Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Samma fälgar?
Japp

nino nino skrev:
Jo men det gjorde det
Då låter det ju som skivorna eller att det är glappt någonstans iaf. Andra alternativ är väl drivaxlar,drivknutar hjullager.

Lagren är bytt ganska nyligen.
Knutarna brukar man väl höra ganska direkt?

Ska till Arlanda på lördag så får väl se hur den känns, bara frun som kör än 😬

nino nino skrev:
Lagren är bytt ganska nyligen.
Knutarna brukar man väl höra ganska direkt?

Ska till Arlanda på lördag så får väl se hur den känns, bara frun som kör än 😬
Om knutarna är slutslitna så borde det höras men om dom tappat någon balansering så hörs det nog inte. Men det är nog rätt långsökt.
Vibrerade det före lagerbytet?

galento
Såg en Passat-08 idag och det var nog en av de värsta rosthögar man sett , fullt med hål efter sidorna.

galento galento skrev:
Såg en Passat-08 idag och det var nog en av de värsta rosthögar man sett , fullt med hål efter sidorna.
Svart? I Dalarna isåfall var det jag 😄

• Haha
  • Wow
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Jo tack. Hade en sådan ett tag. All dörrar rostar innefrån och ut, så till slut är det bara lacken som håller ihop det. Smäller man igen dörren för hårt så upplöses den helt.

Min var ändå svart, så stod man långt ifrån och kisade så såg den hel okej ut.

Grannen har en silverfärgad sådan som nu består av 90% rost. Känns som att de helt givit upp nu och gör regelbundna "lagningar" men silvertejp bara för att få bort vassa kanter och få den genom besiktningen. Silvertejpen matchar faktiskt lacken rätt bra.

N Niq skrev:
Om knutarna är slutslitna så borde det höras men om dom tappat någon balansering så hörs det nog inte. Men det är nog rätt långsökt.
Vibrerade det före lagerbytet?
Nej, det var tanten som tyckte att den lät i lagret, jag hade inte bytt...
Kollade serviceboken och vänster lager var bytt 1000-1500mil tidigare så tänkte att det var lika bra att byta även höger

S Stuff skrev:
Jo tack. Hade en sådan ett tag. All dörrar rostar innefrån och ut, så till slut är det bara lacken som håller ihop det. Smäller man igen dörren för hårt så upplöses den helt.

Min var ändå svart, så stod man långt ifrån och kisade så såg den hel okej ut.

Grannen har en silverfärgad sådan som nu består av 90% rost. Känns som att de helt givit upp nu och gör regelbundna "lagningar" men silvertejp bara för att få bort vassa kanter och få den genom besiktningen. Silvertejpen matchar faktiskt lacken rätt bra.
Köpt svart silvertejp men inte börjat rostlaga än 😄

• Haha
galento och 2 till
  • Laddar…
Börjar kännas som om man åker gammal Toyota där Afrikaexportörer jagar dina bilar 🤔

Skärmdump av SMS-meddelande där någon vill köpa en Dodge från 2015.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4min. senare från annat nummer :O

Skärmdump av SMS-meddelande där Riddermark Bil uttrycker intresse av att köpa en Dodge från 2015.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Hos mig ville de köpa bilen de sålde till mig en månad tidigare 🙄

Aja, så länge de inte tycker jag ska köpa tillbaka bilen jag sålde i inbyte så.

• Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Börjar kännas som om man åker gammal Toyota där Afrikaexportörer jagar dina bilar 🤔

[bild]
4min. senare från annat nummer :O

[bild]
Ägde en Toyota Hiace för 10 år sen, fick massa brev och telefonkopisar som ville köpa och köra bilen till Afrika.
Från en firma som hette Mias Bilar kom det brev varan vecka.

• Haha
Tokslut
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Hos mig ville de köpa bilen de sålde till mig en månad tidigare 🙄

Aja, så länge de inte tycker jag ska köpa tillbaka bilen jag sålde i inbyte så.
Lägg på lite på priset

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nej, det var tanten som tyckte att den lät i lagret, jag hade inte bytt...
Kollade serviceboken och vänster lager var bytt 1000-1500mil tidigare så tänkte att det var lika bra att byta även höger
Förstår jag rätt att det inte vibrerade före lagerbytet? I så fall är det nog runt det man borde börja söka.
Om bromsskivorna har slagit sig borde det väl märkas i pedalen när du bromsar

N Niq skrev:
Förstår jag rätt att det inte vibrerade före lagerbytet? I så fall är det nog runt det man borde börja söka.
Om bromsskivorna har slagit sig borde det väl märkas i pedalen när du bromsar
Tror det var lika innan lagerbytet
Ja får se på lördag om det är nåt som stör, ska tänka på det med bromsen också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.