1 083 197 läst · 13 061 svar
1083k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Matte matte dörren är stängd, varför är dörren stängd? Öppna dörren nu matte.. jag vill ju in...
Sommartid står den där dörren ofta öppen.. det är in till logen/stallet.. och då springer katten ut o in som han behagar.. men på vintern är den stängd och innan jag tagit mig ut.. är den stängd hehe..
Och snabb är den lilla skurken.. husse missar honom ibland när han går till tvättstugan (ja husse går till tvättstugan alltså.. inte katten..).. och Nisse kutat in när dörren öppnats..
Ser man inte till honom på "ett par mat-tider".. så får man gå och titta därborta i andra huset.. om han blivit instängd av misstag.. 🐱
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sommartid står den där dörren ofta öppen.. det är in till logen/stallet.. och då springer katten ut o in som han behagar.. men på vintern är den stängd och innan jag tagit mig ut.. är den stängd hehe..
Och snabb är den lilla skurken.. husse missar honom ibland när han går till tvättstugan (ja husse går till tvättstugan alltså.. inte katten..).. och Nisse kutat in när dörren öppnats..
Ser man inte till honom på "ett par mat-tider".. så får man gå och titta därborta i andra huset.. om han blivit instängd av misstag.. 🐱
Han är en hus/bonnkatt så han kan vara en blandning av alla raser. Men han har ett skönt sätt 😺Dan1891 skrev:
De är också för det mesta mer robusta och lever längre än många sk. raskatter som får svagheter pga. att det inte är tillräckligt mycket och kraftigt skiljande 'frisk blod' tillräckligt ofta inom släktträden. Mao. raskatter är en förskönande benämning av rätt så inavlade katter om man är krass...
Och det är ju inte bara katter som är drabbade i det avseendet...
Dock är jag väldigt, väldigt svag för en riktig norsk skogskatt...
Och det är ju inte bara katter som är drabbade i det avseendet...
Dock är jag väldigt, väldigt svag för en riktig norsk skogskatt...
De flesta katerna är ute hela dagen om de får. Patrullerar runt sitt revir och ligger mest och filosoferar någonstans där de har full utsikt men dolda för alla. Kommer och sällskapar när man själv är ute och grejar. Kommer in och äter middag för att sedan gå ut igen. Primetime mellan 22-03 . Kommer in och sover i några timmar tills frukost. Sommartid vill säga 😀. Fia går knappt ut om det ligger snö på backen och Pelle för att gå och uträtta sina behov .Dan1891 skrev: