Mikael_L
Jag har haft en katt som apporterade det man kastade, med jättestor glädje.

Idag fick jag hjälp av en söt kattunge på jobbet, borde kanske erbjuda en lärlingsplats.
Kattunge bredvid en borrmaskin och skruvmejsel på ett rutigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

edit:
Borde ha filmat och lagt upp istället. Hon var väldigt nyfiken och "på", kollade in allt, lekte med kabeländar, lekte med frenesi i många minuter med ett buntband (jag vågade inte berätta att det även kallas "kattstrypare" :oops: :giggle:). Och som avslutning på dagen så valde hon ut min famn som sovplats, och njöt för fulla drag att ligga där och bli klappad. Nära att jag smög in henne i lunch-väskan och tog med hem. :)

Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 18 till
  • Laddar…
Katt åt kasse - sket påse.
Långhårig katt med huvudet genom en söndersliten vit papperskasse, sitter på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
Tänker det börjar bli dags att ha katt igen. Hittade dessa på nätet, vill gärna ha dom båda, två pojkar, säljaren ska ringa ikväll om det:

YpYzgyD.png

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 16 till
  • Laddar…
Fadai
Gud så fina! Hoppas du tar dem, ni kommer att få kul.

DennisCA DennisCA skrev:
Tänker det börjar bli dags att ha katt igen. Hittade dessa på nätet, vill gärna ha dom båda,
Jag hittar ingen direkt fråga här så jag antar att du bara vill göra oss avundsjuka. :love::)

• Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi var och tittade på dom i söndags och dom var ju inte rädda för oss men barnen var lite högljudda och påträngande så till sist gick dom under soffan. Inte precis den idealintroduktion jag hade hoppats på, typ med min förra katt som vi tog från katthuset i Vasa, hon hade uppfostrats i ett hem utanför stan och togs dit i en bur för det här tillfället, direkt hon kom dit ur buren hopppade hon i min famn. Så då var ju den saken färdig liksom, skötte sig självt.

Fanns en tredje kattunge som redan var tagen, hon var lite skygg sade ägaren, de två andra var de sociala, men hon satt kvar hela tiden istället och vi och barnen fick klappa henne. Men ja ja vi ska ta hem dom den tredje juni och hoppas dom kommer acceptera oss bättre med tiden. Tror det hade gått bättre utan barn.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Vi var och tittade på dom i söndags och dom var ju inte rädda för oss men barnen var lite högljudda och påträngande så till sist gick dom under soffan. Inte precis den idealintroduktion jag hade hoppats på, typ med min förra katt som vi tog från katthuset i Vasa, hon hade uppfostrats i ett hem utanför stan och togs dit i en bur för det här tillfället, direkt hon kom dit ur buren hopppade hon i min famn. Så då var ju den saken färdig liksom, skötte sig självt.

Fanns en tredje kattunge som redan var tagen, hon var lite skygg sade ägaren, de två andra var de sociala, men hon satt kvar hela tiden istället och vi och barnen fick klappa henne. Men ja ja vi ska ta hem dom den tredje juni och hoppas dom kommer acceptera oss bättre med tiden. Tror det hade gått bättre utan barn.
Rimligt försiktig får man nog ändå tycka är något positivt med en kattunge. Alltså ren självbevarelsedrift när ett par små marodörer till jättar dyker upp och bollar runt en ;) framför allt om det skall bli utekatter. Vår Bob är helt orädd för allt - barn, främlingar, andra katter, hundar, bilar (!) - vilket gör mig rätt bekymrad ..

Han e rolig den här...
Det går inte att ligga på en filt eller mitt på en kudde, finns det ingen skarv att ligga i då får det vara

• Grå och vit katt sover på soffans skarv istället för på en filt eller kudde.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Tule54 och 14 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Han e rolig den här...
Det går inte att ligga på en filt eller mitt på en kudde, finns det ingen skarv att ligga i då får det vara
Haha ovanligt. Annars brukar väl katter gilla just kuddar och filtar. Våra ligger ogärna direkt på soffan.

2eb22b7707801a32643351f90280f753.jpg
Någon som vill ha KitKat?

• Gilla
  • Wow
  • Haha
big mike och 15 till
  • Laddar…
KristinaRT
DennisCA DennisCA skrev:

Men det är ju egentligen ett jättebra beteende om de inte är barnvana! Bättre att gå undan om de är osäkra på barnen, det kommer säkert inte vara några problem när katter och barn har vant sig vid varandra och lärt känna varandras beteende (y)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Två bilder på en katt som solar sig på stenläggning bredvid en oanvänd barnpool.
Skapa konto

Stenläggningen is ”da shit”.. perfekt mysvärme..:cool:

• Gilla
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
Gå upp och hälsa när matte kommer hem från jobbet? Pfff varför det? Hon kommer ju till oss!

• Två katter som ligger bekvämt på en soffa med kuddar och en blå filt, en tittar uppåt.
    Skapa konto
  • Gilla
Fadai och 8 till
  • Laddar…
Lite knepigt det där med katter, jag är själv påväg att skaffa en katt till, då min Molle är lite rastlös sen hans kompis fick avlivas för 2 år sen. Men jag är bortskämd med att alltid haft katter som är helt orädda för annat folk, och man vet ju inte i förväg hur en katt är/blir.

Ett exempel är tex området där jag bor där det finns ett 10 tal utekatter, jag har inte hälsat på nån av dessa katter, av den anledningen att dom drar som en avlöning när de får syn på främmande folk. Får min katt syn på nån, går han dit för att hälsa, om det är en stillsam pensionär eller 5 stojande ungar har ingen betydelse.

Man är lite orolig för att få en "Normal" katt.
Min bror har tydligen 2 katter, ingen har sett dom, de trycker längst in under sängen så länge nån främmande finns i huset, hur kul är det på en skala ??

Två röda katter på och under ett gammalt träbord utomhus med en altan under konstruktion i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.