C C.Ö skrev:
Jag har både litauiska och ukrainska grannar, dom hyr lägenhet av det kommunala bostadsbolaget i minst tre år har dom kört sina bilar här. Som har hemlandet skyltar.
Just denna frågeställning var om du med svenskt körkort fick köra dina ukrainska grannars utlandsreggade bil här i sverige.
 
Jag kan iofs tycka det vore rimligt att likt cabotage trafik med lastbilar så skulle tex polska företag inte stadigvarande få ha bilar här utan bara på kortare jobb. Hur det skulle efterlevas är väl en annan sak.

Betalar tex polska eller lettiska bilar tull (läs sthlm/Essingeleden), de har ju plåtar som påminner mycket om svenska, så frågan är om tullstationerna kan hålla isär det, eller om man har otur får nån polsk snickares alla passager? Vet att jag hört att kamerorna har en rimlighetskontroll så att fordonet ska vara av ungefär samma typ och färg, men även att personer boendes i Kiruna fått tull på typ sin grolle som inte varit 5 km hemifrån på 50 år...
 
J JohanLun skrev:
Jag kan iofs tycka det vore rimligt att likt cabotage trafik med lastbilar så skulle tex polska företag inte stadigvarande få ha bilar här utan bara på kortare jobb. Hur det skulle efterlevas är väl en annan sak.

Betalar tex polska eller lettiska bilar tull (läs sthlm/Essingeleden), de har ju plåtar som påminner mycket om svenska, så frågan är om tullstationerna kan hålla isär det, eller om man har otur får nån polsk snickares alla passager? Vet att jag hört att kamerorna har en rimlighetskontroll så att fordonet ska vara av ungefär samma typ och färg, men även att personer boendes i Kiruna fått tull på typ sin grolle som inte varit 5 km hemifrån på 50 år...
....men man får ju inte stadigvarande ha utlandsregistrerade fordon här? Det behöver ju finnas en "tillfällighet" i allt nyttjande.
 
C
MathiasS MathiasS skrev:
Just denna frågeställning var om du med svenskt körkort fick köra dina ukrainska grannars utlandsreggade bil här i sverige.
Jag har gjort det men inte blivit stoppad.
 
C
MathiasS MathiasS skrev:
....men man får ju inte stadigvarande ha utlandsregistrerade fordon här? Det behöver ju finnas en "tillfällighet" i allt nyttjande.
Som någon ovan skrev. Svenska regler tillämpas mest på Svenskar
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Efter 13år så hände det

Närbild på ett fordonshjul med kraftigt skadat däck, sannolikt efter punktering, på asfalterad väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Punka på husvagnen
 
  • Gilla
Fredrik K
  • Laddar…
nino nino skrev:
Efter 13år så hände det

[bild]

Punka på husvagnen
Har du inte bytt däck på 13 år eller hur blev det sådär?
 
Jojo däcken är 2 eller 4 år gamla, har haft vagnen i 13 år.
 
  • Wow
Tokslut
  • Laddar…
B
Överlast?
 
För lågt lufttryck (före "incidenten" alltså)?
 
B BSOD skrev:
Överlast?
Nej det tror jag inte
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
För lågt lufttryck (före "incidenten" alltså)?
Möjligen, men tror jag att jag körde i nåt sen fatta jag inte att det var punka så jag körde nog för långt
 
galento
Nästan otroligt att Mekonomen får sålt nån olja när man jämför priser.

Castrol edge 5w-30 LL 4L
Mekonomen ; 1145 kr ( ej medlem )
Oljemagasinet ; 569 kr ( +frakt 69 kr )
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
RoTe och 3 till
  • Laddar…
Jag brukar alltid jämföra med Mekonomen innan jag köper några bildelar, och de är ju så gott som alltid mycket dyrare...
 
Och dyrare än original delar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.