1 054 501 läst · 12 731 svar
1055k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
I mobilen klickar du på kamera-ikonen, på datorn klickar du på Infoga bild-knappen. Vilken mobil har du?
Ja visst har man ett ambivalent förhållande till katterna (och många andra djur)...
På våren när jag går på tomten och uppfarten och rensar undan kattskit ifrån alla grannkatter muttrar jag och funderar på olika osynliga avlivningsmetoder, för att nästa sekund locka till mig och gulla med vilken som helst av grannkatterna om de kommer i närheten.
Självklart älskar de ju att komma hit, då de alltid blir så rikligt välkomnade. Måste vara mitt eget fel helt enkelt.
Jag älskar djur och deras egenheter går ju inte att lasta dem för, de är ju bara djur.
På våren när jag går på tomten och uppfarten och rensar undan kattskit ifrån alla grannkatter muttrar jag och funderar på olika osynliga avlivningsmetoder, för att nästa sekund locka till mig och gulla med vilken som helst av grannkatterna om de kommer i närheten.
Självklart älskar de ju att komma hit, då de alltid blir så rikligt välkomnade. Måste vara mitt eget fel helt enkelt.
Jag älskar djur och deras egenheter går ju inte att lasta dem för, de är ju bara djur.
+1 på den...Mikael_L skrev:Ja visst har man ett ambivalent förhållande till katterna (och många andra djur)...
Senast i lördags när vi skulle iväg i regnet.. minsta grabben lyckades så klart trampa i vad som såg ut att vara en rätt färsk hög med kattskit... och han hann in i bilen innan detta uppdagades... :banghead:
När skor mm var sanerade och vi alla satt i bilen igen upptäckte jag att jag också lyckats få skit på skorna... :|
-Släng vatten på dom.. skräm dom... upprepades i mitt huvud..
Och igår och förrgår när jag höll på med poolen kom ena grannkatten och slänger sig framför fötterna och jamar högt och vill bli kliad på magen, och imorse när jag kom ut satt andra bredvid kattgården där vår egna katt Rasmus redan var..
Jagar dom inte pinnar och dricker whisky (singel malt, blended är ointressant) så är det ingen riktig katt!
Och nej jag häller inte sprit i katten, den var bara bra på att förse sig ändå...
R.I.P Tyson aka Tykon
Och nej jag häller inte sprit i katten, den var bara bra på att förse sig ändå...
R.I.P Tyson aka Tykon
Har haft en katt som gillade öl och en av de jag har nu lärde jag apportera en leksaksmus. Skitsmart aktivering under kalla vinterdagar när hon vägrar gå ut tänkte jag. Dock tänkte jag inte på att hon inte tyckte det var någon skillnad på en leksaksmus med fejkpäls och en med riktig päls...Tykon skrev: