1 076 637 läst · 12 966 svar
1077k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jag har haft en katt som apporterade det man kastade, med jättestor glädje.
Idag fick jag hjälp av en söt kattunge på jobbet, borde kanske erbjuda en lärlingsplats.
edit:
Borde ha filmat och lagt upp istället. Hon var väldigt nyfiken och "på", kollade in allt, lekte med kabeländar, lekte med frenesi i många minuter med ett buntband (jag vågade inte berätta att det även kallas "kattstrypare" ). Och som avslutning på dagen så valde hon ut min famn som sovplats, och njöt för fulla drag att ligga där och bli klappad. Nära att jag smög in henne i lunch-väskan och tog med hem.
Idag fick jag hjälp av en söt kattunge på jobbet, borde kanske erbjuda en lärlingsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
edit:
Borde ha filmat och lagt upp istället. Hon var väldigt nyfiken och "på", kollade in allt, lekte med kabeländar, lekte med frenesi i många minuter med ett buntband (jag vågade inte berätta att det även kallas "kattstrypare" ). Och som avslutning på dagen så valde hon ut min famn som sovplats, och njöt för fulla drag att ligga där och bli klappad. Nära att jag smög in henne i lunch-väskan och tog med hem.
Redigerat:
Vi var och tittade på dom i söndags och dom var ju inte rädda för oss men barnen var lite högljudda och påträngande så till sist gick dom under soffan. Inte precis den idealintroduktion jag hade hoppats på, typ med min förra katt som vi tog från katthuset i Vasa, hon hade uppfostrats i ett hem utanför stan och togs dit i en bur för det här tillfället, direkt hon kom dit ur buren hopppade hon i min famn. Så då var ju den saken färdig liksom, skötte sig självt.
Fanns en tredje kattunge som redan var tagen, hon var lite skygg sade ägaren, de två andra var de sociala, men hon satt kvar hela tiden istället och vi och barnen fick klappa henne. Men ja ja vi ska ta hem dom den tredje juni och hoppas dom kommer acceptera oss bättre med tiden. Tror det hade gått bättre utan barn.
Fanns en tredje kattunge som redan var tagen, hon var lite skygg sade ägaren, de två andra var de sociala, men hon satt kvar hela tiden istället och vi och barnen fick klappa henne. Men ja ja vi ska ta hem dom den tredje juni och hoppas dom kommer acceptera oss bättre med tiden. Tror det hade gått bättre utan barn.
Rimligt försiktig får man nog ändå tycka är något positivt med en kattunge. Alltså ren självbevarelsedrift när ett par små marodörer till jättar dyker upp och bollar runt en framför allt om det skall bli utekatter. Vår Bob är helt orädd för allt - barn, främlingar, andra katter, hundar, bilar (!) - vilket gör mig rätt bekymrad ..DennisCA skrev:Vi var och tittade på dom i söndags och dom var ju inte rädda för oss men barnen var lite högljudda och påträngande så till sist gick dom under soffan. Inte precis den idealintroduktion jag hade hoppats på, typ med min förra katt som vi tog från katthuset i Vasa, hon hade uppfostrats i ett hem utanför stan och togs dit i en bur för det här tillfället, direkt hon kom dit ur buren hopppade hon i min famn. Så då var ju den saken färdig liksom, skötte sig självt.
Men det är ju egentligen ett jättebra beteende om de inte är barnvana! Bättre att gå undan om de är osäkra på barnen, det kommer säkert inte vara några problem när katter och barn har vant sig vid varandra och lärt känna varandras beteendeDennisCA skrev:Vi var och tittade på dom i söndags och dom var ju inte rädda för oss men barnen var lite högljudda och påträngande så till sist gick dom under soffan. Inte precis den idealintroduktion jag hade hoppats på, typ med min förra katt som vi tog från katthuset i Vasa, hon hade uppfostrats i ett hem utanför stan och togs dit i en bur för det här tillfället, direkt hon kom dit ur buren hopppade hon i min famn. Så då var ju den saken färdig liksom, skötte sig självt.
Lite knepigt det där med katter, jag är själv påväg att skaffa en katt till, då min Molle är lite rastlös sen hans kompis fick avlivas för 2 år sen. Men jag är bortskämd med att alltid haft katter som är helt orädda för annat folk, och man vet ju inte i förväg hur en katt är/blir.
Ett exempel är tex området där jag bor där det finns ett 10 tal utekatter, jag har inte hälsat på nån av dessa katter, av den anledningen att dom drar som en avlöning när de får syn på främmande folk. Får min katt syn på nån, går han dit för att hälsa, om det är en stillsam pensionär eller 5 stojande ungar har ingen betydelse.
Man är lite orolig för att få en "Normal" katt.
Min bror har tydligen 2 katter, ingen har sett dom, de trycker längst in under sängen så länge nån främmande finns i huset, hur kul är det på en skala ??
Ett exempel är tex området där jag bor där det finns ett 10 tal utekatter, jag har inte hälsat på nån av dessa katter, av den anledningen att dom drar som en avlöning när de får syn på främmande folk. Får min katt syn på nån, går han dit för att hälsa, om det är en stillsam pensionär eller 5 stojande ungar har ingen betydelse.
Man är lite orolig för att få en "Normal" katt.
Min bror har tydligen 2 katter, ingen har sett dom, de trycker längst in under sängen så länge nån främmande finns i huset, hur kul är det på en skala ??