711 840 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Beror ju på hur kräsen man är, biltema helsyntet o
0w30 kostar 92:-/l
(Annars när man har vägarna förbi Ullared)
0w30 kostar 92:-/l
(Annars när man har vägarna förbi Ullared)
Vem handlar på mekonomen nu för tiden? Går inte ens lämna in bilen på vissa verkstäder då de är dyrare än märkesverkstaden.galento skrev:
Vår mekonomenbutik har börjat sälja trädgårdsmaskiner med så man ser väl lite var den butiken barkar
När vi hyrde bil utomlands nu i somras så fick vi frågan om vi skulle köra till andra länder, det skulle bli dyrare kostnad isåfall, annars var det inga problem.J JohanLun skrev:Så tror jag är fallet, ja.
När jag hyrt bil för att köra i Tyskland har det varit noga var man ska köra. Framförallt när vi några gånger flög till Schweiz för att åka in i Tyskland. Tror hyrbilsfirman då gav oss en tyskregistrerad bil. Å andra sidan är det ju många landsgränser man lätt passerar nere i Europa, så man måste ju kunna hyra bil och köra genom flera länder
Tråkigare upptäckt idag, även om jag visste det förmodligen behövde svetsas där nere. Är dock inte ingenjör så oklar hur pass orolig jag borde vara, om det behöver rättas till på direkten, eller om jag kan vänta med det tills jag sluta köra för i år med bilen och har tid och utrymme att sköta det inomhus.
Har för mig de rostade där när jag körde saab 900... Det är ju 25 år sen eller nåt. Jag svetsade aldrig, men det var nog aldrig riktigt så stort hål...DennisCA skrev:Tråkigare upptäckt idag, även om jag visste det förmodligen behövde svetsas där nere. Är dock inte ingenjör så oklar hur pass orolig jag borde vara, om det behöver rättas till på direkten, eller om jag kan vänta med det tills jag sluta köra för i år med bilen och har tid och utrymme att sköta det inomhus.
[bild]
[bild]
Finns nog än på svenska saabklubben faktiskt, men tänker nu fixa med egen plåt nu först. Beroende på hur bra, eller dåligt, det blir kanske jag skaffar dom i vinter och gör om det, men jag ska ha bilen nästa helg då det är Juthbacka marknad å saab meet i nykarleby så ingen tid å vänta på sånt.
Ett bakglas för ~19.000kr https://fast-car.se/products/77r06076?_pos=5&_sid=c695b3e4b&_ss=rgalento skrev:
"Den dyraste strålkastaren sitter på Jaguar I-Pace. 48 813 kronor." 😬 Vet inte hur gammal informationen är, nya LEDstrålkastarna med rörliga linser så helljuset inte bländar mötande kan inte vara billiga
Passat xenon kostade väl i runda slängar 12000 kr att byta lampor på.galento skrev:
Snacka om att plocka pengarna från kunder.
Har bytt på en passat, och ja man får ta av fronten för att få ut lyktan. Korkad konstruktion.
Mazda 6 2010 är inte rolig heller, går ballasten så är det helt nytt lykthus som gäller. När brorsan råka ut för det så ville Mazda ha 10 000 för bara lyktan.
Han hitta en som var duktig på sånt och lagade skiten istället
Tro inte det blir billigare med ledljus som bilar får idag.