Ehi Ehi skrev:
Bra synpunkt, jag har läst lite liknande också, men läser man på jagrullar verkar alla helt frälsta.

Ingen som har åsikter om minibuss vs SUV rent generellt?
Minibuss är det bättre alternativet helt klart. Skjutdörr bara det är ju helt underbart.

Hyrde en Nissan Townstar för några veckor sedan. Slås varje gång över hur överlägset utrymmet är i minibussarna.

En Touran är ju typ lika rymlig som en XC90
 
V-klass merca?
 
MathiasS MathiasS skrev:
V-klass merca?
Jajjemen, trodde det var vedertaget, men är nog i en liten bil-letar-bubbla just nu.
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Minibuss är det bättre alternativet helt klart. Skjutdörr bara det är ju helt underbart.

Hyrde en Nissan Townstar för några veckor sedan. Slås varje gång över hur överlägset utrymmet är i minibussarna.

En Touran är ju typ lika rymlig som en XC90
Vi har ju slagsida åt minibuss men behöver ta oss över kanten bara. När vi provkört så märker man klart de praktiska fördelarna, nackdelen är väl lite tråkigare körupplevelse men det vägs väl upp av en bekväm körning i stället kanske.
 
MathiasS MathiasS skrev:
V-klass merca?
Mb Vito som är inredd för persontransport istället för gods
 
Ehi Ehi skrev:
Jajjemen, trodde det var vedertaget, men är nog i en liten bil-letar-bubbla just nu.

Vi har ju slagsida åt minibuss men behöver ta oss över kanten bara. När vi provkört så märker man klart de praktiska fördelarna, nackdelen är väl lite tråkigare körupplevelse men det vägs väl upp av en bekväm körning i stället kanske.
Vet inte om jag tycker det är så stor skillnad körmässigt, som mellan kombi och suv. Mest en känsla av att det är förutfattat praktiskt framför kul.
De större har ju iofs skåpbilsplattformarna. Och de riktigt rymliga känns ju superlyxigt istället för en "trång" suv

Sportig MPV = Touran?
 
Som skåpbilar är MBn högljudd, Forden struttig p.g.a bladfjädring bak.
Renault Trafic (Opel/Nissan) har trevligast vägegenskaper, men är inte kul på nått annat och har skiftande kvalite'.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Haha ja men jag har ju inget mer att byta just nu…..hoppas att detta är det sista jag gör på denna bil innan den hittar en ny ägare om något år.
Du är inte som jag då som låter bilar stå under en gran och rosta i 15 år och sen helt plötsligt släpar in dom i garaget och kör en helrenovering. 😉
 
N Niq skrev:
Efter mina erfarenheter med en nyare Volvo så skulle jag avråda från dom. Det är lagom roligt när man ska iväg en kall vintermorgon och bilen vägrar öppna dörrarna. Har div andra fel på vår också.
Låter som typiska fel som uppkommer för man har gjort saker för komplicerade, fast jag undrar om det finns nån biltillverkare som inte gått 100% in på samma filosofi nuförtiden.
 
Ehi Ehi skrev:
Bra synpunkt, jag har läst lite liknande också, men läser man på jagrullar verkar alla helt frälsta.

Ingen som har åsikter om minibuss vs SUV rent generellt?
Jag rullar är ett bra forum men dom för många av dom som skriver där finns det bara två bilmärken Volvo och allt annat skrot 😀.

Om du letar här i tråden så kan du hitta bilder som jag laddat upp på hur rostiga nyare Volvobilar är undertill.
 
  • Gilla
Ehi
  • Laddar…
N Niq skrev:
Mb Vito som är inredd för persontransport istället för gods
Jaha mitt inlägg missförstods nog. Jag frågade inte vad det är för något utan föreslog bilmodellen, jag vet vad det är…:) Jag kanske missat att det diskuterats tidigare…
 
A aka_the_barf skrev:
Du är inte som jag då som låter bilar stå under en gran och rosta i 15 år och sen helt plötsligt släpar in dom i garaget och kör en helrenovering. 😉
Nej det är inte riktigt min grej. Eller, om jag hade mer plats skulle antalet fordon antagligen öka, men så är det inte nu. Inga lik på fastigheten.
 
Hade en ny Toyota Previa runt 93.
Sex sitsig med samma kaptens stolar på alla platserna.
Eldörrar på sidorna perfekt på trånga parkeringar.
Ut med stolarna så gick en stor hörnsoffa in med stängd lucka.
Skittråkig att köra som motverkades av mc.
Oslagbart för en barnfamilj då man kunde sära på barnen vid behov:)
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jaha mitt inlägg missförstods nog. Jag frågade inte vad det är för något utan föreslog bilmodellen, jag vet vad det är…:) Jag kanske missat att det diskuterats tidigare…
Hehe ja, det är vår huvudkandidat hittils. Anledningen att vi vacklar är väl att det är den största bilen vi tittar på. Det känns som rätt bil för oss i övrigt.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jaha mitt inlägg missförstods nog. Jag frågade inte vad det är för något utan föreslog bilmodellen, jag vet vad det är…:) Jag kanske missat att det diskuterats tidigare…
Jo det gjorde det tydligen. Kanske jag var lite trött också.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Ehi Ehi skrev:
Hehe ja, det är vår huvudkandidat hittils. Anledningen att vi vacklar är väl att det är den största bilen vi tittar på. Det känns som rätt bil för oss i övrigt.
Har du jämfört med måtten med dina andra alternativ. Känns inte som den skulle vara så mycket längre eller bredare än en xc90. Karossformen gör ofta att man tycker minibussar ser stora ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.