Hunden togs emot med viss skepsis av vissa i familjen. Man skulle gärna vilja vara med o leka, men man har inte riktigt samma ork vid 14 år som en 3 månaders valp.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
johel572 och 18 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag förstår verkligen att katter inte brukar vara så imponerade av hundar. :rofl: :cool:

STRIP1996-07-18C-1024x302.jpg

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Igår kom Qaspian haltandes och vill inte stödja på sin vänstra framtass, kan inte känna nåt och när jag pratade med veterinären tyckte dom att jag skulle avvakta till nästa vecka. Han rör sig och hoppar upp i sitt torn men sitter och lyfter på tassen,

• Ledsen
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Igår kom Qaspian haltandes och vill inte stödja på sin vänstra framtass, kan inte känna nåt och när jag pratade med veterinären tyckte dom att jag skulle avvakta till nästa vecka. Han rör sig och hoppar upp i sitt torn men sitter och lyfter på tassen,
Vår katt har alltid varit lite "fjompig". Har hon varit i tex slagsmål har jag ibland trott att hon varit döende. Om man tagit på "skadan" har hon morrat eller ojat sig och man har varit säker på att något är brutet. Dagen efter är det som inget har hänt och hon är lika pigg som innan.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Hemmakatten
Stefan N Stefan N skrev:
Antar att du redan känt igenom trampdynorna och mellan ordentligt så det inte sitter nån liten tagg eller skräp som skaver. Och känt igenom benet cm för cm för att känna om det finns en öm punkt.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Igår var jag till veterinären med kattpojkarna, nu är bollarna borta. Det gick bra men vilken pärs före, ingen mat på 10 timmar, dom var utsvultna. När vi kom hem så var dom inte ett dugg trötta men vrålhungriga, man fick inte ge för mycket mat direkt stod det på pappret, så jag gav en halv påse i halvtimmen. Men på hela kvällen vräkte dom i sig 6 påsar mellan varandra. Ser ut att må bra idag.

Veterinären undrade om dom var raskatter, dom har ju båda ett visst utseende i ansiktet, speciellt Oskar har en profil med stort "näsben" som påminner om en Siames. Och så är dom ju extra pratglada.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Antar att du redan känt igenom trampdynorna och mellan ordentligt så det inte sitter nån liten tagg eller skräp som skaver. Och känt igenom benet cm för cm för att känna om det finns en öm punkt.
Jag har känt ett flertal gånger och inget som kan avslöja nåt känns, han reagerar inget speciellt om man trycker längs benet heller.
Som tur va hittade jag även ett litet sår på Tarzans mage igår men det räcker med att tvätta och hålla koll på. Alltid är det nåt, frugans lilla katt kom ju in för en månad sen med ett stort sår på sitt ben som fick sys och sen tratt och allt det där.

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Jo men jag menade dörren till sovrummet, och vi vill inte vill ha dom i sovrummet om nätterna, dom tar så mycket rum, och börjar leka ibland med varandra.

Till den vanliga dörren har jag köpt kattlucka och den kom igår faktiskt.

DennisCA DennisCA skrev:
Jo men jag menade dörren till sovrummet, och vi vill inte vill ha dom i sovrummet om nätterna, dom tar så mycket rum, och börjar leka ibland med varandra.

Till den vanliga dörren har jag köpt kattlucka och den kom igår faktiskt.
Det kommer kanske lösa problemet med sovrumsdörren också - ofta vill de bara påkalla ens uppmärksamhet på att de vill gå ut!

Tja det första det gör när dörren kommer upp, vid första springan som syns så klämmer dom sig in i sovrummet och upp i sängen.

Den svarta så spinner som en motorbåt och buffar mig i ansiktet, sätter sig ner på bröstet, stiger upp igen och går till min hand och trycker in huvudet under handen, sätter sig ner igen innan han igen stiger upp direkt och går till min andra hand och gör likadant, kanske några ansiktsbuffar mellan också. Så pågår det en stund innan han lugnar ner sig. Så dom verkar inte vilja ut, verkar ha stort behov att vara nära en.

• Älska
  • Gilla
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
Kattdörren är installerad, men dom verkar inte förstå sig på att man kan ta sig in och ut genom den. Jag har skuffat igenom dom flera gånger för att visa men dom kopplar inte ihop A och B, med tiden så lär dom väl sig.

ammseZa.jpg

• Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Att putta dom igenom verkar vara det som funkar, det tog oss ett par dagar, sedan gick det bra.
Just det, använd godis också :p

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Våran äldsta går ut ibland om vi är borta länge men in går han inte, den andra springer ut å in så man blir orolig att gångjärnen ska nötas ut :D

DennisCA DennisCA skrev:
Den svarta så spinner som en motorbåt och buffar mig i ansiktet, sätter sig ner på bröstet, stiger upp igen och går till min hand och trycker in huvudet under handen, sätter sig ner igen innan han igen stiger upp direkt och går till min andra hand och gör likadant, kanske några ansiktsbuffar mellan också.
DennisCA DennisCA skrev:
Jo men jag menade dörren till sovrummet, och vi vill inte vill ha dom i sovrummet om nätterna,
Har du ett hjärta i tungmetall eller hur kan du stå emot? :thinking::rofl:;)

• Älska
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.