Jiji Jiji skrev:
Jo det kan råda lite olika meningar om vad man har korgar till. [bild]
Ja och så hade jag redan dåligt samvete efter att ha haft mage att slänga den lilla kartonglådan jag råkat lämna på köksbänken..
Svart katt som sitter i en liten öppen kartonglåda på en köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt med gröna ögon ligger i en liten kartong på en köksbänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
BiFuel och 12 till
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Ja och så hade jag redan dåligt samvete efter att ha haft mage att slänga den lilla kartonglådan jag råkat lämna på köksbänken..
[bild] [bild]
Fast jag tänker att det är bra för deras hjärnor att det är lite olika. Jag brukar ställa fram en låda eller något annat som katten (och hundarna) får undersöka ett tag och sen tar jag bort det. Så ha inte dåligt samvete utan se det som hjärnträning. :D

• Gilla
Pytt
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Fast jag tänker att det är bra för deras hjärnor att det är lite olika. Jag brukar ställa fram en låda eller något annat som katten (och hundarna) får undersöka ett tag och sen tar jag bort det. Så ha inte dåligt samvete utan se det som hjärnträning. :D
Det är ju bra tänkt iofs :) Vanligtvis brukar det vara så att de har en viss favoritplats i någon vecka eller två och sedan byter, men just den där korgen och även den lilla papplådan var mycket mer långvariga. Kartongen slängde jag bara när jag städade till slut, men hade hoppats att hon skulle tröttna på korgen innan jag tog bort den därifrån, men det har gått flera månader nu.. :p

Pytt Pytt skrev:
Det är ju bra tänkt iofs :) Vanligtvis brukar det vara så att de har en viss favoritplats i någon vecka eller två och sedan byter, men just den där korgen och även den lilla papplådan var mycket mer långvariga. Kartongen slängde jag bara när jag städade till slut, men hade hoppats att hon skulle tröttna på korgen innan jag tog bort den därifrån, men det har gått flera månader nu.. :p
Då är korgen kanske en kattkorg nu. Du får kanske skaffa en egen korg. Alternativt ge katterna en ny, ännu bättre. Jag tror att det ibland inte handlar om själva korgen/lådan utan platsen. Vår katt gillar att ligga på pianot, så han fick en låda där (också). Därifrån ser han i princip hela undervåningen och trappan upp. Vi gjorde ett fint katthus av en lampkartong, klädd med tyg och en dyna i samma tyg. Ser helt ok ut i inredningen och katten uppskattar lådan.

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
"ok, jag är klar. Ska vi åka?"
Föga anade katten att vi skulle till veterinären för årlig vaccination.
(fota svart katt i dåligt ljus...) Svart katt sitter på golvet bredvid en öppen transportbur.
Skapa konto

• Gilla
Immobil och 8 till
  • Laddar…
Reaktionen när vi tände första brasan för den här säsongen...

• Svartvit katt ligger avslappnad på golvet framför en tänd braskamin.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 16 till
  • Laddar…
Carro_D Carro_D skrev:
Reaktionen när vi tände första brasan för den här säsongen...
"Äntligen!"

• Haha
Carro_D
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
"Äntligen!"
Vilken fin tapet!

Jiji Jiji skrev:
Vilken fin tapet!
Tack så mkt! Hudiksvalls Teater från Duro

Här är jag, säger Bärra!
En fluffig röd katt som ligger på rygg och vilar i ett trångt utrymme bakom en gardin.
Skapa konto

Trodde jag tappat bort han för nån dag sedan när jag halvstressad före jobbet skulle kolla så han inte blivit utstängd på altan eller så.
Då låg han också och sov bakom gardinerna i hallen. :heart:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 9 till
  • Laddar…
878bf498f8ed02d86f36e5402d0ad5f6.jpg

• Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
[bild]
De där skulle jag vilja ge till min dotter som har två klängiga kissar.

Katt sitter på en kartong med en Bosch vinkelslip framför sig på ett bord.
Skapa konto

Dagens verktygsinköp :)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Theresa I och 16 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
[bild]
Dagens verktygsinköp :)
Å katten lägger beslag på de bästa genast...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.