711 777 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Ja, om du envisas med att ligga för nära bakom andra bilar så blir det ju så. Det är ju inte den framförvarande bilen som bestämmer avståndet till bilen bakom…RoTe skrev:
Uppsalas cyklister är ju värre trafikmarodörer än Linköpings enligt min erfarenhet, men jag lämnar till var och en att avgöra om de ska ha en dusch.RoTe skrev:
Det jag känner till i ämnet är dock att en cykel är ett fordon och att det därför, till skillnad från gående, inte är förbjudet att stänka ner dem.😊
Jag köpte på mig denna kofångare från en skrotad bil för ett år sen, sen dess har den legat bakom förrådet i en hylla. Jag köpte den för att prova plocka av dekorlisten men den gick i tusen bitar typ.
Istället ska jag nu prova reparera kofångaren och sälja den vidare. Den har diverse skråmor och fästena är rostiga med flagnande färg. Sagt och gjort de ligger i elektrolysbadet för tillfället. Jag kommer förmodligen måla om den med svart bromsoksfärg.
Den största skadan är i vänster hörn, den har fått sig ett ganska bra slag i ena hörnet som gjort hörnet till en rejäl buckla istället. Jag började med att plocka isär hela grejen i beståndsdelar. Den var full med lera och jord på insidan.
Tyvärr verkade jag inte ha en bild sparad av hur det såg ut innan jag började trycka ut bucklan men detta är resultatet av gårdagens jobb. Värmde med en hårfön och provade att trycka ut skadan. Jag provade även med hammare och dolly (namn på svenska?) medan det var varmt. Det är bättre men inte bra ännu.
Jag provade smälta plasten och smeta ut den genom att modifiera en av mina lödpistoler
Börjar redan se bättre ut
Jag skar bort bitar av plasten från insidan där det inte syns, för att smälta ner och bygga på materialet runt skadan, det är flera skarpa kanter som gått förlorade som jag försöker återskapa.
Det börjar ta sig. Mycket jobb kvar ännu dock. Planen är att spackla det sista ojämnheterna och skråmorna med nån sorts mjuk plastspackel för ändamålet, sen prima med plastprimer och måla den en passlig färg som efterliknar fabrikens.
Nu har jag hållit på ett tag och jag tror detta är så långt jag kommer med de verktyg jag har. Nästa steg är att hitta spackel och färg.
Jag behöver också hitta dessa skruvar, eller så får jag hitta på nånting eget.
Så här ser det ut med en bit av original-listen på:
Istället ska jag nu prova reparera kofångaren och sälja den vidare. Den har diverse skråmor och fästena är rostiga med flagnande färg. Sagt och gjort de ligger i elektrolysbadet för tillfället. Jag kommer förmodligen måla om den med svart bromsoksfärg.
Den största skadan är i vänster hörn, den har fått sig ett ganska bra slag i ena hörnet som gjort hörnet till en rejäl buckla istället. Jag började med att plocka isär hela grejen i beståndsdelar. Den var full med lera och jord på insidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr verkade jag inte ha en bild sparad av hur det såg ut innan jag började trycka ut bucklan men detta är resultatet av gårdagens jobb. Värmde med en hårfön och provade att trycka ut skadan. Jag provade även med hammare och dolly (namn på svenska?) medan det var varmt. Det är bättre men inte bra ännu.
Logga in
Skapa konto
Jag provade smälta plasten och smeta ut den genom att modifiera en av mina lödpistoler
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag skar bort bitar av plasten från insidan där det inte syns, för att smälta ner och bygga på materialet runt skadan, det är flera skarpa kanter som gått förlorade som jag försöker återskapa.
Logga in
Skapa konto
Det börjar ta sig. Mycket jobb kvar ännu dock. Planen är att spackla det sista ojämnheterna och skråmorna med nån sorts mjuk plastspackel för ändamålet, sen prima med plastprimer och måla den en passlig färg som efterliknar fabrikens.
Logga in
Skapa konto
Nu har jag hållit på ett tag och jag tror detta är så långt jag kommer med de verktyg jag har. Nästa steg är att hitta spackel och färg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad är värdet på kofångaren när den är klar tror du, och hur mycket tid lägger du ner?DennisCA skrev:Jag köpte på mig denna kofångare från en skrotad bil för ett år sen, sen dess har den legat bakom förrådet i en hylla. Jag köpte den för att prova plocka av dekorlisten men den gick i tusen bitar typ.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Inget jag tänkt på så mycket. Mera om att se till det finns saabdelar åt folk och att jag får öva mig på att fixa grejer, skulle man räkna tiden skulle det säkert bli ohemult. Det är säkert en förlustaffär om man räknar in den.
Inga problem mot nercabbat heller.RoTe skrev:Suck, om du läser tråden så skrev jag nyss om förortsgrabbar som kör nedcabbat och som referens är det ju Mikael som blev skjuten till döds framför sin son då han tydligen tillrättavisade några nyadelsmän. Men detta ska jag inte behöva förklara för dig. Folk som hela tiden måste hävda sin rätt genom att "jävlas" med folk råkar förr eller senare illa ut på ett eller annat vis.
En annan parallell jag kan dra är att i min BRF är det INTE acceptabelt att hålla på med vatten på balkongen så att det rinner ner till grannen på dagar då det är uppehåll. Så att t.ex. städa balkongen frikostigt med vatten görs inte ostraffat, trots att det inte är värre än en regnig dag. Detta eftersom man inte förväntar sig att bli blöt när himlen är klarblå och solen steker. Men detta verkar vara svårt för många att förstå. Därför anser JAG att man inte spolar massa med spolarvätska ute på vägarna när det är en vacker dag med uppehåll.
Vi har inte era kaos..... kriminella på samma sätt här nere =) Eller ja i Kristianstad har vi ju sådana, men dit åker man ändå aldrig om man inte är tvingad för att man bor där
Att du kallar kioskmongon är det som drog igång allt.
Sluta bete dig som ett jävla svin på vägen så slipper du bli duschad. Det är dig det är fel på om jag skulle duscha ner dig. Skärp dig, du har körkort du är vuxen.