pratar moped i Sverige.DennisCA skrev:
Det fanns många av Hondan i bakgrunden, men de var inte mopeder, utan registrerade som motorcykel då motorn var för stark.
Utbudet av typisk moped i Sverige kan du se i länken.
I Finland är Tunturi, Solifer, Simson vanligast, våra typiska Svenska mopeder verkar aldrig sålts där.
Årligen kommer ett gäng från Björneborg ner till Gotland på moped, de åker över Ålands skärgård, till Stockholm, ner till Nynäshamn och över till Gotland.
Brukar vara 20-30 st, de har 2 följebilar som är Transiter från 70 talet.
Kul gäng som helst vill dricka öl och basta, men de pratar inte ett ord Finska !!