711 840 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Just denna frågeställning var om du med svenskt körkort fick köra dina ukrainska grannars utlandsreggade bil här i sverige.C C.Ö skrev:
Jag kan iofs tycka det vore rimligt att likt cabotage trafik med lastbilar så skulle tex polska företag inte stadigvarande få ha bilar här utan bara på kortare jobb. Hur det skulle efterlevas är väl en annan sak.
Betalar tex polska eller lettiska bilar tull (läs sthlm/Essingeleden), de har ju plåtar som påminner mycket om svenska, så frågan är om tullstationerna kan hålla isär det, eller om man har otur får nån polsk snickares alla passager? Vet att jag hört att kamerorna har en rimlighetskontroll så att fordonet ska vara av ungefär samma typ och färg, men även att personer boendes i Kiruna fått tull på typ sin grolle som inte varit 5 km hemifrån på 50 år...
Betalar tex polska eller lettiska bilar tull (läs sthlm/Essingeleden), de har ju plåtar som påminner mycket om svenska, så frågan är om tullstationerna kan hålla isär det, eller om man har otur får nån polsk snickares alla passager? Vet att jag hört att kamerorna har en rimlighetskontroll så att fordonet ska vara av ungefär samma typ och färg, men även att personer boendes i Kiruna fått tull på typ sin grolle som inte varit 5 km hemifrån på 50 år...
....men man får ju inte stadigvarande ha utlandsregistrerade fordon här? Det behöver ju finnas en "tillfällighet" i allt nyttjande.J JohanLun skrev:Jag kan iofs tycka det vore rimligt att likt cabotage trafik med lastbilar så skulle tex polska företag inte stadigvarande få ha bilar här utan bara på kortare jobb. Hur det skulle efterlevas är väl en annan sak.
För lågt lufttryck (före "incidenten" alltså)?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Jag brukar alltid jämföra med Mekonomen innan jag köper några bildelar, och de är ju så gott som alltid mycket dyrare...