Iris har blivit stor!❤️

• Långhårig grå katt ute i gräs på en solig dag med sele och koppel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 15 till
  • Laddar…
Katt sitter högt upp, tittar ner, intill takbjälkar, ovanför kaklad kamin, inomhusmiljö, rustik inredning, ljuskrona.
Skapa konto

Det finns utmaningar inomhus om ”man” vill .. tur att han normalt är lugn inomhus (för man får många fler gråa strån om han hoppar mellan takbjälkarna) 🐈‍⬛

• Gilla
  • Wow
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Tror Ester är trött på kyla och snö nu.
En sovande katt på en soffa med huvudet på tassarna och en lila filt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
En kattong är aldrig för liten...

Tabbykatt i kartong tittar uppåt med stora gröna ögon på blå matta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 17 till
  • Laddar…
Mikael_L
Cartoons_Image_11.jpg

• Haha
  • Gilla
  • Wow
TRJBerg och 8 till
  • Laddar…
Två utomjordingar planerar, en misslyckas med att fånga en katt. Humoristisk tecknad bild.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
En kattong är aldrig för liten...

[bild]
Det är definitionen av ordet Kattong

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Katt blickar uppåt inomhus; fokus på pälsen, suddig bakgrund med heminredning och ljusinsläpp.
Skapa konto

Ibland funderar man 🤔
..filosoferar lite över livet..

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Bärra tar igen sig inför kvällens eventuella kvalitetssäkring av kött före grillning. 😻
En ljusbrun katt sover avslappnat på en grå fotölj bredvid en kudde med blommönster.
Skapa konto

Lite less på kyla tror jag han är för han visar tydligt att han vill gå ut dagligen.

#hanvaldeoss❤️

• Gilla
  • Älska
kashieda och 11 till
  • Laddar…
Kära vänner, vilka fina katter ni har!
Jag läser med värme och stor igenkänningsfaktor.
Min katthistoria får ni höra en annan gång.

Nu skriver jag å en kollegas vägnar som undrar om ni vet någon som skulle vilja ha en Bengal, som inte trivs efter att ha tvingats flytta in till stan (efter mattes skilsmässa) i liten lägenhet med massa barn och två andra katter. Kissen är bara några få år gammal och vill kunna gå ut.
Finns i Stocholmstrakten.
Ges bort gratis.
Alternativet är avlivning 😢

• Ledsen
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Totte_S och 5 till
  • Laddar…
Hörrni, kan man drabbas av akut jag-vill-ha-en-till-katt-sjuka?? För isåfall har jag fått den och den kom från ingenstans. Jag kollar Blocket efter kattungar, googlar på olika raser och maken (som också blivit smittad) pratar med katten om att få ett lillasyskon...

Men hjälp! Vi har, som vissa av er vet, en brittisk korthår, kastrerad hane. Han är 2,5 år. Lugn, ligger mest och sover hela dagarna.
Jag jobbar en hel del hemifrån men ett par dagar/vecka är han ensam hela dagen. Är katter i behov av sällskap eller är det ett påhittat behov av oss tvåbenta?

Om man nu skulle köpa en katt till, ska man välja en soffpotatis-ras till, eller ska man försöka hitta en med lite mer fart i? Alltför aktiv kanske inte är lämpligt, det kanske stressar vår nuvarande katt att ha en Duracell-kanin som flyger runt.

Vad tror ni? Tankar, tack! 🥰

Grå katt sover ihoprullad på mönstrat täcke.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har läst mig till att Bengal är generellt aktivare, rätt intelligenta och kan lista ut sätt att bryta sig ut osv.
Men jag tror inte att man ska läsa in allt för mycket här, och individuell variation är troligen större än rasmässig variation.
Men jag tycker Bengaler är galet snygga katter, man ser ju tydligare än på någon annan katt deras förfäder, de vilda kattdjuren.

Jag är helt klart sugen, men det är ju förstås några MEN ...
Kommer Frasse och denna överens?
Vi har en misstanke om allergi här, men Frasse har funkat bra, och andra som brukar känna av katter brukar säga att de inte märker av han. Det är väl en lite småfarlig chansning att prova en till katt.

Jag gillar inte tanken på att en katt ska behöva hålla på och byta hem flera gånger.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hörrni, kan man drabbas av akut jag-vill-ha-en-till-katt-sjuka?? För isåfall har jag fått den och den kom från ingenstans. Jag kollar Blocket efter kattungar, googlar på olika raser och maken (som också blivit smittad) pratar med katten om att få ett lillasyskon...

Men hjälp! Vi har, som vissa av er vet, en brittisk korthår, kastrerad hane. Han är 2,5 år. Lugn, ligger mest och sover hela dagarna.
Jag jobbar en hel del hemifrån men ett par dagar/vecka är han ensam hela dagen. Är katter i behov av sällskap eller är det ett påhittat behov av oss tvåbenta?

Om man nu skulle köpa en katt till, ska man välja en soffpotatis-ras till, eller ska man försöka hitta en med lite mer fart i? Alltför aktiv kanske inte är lämpligt, det kanske stressar vår nuvarande katt att ha en Duracell-kanin som flyger runt.

Vad tror ni? Tankar, tack! 🥰

[bild]
Klart han behöver ett syskon. 😻
Våra respekterar varandra mer och mer, men emellanåt blir det bus som låter som det övergår i bråk, men då är det 10år drygt emellan dom.

Men ofta sover de ihop i hallen utanför sovrummet. ❤️

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.