Gaaaahhhhh.
Håller på att skruvar ihop Daciamotorn, allt går bra tills jag ska klämma dit klippsen mellan spridare och rail.
De sitter väldigt trångt till och från fel håll, från andra hållet vore de plättlätta att klicka dit.
Sista klippset tappar jag, och de ligger nu troligtvis bakom startmotorn mot motorblocket.
Under startmotorn sitter en oljekylare, bakom AC pumpen, ingen av dessa vill man lossa för att komma dit.
Ska åka till Biltema i morgon och köpa teleskop magnet och tandläkarspegel.
 
  • Gilla
lob
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
teleskopmagnet
Den har man ju i byxfickan, precis som miniskruvmejseln och ficklampan?!
 
Isakare Isakare skrev:
Gaaaahhhhh.
Håller på att skruvar ihop Daciamotorn, allt går bra tills jag ska klämma dit klippsen mellan spridare och rail.
De sitter väldigt trångt till och från fel håll, från andra hållet vore de plättlätta att klicka dit.
Sista klippset tappar jag, och de ligger nu troligtvis bakom startmotorn mot motorblocket.
Under startmotorn sitter en oljekylare, bakom AC pumpen, ingen av dessa vill man lossa för att komma dit.
Ska åka till Biltema i morgon och köpa teleskop magnet och tandläkarspegel.
köp en sån här oxå: https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/tanger/gripare/bojbar-gripare-med-magnet-2000024020 ibland blir man galen, på dom där magneterna, när det är mycket järn runt ikring.

Eller så sätter man en plastbricka så att magneten inte fastnar där man inte vill.
Pil med grönt plastnock på trägolv bredvid mörk korg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.
 
Redigerat:
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
K Keld skrev:
köp en sån här oxå: [länk] ibland blir man galen, på dom där magneterna, när det är mycket järn runt ikring.

Eller så sätter man en plastbricka så att magneten inte fastnar där man inte vill.
[bild].
Smart (y)
 
Redigerat:
RoTe RoTe skrev:
Den har man ju i byxfickan, precis som miniskruvmejseln och ficklampan?!
Har köpt dessa flera gånger under åren men de är alltid borta när jag väl behöver de :( Ska till Biltema iaf för att köpa olja o filter som får gå några mil innan jag byter igen, det var mycket aluspån i motorn som kedjan nött bort.
 
M
Isakare Isakare skrev:
Skrev för några månader sen om plogning i ett bostadsområde där det inte plogades alls.
Idag var det dax för lite snö igen, och de hade fantastisk nog åkt på gatan med en plogbil. Men sen kom trottoarplogaren och trycker ut snö på gatan igen, trots att det finns all plats i värden att ploga ut den på gräset bredvid.
Helt ofattbart enligt mig.
[bild]
Kan detta ha med fastighetsgränser att göra? Man får inte lägga snövallar på någon annans fastighet.
 
M Markarbetaren skrev:
Kan detta ha med fastighetsgränser att göra? Man får inte lägga snövallar på någon annans fastighet.
Bra fråga, men de ploga oblygt upp stora vallar in på uppfarten, de är ju lika mycket fastighet som gräs/natur.
 
M
Isakare Isakare skrev:
Bra fråga, men de ploga oblygt upp stora vallar in på uppfarten, de är ju lika mycket fastighet som gräs/natur.
Jo tack, det där känner man till:(.
 
Jippiie :)
Klippset nappade på magneten på första försöket.
Del av en tång och en förlängare framför otydlig motorbilskomponent. Reparation eller underhåll i arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 14 till
  • Laddar…
Nu går Dacian.
Fyllde i kedjebytet i serviceboken, 3 år/4000 mil sen den fick ny olja senast.
 
  • Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
En kompis driver Autoexperten verkstad och hade en Caddy inne för motorbyte. Kvinnan som ägde den sa att avbetalningen var så hög så hon tänkte serva den när avbetalningen var klar :rolleyes:Minns ej hur långt hon kom i mil eller år :seenoevil:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
hapazard och 5 till
  • Laddar…
Hjälpte en kompis serva sin fabia -03, hade inte bytt olja på 8-9000 mil. Fick ur 1.5l sirap. Hällde i 4l ny fräsch olja och den tuffade ett par tusen mil till innan skroten vid 28k mil.
 
  • Wow
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte en bil där det hade rostat hål i oljefiltret...
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
galento
Idag skickade killen i Indiana bildelen och tusan vad smidigt det är att betala via Paypal.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Har du bokat nån frakt? Tung del?


Edit:
Du skrev ju att han skickat delen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.