710 433 läst · 10 993 svar
710k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Skulle nog sagt att han får lösa bilskulden först om han vill sälja , tycker det är förK Kurtivan skrev:Jag går i tankarna att köpa en bil privat med en prislapp lite över 100 tusen. Det är en 2017 Golf Variant 2,0 Tdi, 4-motion, är det någon som har erfarenheter av en sådan och har några tips vad jag ska kolla närmare på? När jag tog upplysningar på den så är den ett kreditköp med återtagningsrätt, hur förfar jag här så att säljaren verkligen löser skulden så inte fordonet återtas av kreditgivaren efter att jag köpt den?
stor risk annars. Han kan ju ta ett lån och betala skulden men då måste han vara
säker att du köper den kanske.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Definitivt damasken i alla fall... 😆
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 724 inlägg
Tycker det låter som en torr glidyta, styrväxel är torr?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Min gissning är också fjäderbenslagring, det brukar inte låta eller i alla fall låta mindre utan belastning...
Får man inte ha framhjul som tar i vid fullt rattutslag?
Skadad bromsslang utan läckage med fullgod bromsverkan?
Väldigt lite fjädring bak men inget tar i vägen?
Krav på spolarvätska så man kan visa att systemet funkar?
Sonen blev stoppad med epan och fick flygande besiktning som resulterade i efterkontroll pga ovan nämnda. Regskylten låg i framrutan då han tappat den, beställt ny och väntar på ny hållare.
Sen saknade han triangel vilket så klart inte är ok.
Ska man tro att det är totalen som resulterade i efterkontroll eller är nåt av ovanstående regelvidrigt?
Sonen blev stoppad med epan och fick flygande besiktning som resulterade i efterkontroll pga ovan nämnda. Regskylten låg i framrutan då han tappat den, beställt ny och väntar på ny hållare.
Ska man tro att det är totalen som resulterade i efterkontroll eller är nåt av ovanstående regelvidrigt?
2x4 poäng gör om gör rätt..FredrikR skrev:Får man inte ha framhjul som tar i vid fullt rattutslag?
För en vanlig bil iallafal
Säkert samma bedömning för epor men är det lagbrott att inte ha styrstopp anpassade för större än de bilen levererades med tex? 🤷G Greger_08 skrev:
Spolarvätska?
Hur mycket fjädring bak säger lagen?
Till saken hör att epan är besiktad som den är nu fast då med bredare hjul runtom.