RoTe RoTe skrev:
På motorväg kommer sprayen långt som in i hela helvete och kör du med taket nere är det inte så fräscht.
Hur kul är det att köra cab på motorvägar (tips: inte alls)? Prova fina småvägar istället.

• Gilla
husägaren TS
  • Laddar…
RoTe
Tokslut Tokslut skrev:
nu i gulregnssäsongen åker torkarna på och sprutar i någon sekund medans jag åker iväg
Jag kör torkarna torrt så slipper hela bilen bli prickig.

• Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
RoTe
T TommyC skrev:
Hur kul är det att köra cab på motorvägar (tips: inte alls)? Prova fina småvägar istället.
Ibland sprutar dom spolarvätska även på 70 vägar osv. Otroligt jag vet!

RoTe
Nissens Nissens skrev:
Du är nog helt ensam om att inte använda spolarvätska på sommaren. 😊
Nä vi som bryr oss om bilen tvättar bilen istället för att spruta spolarvätska

• Haha
Nissens
  • Laddar…
Nissens
RoTe RoTe skrev:
Ibland sprutar dom spolarvätska även på 70 vägar osv. Otroligt jag vet!
De flesta sprutar trots allt spolarvätska på bilrutan… har aldrig sett någon göra det på vägarna… 🙄

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Nissens Nissens skrev:
De flesta sprutar trots allt spolarvätska på bilrutan… har aldrig sett någon göra det på vägarna… 🙄
Nu gör du dig bara dum. Du vet mycket väl vilket moln av spolarvätska det blir när man spolar vindrutan i lite hastighet. Nåt mer du vill spela dum över?

Mja, senast idag fick jag spola bort en hoper av guldamm och bös, köra torkare torrt sliter bara blad och repar ruta. Flugor och fän får man gnida bort lika f-n.

• Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Jag bestämmer som tur är över min bil. Värre när man ofrivilligt blir nedstänkt trots sol och uppehåll.

Nissens
RoTe RoTe skrev:
Nu gör du dig bara dum. Du vet mycket väl vilket moln av spolarvätska det blir när man spolar vindrutan i lite hastighet. Nåt mer du vill spela dum över?
Inte på min bil. Kanske på gamla amasoner. Bilar från de senaste 10 åren lämnar inget moln efter sig…

RoTe
Nissens Nissens skrev:
Inte på min bil. Kanske på gamla amasoner. Bilar från de senaste 10 åren lämnar inget moln efter sig…
Ehm jo alla bilar lämnar moln av spolarvätska efter sig.

Jaha idioten på ignore för min del.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Så jag kommer aldrig få reda på varför man behöver ha så mycket sprutt på spolarvätskan på en sommarentusiastbil alltså.
Mina sommarbilar har spolningen använts en gång per år, på besiktningen.

RoTe RoTe skrev:
Gissar att du är en av dom som älskar att spraya ner andra bilar på vägarna. När man kör en nytvättad finbil som är prickfritt ren kommer det alltid nåt jävla kioskmongo och ska köra full patte på vindrutespolningen framför...
Vet du varför det blir så ?

För att du som kioskmongo ligger för jävla nära den som sprutar ner dig ;) Jag älskar att spruta med spolarvätskan på sådana mongon :D :D :D :D :D

• Gilla
husägaren TS och 4 till
  • Laddar…
Nissens
RoTe RoTe skrev:
Ehm jo alla bilar lämnar moln av spolarvätska efter sig.
Ok, då har du inte sett hur det fungerar på nyare bilar. Där rinner spolarvätskan ut på vindrutan, den ”sprayas” inte.

Oavsett, det är fullt normalt att använda spolarvätska året om. 😊

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nja, rinnande spolarvätska är nog helt beroende på fabrikat, skulle påstå att det är rätt ovanligt. Och min bil från 2021 har vanlig spray.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.