710 077 läst · 10 991 svar
710k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Jag tycker ingenting. Förutom att det är lite sorgligt att Chrysler trycker ut en massa marketing wank som inte är sant.. Det ju löjligt att man döper något "modernt" efter 50-talsteknologi..RoTe skrev:
Den första HEMI'n var revolutionerande, gen 2 häftig, men redan när den gick i graven hade pentroof och 4-ventilstoppar tagit över totalt..
Du tramsar imponerande mycket iaf. Jag skulle inte yttrat mig i tråden...Dan_Johansson skrev:Jag tycker ingenting. Förutom att det är lite sorgligt att Chrysler trycker ut en massa marketing wank som inte är sant.. Det ju löjligt att man döper något "modernt" efter 50-talsteknologi..
Den första HEMI'n var revolutionerande, gen 2 häftig, men redan när den gick i graven hade pentroof och 4-ventilstoppar tagit över totalt..
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Hög vikt, högt luftmotstånd och stor cylindervolym (och gärna en automatlåda ovanpå det) är "tyvärr" saker som gör det omöjligt att få en vettig förbrukning på dem..galento skrev:
Man kan sminka grisen med variabla kammar och stänga av cylindrar, men i slutändan får du bara ett fordon som är ok så länge du kör sakta med ett ägg under gaspedalen.. Tittar man på översikten över motorerna som @Tokslut lade in ovan förstår man ju direkt att det inte lär hända....
Ja Dan , man får nog räkna med höga bränslekostnader . Vill inte ha nån bil som
stänger av cylindrar. Har tittat efter en
skattebefriad GM pickup en tid så vi får
väl se. För närvarande används 5 olika bilar
sommartid , 3 us och 2 Volvo så låga fasta
kostnader är bra . Tanken är att dumpa
Volvo bilarna och ersätta med pickupen.
stänger av cylindrar. Har tittat efter en
skattebefriad GM pickup en tid så vi får
väl se. För närvarande används 5 olika bilar
sommartid , 3 us och 2 Volvo så låga fasta
kostnader är bra . Tanken är att dumpa
Volvo bilarna och ersätta med pickupen.
Tänkte på det här med V8or och förbrukning, själv blev jag avskräckt i begynnelsen och har mest hållt mig till 6 cylindriga bilar genom åren.
Midsommar 1982 skulle vi åka till folkparken på en annan ö några mil bort "Min dotter får inte åka i den där kaffeburken" sa en svärfar och pekade på min Opel Ascona (19 SR -75) "Ni får ta min bil, men ni får tanka själva"
Som en kung vid ratten gled vi in på parken i en röd Jeep Cherokee, större hjul, V8a, snorkel, 6 extraljus, t.o.m mobiltelefon med nummerskiva och bakelitlur !!!
Blev en runda in till stan oxå, några varv på Sveavägen, livet lekte.......tills vi skulle tanka för andra gången, och konstaterade att vi tankat för 1000:-
Tusen spänn är inte mycket idag, men 1982 var det en stor summa, och det var bara 3 av oss 8 i bilen som jobbade och tjänade pengar, övriga gick fortfarande i skolan och kunde inte bidra.
Midsommar 1982 skulle vi åka till folkparken på en annan ö några mil bort "Min dotter får inte åka i den där kaffeburken" sa en svärfar och pekade på min Opel Ascona (19 SR -75) "Ni får ta min bil, men ni får tanka själva"
Som en kung vid ratten gled vi in på parken i en röd Jeep Cherokee, större hjul, V8a, snorkel, 6 extraljus, t.o.m mobiltelefon med nummerskiva och bakelitlur !!!
Blev en runda in till stan oxå, några varv på Sveavägen, livet lekte.......tills vi skulle tanka för andra gången, och konstaterade att vi tankat för 1000:-
Tusen spänn är inte mycket idag, men 1982 var det en stor summa, och det var bara 3 av oss 8 i bilen som jobbade och tjänade pengar, övriga gick fortfarande i skolan och kunde inte bidra.
Billigt för att leva som en kung Köp ett slott och återkom med kostnader kring denIsakare skrev:Tänkte på det här med V8or och förbrukning, själv blev jag avskräckt i begynnelsen och har mest hållt mig till 6 cylindriga bilar genom åren.
På tal om gamla jänkare , såg denna annonsen i juli -21 på Blocket och den var så "speciell"
att jag sparade den . Vilken beskrivning av bilen Var faktiskt intresserad av den själv men
de va ju en jäkla tur man inte åkte och kollade på den för den såg mycket bättre ut på bilderna
i första annonsen.
att jag sparade den . Vilken beskrivning av bilen Var faktiskt intresserad av den själv men
de va ju en jäkla tur man inte åkte och kollade på den för den såg mycket bättre ut på bilderna
i första annonsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto