Vi förlorade en katt pga av urinsten. Man blir väldigt vaksam på hur katterna kissar efter det.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Så även fast våra missar är ute dygnet runt så har jag koll.
Våra är också ute när de vill på sommaren på landet. Jag har ingen aning om hur vare sig ett eller två sker eller med vilken frekvens. Hur ska man kunna ha det?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Våra är också ute när de vill på sommaren på landet. Jag har ingen aning om hur vare sig ett eller två sker eller med vilken frekvens. Hur ska man kunna ha det?
Jag gör det då, som jag skrev tidigare, mina katter är socialbajsare och vill alltid ha mig som vakt när de gör nr2, Fia använder alltid lådan när hon ska göra nr1, Pelle vägrar göra nr2 på lådan så vintertid får jag skotta snöfria gångar till hans nr2 ställe medan Fia gör n2 i lådan vintertid. Och det är jag som gör rent lådan 😀
 
Patrik440
Tydligen populärt att ligga på den gamla däcktraven ute vid garaget.
Tre utav fyra katter har hittat dit iaf.

Hallon:


Sot:


Snö:



/ Patrik
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Sommartid är han omöjlig på matsidan.. suck!
Vi har en ”tävling” om vem som är envisast..

jag vägrar ge honom ny blötmat varje gång.. när han inte ätit upp den gamla .. då får han helt sonika ha den gamla kvar! (Han har torrfoder också.. och har han ätit upp den.. får han ny - så han väljer ju själv.. han kan oxå gå ut och jaga en sork/mus om han vill)

Men ja.. han vill ha ny sås/gelé o slicka i sig.. (det enda han äter av blötpåsen)

Jag förstår att man inte är lika hungrig när det är varmt osv.. men den där lilla lurven vill ha mat.. han vill ha ”extra gott”.. tror han iaf!

Min mat är intressant.. och visst han får ju smaka det vet han.. men lite fil/skinka/kött sås vill även jag ha.. 😳 (vem hade kunnat tro det..)

Jag brukar visa honom de delar/skålar jag vet att han är mindre intresserad av.. (när han är besviken över sin mat och kommer för o titta på mig o min mat ist).. salladsskålen, potatisen, bröd osv.. hehe då nosar han.. ser skeptisk ut o så hoppar han ner o funderar på sin mat en stund (ibland äter han tillslut nått där).

Än så länge leder min envishet..

(Byter ut vårfodret ”dagen efter” oavsett.. om det inte är borta redan)
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Sommartid är han omöjlig på matsidan.. suck!
Vi har en ”tävling” om vem som är envisast..

jag vägrar ge honom ny blötmat varje gång.. när han inte ätit upp den gamla .. då får han helt sonika ha den gamla kvar! (Han har torrfoder också.. och har han ätit upp den.. får han ny - så han väljer ju själv.. han kan oxå gå ut och jaga en sork/mus om han vill)

Men ja.. han vill ha ny sås/gelé o slicka i sig.. (det enda han äter av blötpåsen)

Jag förstår att man inte är lika hungrig när det är varmt osv.. men den där lilla lurven vill ha mat.. han vill ha ”extra gott”.. tror han iaf!

Min mat är intressant.. och visst han får ju smaka det vet han.. men lite fil/skinka/kött sås vill även jag ha.. 😳 (vem hade kunnat tro det..)

Jag brukar visa honom de delar/skålar jag vet att han är mindre intresserad av.. (när han är besviken över sin mat och kommer för o titta på mig o min mat ist).. salladsskålen, potatisen, bröd osv.. hehe då nosar han.. ser skeptisk ut o så hoppar han ner o funderar på sin mat en stund (ibland äter han tillslut nått där).

Än så länge leder min envishet..

(Byter ut vårfodret ”dagen efter” oavsett.. om det inte är borta redan)
Ge lite citron varje gång han kommer och frågar efter din mat.
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Man hänger ut armarna mot en katt som står på stigen. Tre bilder visar kattens likgiltighet när den möter sin ägare efter sex månader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


😂🤷
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Baserat på tidigare katter jag har haft så trodde jag att Doris skulle göra exakt så efter att hon fått vara ensam med kattvakt tio dagar förra sommaren. Men, hon jamade högt av glädje och släppte oss inte ur sikte på flera dagar. Ett av mina lyckligaste ögonblick som kattägare 😻
 
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 10 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag vidarebefordrade era svar till kära mamma och baserat på hennes svar så tror jag hon får leva med katten all up in her grill. 😂 Jag vet att ni är djurvänner, men hon är djurvän på en helt annat nivå. Hon skriver att hon ibland ger katten "en skvätt av vattensprutan" om det blir för mycket. 🙄 Pappa är inte fullt lika blödig, hoppas han kan gå till handling.

Tack för er respons!
Koppla katten när den för väsen och bind den hemma hos husse och matte.

Sen kan jag rekommendera min metod som jag berättade om i https://www.byggahus.se/forum/threads/vem-betalar-foer-katt-vandalism.416670/

"Har ett hus på landet, 4 km till byn och de närmaste grannarna. Brydde mig inte så mycket om de katter som dök upp emellanåt. Sen anlade jag ifjol en liten köksträdgård som jag rådjurs- och vildsvinssäkrade för att ha något att göra under coronakarantänen. Trodde aldrig att katter skulle vara något problem. Men det var det. Hela jäkla naturen att pissa och skita i men de skulle tvunget använda min köksträdgård som toalett. Så jag skaffade en kattfälla och inom en månad hade jag fångat tre välfödda katter varav en med halsband men inget namn. Jag pissade på dem innan jag släppte ut dem och sen såg jag aldrig till dem igen. Problem solved."
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Matdags.
Knaprar torrfoder med god aptit fast det inte är hans favoritmärke.
Vilket är konstigt eftersom när det gäller blötfoder så slickar han bara i sig såsen. Spelar ingen roll om jag mosar bitarna eller inte.
Men eftersom han är så gullig så finner jag mig i hans små olater.
Det är ju faktiskt han som är kung.


 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
En gråvit katt ligger på en stenlagd yta och i knät på en person samt över axeln. Texten "Nisse & Jag Ute i Värmen" syns i mitten av bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som om det inte var nog varmt.. katten skulle prompt ligga i famnen och hänga lite över axeln,.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 7 till
  • Laddar…
4774
K Kapsyl skrev:
Koppla katten när den för väsen och bind den hemma hos husse och matte.

Sen kan jag rekommendera min metod som jag berättade om i [länk]

"Har ett hus på landet, 4 km till byn och de närmaste grannarna. Brydde mig inte så mycket om de katter som dök upp emellanåt. Sen anlade jag ifjol en liten köksträdgård som jag rådjurs- och vildsvinssäkrade för att ha något att göra under coronakarantänen. Trodde aldrig att katter skulle vara något problem. Men det var det. Hela jäkla naturen att pissa och skita i men de skulle tvunget använda min köksträdgård som toalett. Så jag skaffade en kattfälla och inom en månad hade jag fångat tre välfödda katter varav en med halsband men inget namn. Jag pissade på dem innan jag släppte ut dem och sen såg jag aldrig till dem igen. Problem solved."
På riktigt? Pissade du på katterna?
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ja och det fungerade, såg dem inte igen. Skulle gärna hört vad deras ägare sade när de upptäckte att deras älsklingar luktade pissoar.
 
  • Arg
Elektra
  • Laddar…
En del saknar tydligen allt förstånd😠
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Som om det inte var nog varmt.. katten skulle prompt ligga i famnen och hänga lite över axeln,.
Jag hade gärna haft en katt i famnen och hängande på axeln. Värme är inget problem för mig...
 
  • Wow
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.