711 707 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Ja jag har också fått lära mig att sikta utan tratt men när jag såg denna "fasta" tratt kunde jag inte låta bli. Det var för listigt.O skrev:Antagligen. All har antagligen inte pryat på kemilab och lärt sig hälla div frätande vätskor ur 10lit flaskor och dunkar i minimala små kärl. Jag ville ha en tratt. Då blev svaret från labchefen: Nej det blir bara söl & disk, Vi häller alltid utan tratt. Så klart blev jag upplärd, fick träna mycket och blev med tiden ganska duktig.
Men visst, en mycket fiffig pryl.👍
Hur lång tid tar det att göra ren den? 😎
Eftersom jag har samma sorts olja i båda bilarna blir behovet av rengöring minimalt. Det är bara att lägga den i en plastpåse med plastklämma runt så är det klart. Och ingen smuts kommer dit.
Till mopederna har jag ett annat "kit" som förvaras på liknande sätt.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Åtminstone är det annorlunda. Dagens bilar är enligt mig de fulaste som producerats på 100 år, inte för att denna är snygg heller, men åtminstone sticker den ut ur mängden. Roligt att se en skarp vinkel igen...hsd skrev:
Annars, vad kallas den äldre standarden av motorvärmaruttag. De är större än de moderna Defa pluggarna.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 356 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 356 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 300 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 300 inlägg
Berätta gärna hur man gör! Jag har aldrig sett ett kemilab förutom det som fanns på gymnasieskolan men där lärde vi oss inte att hälla så listigt som ni beskriver.O skrev:Antagligen. All har antagligen inte pryat på kemilab och lärt sig hälla div frätande vätskor ur 10lit flaskor och dunkar i minimala små kärl. Jag ville ha en tratt. Då blev svaret från labchefen: Nej det blir bara söl & disk, Vi häller alltid utan tratt. Så klart blev jag upplärd, fick träna mycket och blev med tiden ganska duktig.
Men visst, en mycket fiffig pryl.👍
Hur lång tid tar det att göra ren den? 😎