En katt sover på en hängande kattbädd av nät vid ett öppet fönster, med ett blått katthus placerat på ett bord nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Molly1 och 31 till
  • Laddar…
4774
T Tabors39 skrev:
Eftermiddagslur.
[bild]
Skön stil 😀
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
Vilken glassare 😄. Vem gillar inte att ligga i hammocken i eftermiddags solen. Ser riktigt skönt ut
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
4774
På kvällspromenad med Fia-Lotta En svartvit katt sitter på en grusväg under en kvällspromenad. Gräs och småväxter syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Molly1 och 9 till
  • Laddar…
Fadai
Grå långhårig kattunge, en Norsk skogskatt, sitter på en spis bredvid en kökshandduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppdatering ang Lucifer. Han är ”bara” Norsk skogskatt. Maken hade missförstått. Men jag älskar dem ändå, både katten och maken.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Jiji och 12 till
  • Laddar…
Nån som haft kattsnuva? Ganska säker på att två av mina har det då dom nyser och så men när man kollar så ska man bara se till dom och det ska gå över? Alla är vaccinerade mot det.
 
  • Wow
dicliff
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nån som haft kattsnuva? Ganska säker på att två av mina har det då dom nyser och så men när man kollar så ska man bara se till dom och det ska gå över? Alla är vaccinerade mot det.
Inte allergi då? Nisse har under alla år.. just kring denna tid.. varit lite "nysig" och då inget annat verkar vara fel.. (jo.. jag kan uppfatta honom som liiite extra slö om det är möjligt) så tror vi det är nått allergiskt.. (jag och maken känner också av något just i år.. vad nu det kan vara)
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Min lille följeslagare o vaktkatt..

Grå och vit katt sitter på en grusstig vid ett hus med träpanel, omgiven av gräs och buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag skulle gå och fotografera solen och lite skuggspel på husen..

Grå och vit katt sitter på en träterrass nära två blomkrukor med plantor, en av krukorna är svart och den andra terrakottafärgad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om jag sitter och planterar blommor vid picknickbänken..

Katt sitter på stenbelagd gård framför röd byggnad och grönskande trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om jag sitter i fåtöljen på uteplatsen..
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Lucif3r och 8 till
  • Laddar…
Min ena katt är väldigt rolig.
Du kan lämna soffbordet med en leverpastej smörgås. Men inte ett glas med vatten...
Han är ingen knä katt. Men å andra sidan ligger han så nära det bara går.
Den andra katten är en axel katt.
 
  • Gilla
  • Älska
Lucif3r och 8 till
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Inte allergi då? Nisse har under alla år.. just kring denna tid.. varit lite "nysig" och då inget annat verkar vara fel.. (jo.. jag kan uppfatta honom som liiite extra slö om det är möjligt) så tror vi det är nått allergiskt.. (jag och maken känner också av något just i år.. vad nu det kan vara)
Och Stefan N.

Pollen 👍. Jag är tokallergisk mot pollen så mycket att jag påverkas negativt av det året runt oavsett årstid. Våren är självklart värst.

Men jag märker tydligt att Pelle oxå är det. Just det där med nyser och blir trötta, man märker att hsn inte riktigt är sig själv. Han försöker hela tiden att vara sig själv men blir bara sliten av det min stackars älskling.

Så jag tror att det är pollen allergi ni alla, katterna, Nisse, Snigla och maken tyvärr har.

Det har blivit extremt pollinerade på de senaste 4 åren i södra och mellersta Sverige. Pga av det iprincip inte längre blr någon vinter med långvarig kyla. Det är mer eller mindre höstväder under de tidigare sk vintermånaderna. Till följd av detta får inte naturen sin vanliga vila och återhämtningsperiod utan tvingas till ett evigt vaket att börja om gång på gång.
 
  • Ledsen
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Min lille följeslagare o vaktkatt..

[bild]
När jag skulle gå och fotografera solen och lite skuggspel på husen..

[bild]
Om jag sitter och planterar blommor vid picknickbänken..

[bild]
Om jag sitter i fåtöljen på uteplatsen..
Tror han gillar dig 😻
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nån som haft kattsnuva? Ganska säker på att två av mina har det då dom nyser och så men när man kollar så ska man bara se till dom och det ska gå över? Alla är vaccinerade mot det.
Bärra nös en tid i våras, veterinär konsulterades och efter en tid försvann det. Var under vinterhalvåret när det eldades i kaminen och luften blev torr.
Rasmus smittades inte.
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Nu nyser alla fyra, men dom är pigga och äter så det ska väl gå över då verkar det som.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nu nyser alla fyra, men dom är pigga och äter så det ska väl gå över då verkar det som.
Håller tummarna att det "bara" är nått tillfälligt (oavsett lite förkylning eller allergi).

Har de skördat (slagit gräs snarare)i närheten? (upptäckte själv att grannen gjort det här.. och sånt kan ju vara lite allergiframkallande.. vi misstänker att det är den som spökar för oss nu.. och det skulle ju stämma om Nisse brukar vara lite snörvlig/nysig denna period på året.. vi har ju många åkrar runt om.. och någon av dem slår alltid gräs runt "nutid" .. plus 1-2 gånger till senare)
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi och svärföräldrarna har haft katter som verkat förkylda flera gånger. Det har alltid gått över efter en kort tid. Dom har aldrig förts till någon veterinär för det så kan inte säkert veta om det är kattsnuva.
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.