1 062 346 läst · 12 825 svar
1062k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Nån som haft kattsnuva? Ganska säker på att två av mina har det då dom nyser och så men när man kollar så ska man bara se till dom och det ska gå över? Alla är vaccinerade mot det.
Inte allergi då? Nisse har under alla år.. just kring denna tid.. varit lite "nysig" och då inget annat verkar vara fel.. (jo.. jag kan uppfatta honom som liiite extra slö om det är möjligt) så tror vi det är nått allergiskt.. (jag och maken känner också av något just i år.. vad nu det kan vara)Stefan N skrev:
Min lille följeslagare o vaktkatt..
När jag skulle gå och fotografera solen och lite skuggspel på husen..
Om jag sitter och planterar blommor vid picknickbänken..
Om jag sitter i fåtöljen på uteplatsen..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag skulle gå och fotografera solen och lite skuggspel på husen..
Logga in
Skapa konto
Om jag sitter och planterar blommor vid picknickbänken..
Logga in
Skapa konto
Om jag sitter i fåtöljen på uteplatsen..
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Min ena katt är väldigt rolig.
Du kan lämna soffbordet med en leverpastej smörgås. Men inte ett glas med vatten...
Han är ingen knä katt. Men å andra sidan ligger han så nära det bara går.
Den andra katten är en axel katt.
Du kan lämna soffbordet med en leverpastej smörgås. Men inte ett glas med vatten...
Han är ingen knä katt. Men å andra sidan ligger han så nära det bara går.
Den andra katten är en axel katt.
Och Stefan N.Snigla skrev:
Pollen 👍. Jag är tokallergisk mot pollen så mycket att jag påverkas negativt av det året runt oavsett årstid. Våren är självklart värst.
Men jag märker tydligt att Pelle oxå är det. Just det där med nyser och blir trötta, man märker att hsn inte riktigt är sig själv. Han försöker hela tiden att vara sig själv men blir bara sliten av det min stackars älskling.
Så jag tror att det är pollen allergi ni alla, katterna, Nisse, Snigla och maken tyvärr har.
Det har blivit extremt pollinerade på de senaste 4 åren i södra och mellersta Sverige. Pga av det iprincip inte längre blr någon vinter med långvarig kyla. Det är mer eller mindre höstväder under de tidigare sk vintermånaderna. Till följd av detta får inte naturen sin vanliga vila och återhämtningsperiod utan tvingas till ett evigt vaket att börja om gång på gång.
Bärra nös en tid i våras, veterinär konsulterades och efter en tid försvann det. Var under vinterhalvåret när det eldades i kaminen och luften blev torr.Stefan N skrev:
Rasmus smittades inte.
Håller tummarna att det "bara" är nått tillfälligt (oavsett lite förkylning eller allergi).Stefan N skrev:
Har de skördat (slagit gräs snarare)i närheten? (upptäckte själv att grannen gjort det här.. och sånt kan ju vara lite allergiframkallande.. vi misstänker att det är den som spökar för oss nu.. och det skulle ju stämma om Nisse brukar vara lite snörvlig/nysig denna period på året.. vi har ju många åkrar runt om.. och någon av dem slår alltid gräs runt "nutid" .. plus 1-2 gånger till senare)