1 076 877 läst · 12 967 svar
1077k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ja och så hade jag redan dåligt samvete efter att ha haft mage att slänga den lilla kartonglådan jag råkat lämna på köksbänken..Jiji skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Fast jag tänker att det är bra för deras hjärnor att det är lite olika. Jag brukar ställa fram en låda eller något annat som katten (och hundarna) får undersöka ett tag och sen tar jag bort det. Så ha inte dåligt samvete utan se det som hjärnträning.Pytt skrev:
Det är ju bra tänkt iofs Vanligtvis brukar det vara så att de har en viss favoritplats i någon vecka eller två och sedan byter, men just den där korgen och även den lilla papplådan var mycket mer långvariga. Kartongen slängde jag bara när jag städade till slut, men hade hoppats att hon skulle tröttna på korgen innan jag tog bort den därifrån, men det har gått flera månader nu..Jiji skrev:
Då är korgen kanske en kattkorg nu. Du får kanske skaffa en egen korg. Alternativt ge katterna en ny, ännu bättre. Jag tror att det ibland inte handlar om själva korgen/lådan utan platsen. Vår katt gillar att ligga på pianot, så han fick en låda där (också). Därifrån ser han i princip hela undervåningen och trappan upp. Vi gjorde ett fint katthus av en lampkartong, klädd med tyg och en dyna i samma tyg. Ser helt ok ut i inredningen och katten uppskattar lådan.Pytt skrev:Det är ju bra tänkt iofs Vanligtvis brukar det vara så att de har en viss favoritplats i någon vecka eller två och sedan byter, men just den där korgen och även den lilla papplådan var mycket mer långvariga. Kartongen slängde jag bara när jag städade till slut, men hade hoppats att hon skulle tröttna på korgen innan jag tog bort den därifrån, men det har gått flera månader nu..
Här är jag, säger Bärra!
Trodde jag tappat bort han för nån dag sedan när jag halvstressad före jobbet skulle kolla så han inte blivit utstängd på altan eller så.
Då låg han också och sov bakom gardinerna i hallen.
Logga in
Skapa konto
Trodde jag tappat bort han för nån dag sedan när jag halvstressad före jobbet skulle kolla så han inte blivit utstängd på altan eller så.
Då låg han också och sov bakom gardinerna i hallen.
Bilden kommer från bloggen https://paulaz.se/bortklemade-katter/