1 090 145 läst · 13 144 svar
1090k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Började bygga en kattlåda nu ikväll. En förvaringsbänk från Jula (tack för tipset här ovanför Lill72).
Sågade ut ett hål och satte dit en gammal hörnlist jag hade liggandes som "dörrfoder".
I morgon ska den målas och ett fårskinn får bli golvmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sågade ut ett hål och satte dit en gammal hörnlist jag hade liggandes som "dörrfoder".
Logga in
Skapa konto
I morgon ska den målas och ett fårskinn får bli golvmatta.
Isolera gärna med endast frigolit i botten, det återstrålar värmen från tassarna och blir därmed mycket mindre kallt än något i tyg.Keiller skrev:
Ylle eller fårskinn funkar också rent värmemässigt, men inte bomull, syntet, fleece etc.
Enklast är att kolla i en butik om man kan få en av frigolitlådorna de får sina frysta räkor i.
Tack för ett bra tips, nu har Jula fått glädja ännu en katt/kattägare.Lill72 skrev:
Den ska fixas lite runt öppningen, men nu blev det mörkt, så jag fortsätter sen. Åsså lite liggunderlag både i och ovanpå, får det nog bli. Den här hamnar utomhus, men under ett rejält utstickande tak, så det blir nederbördsskyddat.
Logga in
Skapa konto
Den här har Frasse inomhus, men gillar några andra ställen bättre.
Men han tyckte om den på förra hotellet han bodde på
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 503 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 503 inlägg
Jag/vi har haft katter som förgyllt våra liv i 32 år, men just nu är vi "mellan katter" och jag njuter till fullo av att se alla poster här
bl a. Det jag tänkt på innan vi skaffar nästa kisse, är att spishällen som funkar bra men ändå är 18 år gammal, måste bytas ut till en induktionshäll - vet inte hur många gånger jag suttit och ätit middag och varit orolig för att den spishäll vi har inte svalnat av tillräckligt och jag visste ju hur nyfiken kattan var...även när jag lagade mat, eller bara gjorde frukost så satt hon på köksbänken och knallade över spisen, hjärtat i halsgropen varje gång.
bl a. Det jag tänkt på innan vi skaffar nästa kisse, är att spishällen som funkar bra men ändå är 18 år gammal, måste bytas ut till en induktionshäll - vet inte hur många gånger jag suttit och ätit middag och varit orolig för att den spishäll vi har inte svalnat av tillräckligt och jag visste ju hur nyfiken kattan var...även när jag lagade mat, eller bara gjorde frukost så satt hon på köksbänken och knallade över spisen, hjärtat i halsgropen varje gång.
Våra katter har stor frihet men just disk-/köksbänk och spis är de aldrig på. Antar att vi har varit väldigt överkonsekventa tidigt för de visar aldrig minsta intresse för dessa platser. Tycker personligen att dessa områden bör vara kattförbjudna av flera skäl, bland annat kattasshälsa.Maria T skrev:
Veterinärbesök igår, hur kul som helst tydligen.
Doris, 3 år som vägde 5.35kg
Sedan lilla Harry, 2 år som vägde nätta 8.8kg...
Norska skogkatter, Doris är moster åt Harry.
Och såhär brukar det se ut efter att dom tröttat ut sig, Harry har inte riktigt förstått att han blivit lite för stor för det där katträdet.
Doris, 3 år som vägde 5.35kg
Logga in
Skapa konto
Sedan lilla Harry, 2 år som vägde nätta 8.8kg...
Logga in
Skapa konto
Norska skogkatter, Doris är moster åt Harry.
Och såhär brukar det se ut efter att dom tröttat ut sig, Harry har inte riktigt förstått att han blivit lite för stor för det där katträdet.
Logga in
Skapa konto
Vår lille Theo, en Maine Coon på 1,5 år verkar stortrivas med renoveringen och all buspotential det ger.
Gömma maten var lönlöst:
Inspekterar nya diskhon underifrån:
Grym sovplats där inte andra Coonen (gamling på 14 år) eller hunden kan störa:
Testar fönsterbänken 0,2 sek efter montering
Gömma maten var lönlöst:
Logga in
Skapa konto
Inspekterar nya diskhon underifrån:
Logga in