1 077 143 läst · 12 969 svar
1077k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
- Jag undrar varför folk behöver kattlucka, funderade sambon igår.
- Här kommer det ju in katter fast vi varken har kattlucka eller katt.
Vi uppskattar när katterna som kommer på besök istället för att komma in, kryper under huset och äter några möss. Det verkar som om de gör det, för antalet möss har minskat.
Vi uppskattar när katterna som kommer på besök istället för att komma in, kryper under huset och äter några möss. Det verkar som om de gör det, för antalet möss har minskat.
Nu vet jag inte vad ni har för grundläggning men min krypgrund var full av kattskit och spyor när grannen hade en vild kattkoloni på 10 katter. Nu är kattgluggarna spärrade så våra tre katter inte kommer in där. Så med tiden blir det nog mysigare där under.Naturliv skrev:- Jag undrar varför folk behöver kattlucka, funderade sambon igår.
Just ja, inte bara möss lämnar spår efter sig. Här kryper katter lätt in under farstu och in i förråd. Men under själva huset är det för trångt för katter. Men jag gissar att mössen hittar dit in ändå. De verkar ta sig in i minsta lilla springa. Det känns viktigt att hålla undan mössen, de äter på allehanda ting (även på huset) om de får växa till sig. Katter verkar inte bry sig om själva byggnaden, mest fåglar och möss som lockar dem.Hennke85 skrev:
Här låg en främmande skadad katt och dog på min altan nu ikväll. Påkörd, av allt att döma, illa skadad i ryggen och bakbenen.
Efter att ha försäkrat mig om att den var död fick den sin sista vila bakom huset.
Efter att ha försäkrat mig om att den var död fick den sin sista vila bakom huset.
Inget halsband och/eller chip?Fotografen skrev:
Om någon av våra tjejer skulle försvinna skulle vi nog må lite bättre om vi fick reda på att de hittats.