G GargamelSE skrev:
Jag gillar katter. Jag skulle vilja ha en 2-3 st.
Men efter som:
1) Allergisk
2) Varierande arbetstider
3) Varierande arbetsorter i hela landet
Så borde det nog hamna under något olagligt att lämna dem ensamma upp emot 1-2 veckor i taget ( i värsta fallen som mitt arbete sett ut de senaste åren)
1) Sibirier funkar, iaf för mig och min yngsta son. (y)

Men att vara själva 1-2veckor är inget alternativ. :oops:

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Om jag vill bli klappad på magen? Ja tack.
[bild]
Sådär ligger vår stora katt också. Hugger direkt om man pillar på magen, kan det vara en fälla?

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Sådär ligger vår stora katt också. Hugger direkt om man pillar på magen, kan det vara en fälla?
Våra ligger också så, och där får man klia/gosa på magen :love:

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Om man tittar på magen här får man 4 huggtänder och x antal klor runt arm och hand (inte ”superargt” men markerar att nädu..inte där).

Han kan markera annars (plötsligt) med om man klappar.. med tänderna - de andra går med på det.. inte jag - han beter sig bättre mot mig!

Jag är van att sätta gränser för hunden, går bra för katten med..
Jag är elaka tanten haha.. och hunden surtanten (hon försöker också dressera katten)...

:devilish::cool:;)

• Gilla
  • Haha
johel572 och 5 till
  • Laddar…
H
Vad är det med katter och att de måste hålla en sällskap på toaletten? Våra följer till och med oss till utedasset. Vi har varit i stugan mer eller mindre i 2 månader och det är nästan 30 grader varmt, lukten är... minnesvärd :sick: Har inte katter bra luktsinne? :thinking:
Två katter på ett träaltandäck, en tittar in genom en öppen dörr och den andra sitter på räcket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Patrik440 och 9 till
  • Laddar…
Tjejerna ska vaccineras idag, så vi passade på att stänga in dem så att vi har någon chans alls att få in dem i burarna när det är dags att åka.

"Den där saken på väggen har nog med väggens rörlighet att göra, men jag ser inte riktigt hur... Dessutom litar jag inte på dig just nu, husse."
Katt som sitter på trägolv och ser upp mot en vit vägg bredvid en öppen dörr och en gitarrväska.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
Våra två första ocicater lärde sig att öppna dom där dörrarna, som tur är har inte våra nuvarande lärt sig att öppna, ännu...

PS. Sally fick mer problem med sitt sår

• Ledsen
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Det var kanske inte så farligt att vara instängd i sovrummet i alla fall...

Två katter som slappnar av och sover på en blommig sängklädsel.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 8 till
  • Laddar…
Z znitz skrev:
Våra två första ocicater lärde sig att öppna dom där dörrarna, som tur är har inte våra nuvarande lärt sig att öppna, ännu...

PS. Sally fick mer problem med sitt sår
Brukar till mångt och mycket bero på foderallergi. Jag matar mina med råfoder, färdigköpt sådant (Mush vaisto cat), ty torrfoder innehåller bra mycket skit en katt (eller hund för den delen) inte behöver eller kan tillgodogöra sig eller skapar allergiproblem.

Denna underbara sibiriska katt har nu varit vår i två veckor.
En liggande sibirisk katt som tittar upp.
Skapa konto

En sibirisk katt som ligger och vilar med ögonen stängda på en persons knä med gråa kläder.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tallguy196 och 21 till
  • Laddar…
De här två trivs extra bra efter ha fått sin kattgård utökad från ca 35 kvm till närmare 80. Men allra helst hänger vi matte i hasorna.

• Två katter, en siames och en perser, avkopplade på ett trägolv inne i ett hus.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 11 till
  • Laddar…
Första natten med Enzo och Keiko, dom började sova i sin säng men sen kröp dom upp i min och la sig på min kudde.
Två Bengal kattungar som sover tätt ihop i en mysig säng.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 16 till
  • Laddar…
Börjar bli jobbigt, varje morgon ca 10-20 minuter innan klockan ringer står den svarta katten och jamar vid dörren. Han ska in! Gjorde misstaget att släppa in honom en gång och han väl lärt sig nu han kan jama upp dörrar.... Sen kan han börja gnaga mig på hakan typ om jag går och lägger mig igen.

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Börjar bli jobbigt, varje morgon ca 10-20 minuter innan klockan ringer står den svarta katten och jamar vid dörren. Han ska in! Gjorde misstaget att släppa in honom en gång och han väl lärt sig nu han kan jama upp dörrar.... Sen kan han börja gnaga mig på hakan typ om jag går och lägger mig igen.
Haha, jo det minns jag från tiden med katt - att vakna av att det står en katt på ens bröst och mjukt trycker på ens kinder tills man vaknar.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Eller kommer och andas tätt mot ens näsa efter att först varit och käkat lite kattmat ...
:sick: :dizzy:

• Haha
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.