1 054 829 läst · 12 736 svar
1055k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
En katt som tyvärr inte finns med oss längre som min mor hade följde henne alltid till jobbet, förvisso bara 100m bort men gick alltid före med svansen rakt upp, en gång följde han med ca 1km rakt in i samhället och över en rödljus korsning och in till en bekant med hund, där fick han tillbringa natten så hämtade dom upp han med bilen nästa dag
Vår katt brukar hänga efter mig som en skugga i trädgården och hon uppskattar en kvällspromenad varje dag. Det roliga är att grannkatten brukar hänga på när vi passerar.znitz skrev:
Jag tycker att vår katt verkar förstå minst lika mycket som en hund och gör sig lika bra förstådd.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
OT
En sak som är rolig med katter är att det syns så väl på svansen vad de har på gång.
Svanen rakt upp, som på Znitz bild här ovan:
Jag är ute för att det är kul, och vill gärna bli klappad och kramad.
Och ju mer det rycker i svanstippen, desto mysigare är det
Men när svansen är nedfälld, och ligger längs backen:
Stör mig inte, här finns en mus eller något, ge dig iväg din drummel, du stör mig
En sak som är rolig med katter är att det syns så väl på svansen vad de har på gång.
Svanen rakt upp, som på Znitz bild här ovan:
Jag är ute för att det är kul, och vill gärna bli klappad och kramad.
Och ju mer det rycker i svanstippen, desto mysigare är det
Men när svansen är nedfälld, och ligger längs backen:
Stör mig inte, här finns en mus eller något, ge dig iväg din drummel, du stör mig
OT: Det stämmer KnockOnWood. Maggie som har svansen uppåt är mycket riktigt jätteglad när vi är ute och går, Matrix som har svansen lite mer neråt, han är lite mer "ordningsvakt" och brukar mana på Maggie att inte springa runt och jaga allt hon ser ;-)
Vår ena katt, Herbert, trodde verkligen han var en hund när han var yngre. Nåt av det bästa han visste var att leka apport med en påsklämma. Vi kastade iväg den, han sprang och hämtade den och kom tillbaka och släppte den så skulle vi kasta igen. Det kunde vi hålla på med långa stunder
Dessutom följer han gärna med på promenad längs byvägen. Märks dock tydligt när vi passerar gränserna för var han brukar gå, han pratar mer, ser sig omkring, nosar och svansen blir tjockare och tjockare.
Dessutom följer han gärna med på promenad längs byvägen. Märks dock tydligt när vi passerar gränserna för var han brukar gå, han pratar mer, ser sig omkring, nosar och svansen blir tjockare och tjockare.
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Är det en skena för höftledsluxation på bilden?Andreas Blomkvist skrev:
Vår dotter hade en von Rosen-skena för det, men den såg inte ut som på din bild. Det var över 20 år sedan och utvecklingen har väl gått framåt ...
RIP Mulle, mina föräldrars katt, han hittades död idag på mina föräldrars gård, bakom en vattentank, han hade förmodligen gått dit och gömt sig, som katter gör då dom blir krassliga, ingen aning vad han led av, han blev iaf 12 år:
Med sin bror Sotis för många år sen, även han borta idag:
Med sin bror Sotis för många år sen, även han borta idag:
Har haft katter i 25 år, men inte nu, sorgligt. Nåväl katterna var till stor förnöjelse både gentemot oss och våra hundar. När katter har tråkigt vill de gärna reta upp någon, t.ex. katter som ligger och sover. Men den hund som kastar sig över en sovandes katt får ett gratis- pass på Gronalund.och försvinna snabbt till tvättstugan dit ingen katt når.
Våra katter hade också en standardlek med hunden. När hunden sov sprang den (1 eller 2) katter rakt över ryggen på hunden varpå hunden nyvaket undrade vad som hänt.Just då kom katterna slejdande på golvet förbi hundskägget (vi har en schnauzer) och hög tag. Med två katter hängandes i skägget kan man tycka att han (ross) förlorade - men icke. Han reste sig och skakade länge och väl för att få bort katterna från skägget. Tror nog att det var lika roligt för både katter och hund.
Våra katter hade också en standardlek med hunden. När hunden sov sprang den (1 eller 2) katter rakt över ryggen på hunden varpå hunden nyvaket undrade vad som hänt.Just då kom katterna slejdande på golvet förbi hundskägget (vi har en schnauzer) och hög tag. Med två katter hängandes i skägget kan man tycka att han (ross) förlorade - men icke. Han reste sig och skakade länge och väl för att få bort katterna från skägget. Tror nog att det var lika roligt för både katter och hund.
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Camp-skena / Örebro-skena tror jag det allmäna namnet är på den. Ja hon hade lite höftledsluxation men efter 6 veckor i den så behövdes den inte mer.
Katterna tyckte hon blev mycket läskigare efteråt, helt plötsligt så sparkades hon en massa.
Katterna tyckte hon blev mycket läskigare efteråt, helt plötsligt så sparkades hon en massa.
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg