Naturliv Naturliv skrev:
Nu är gropen godkänd av katten. Jag får se om det blir ett äppelträd eller en vinbärsbuske i gropen. Undrar om katten är en lägenhetskatt med längtan till landet, eftersom den ofta kommer hit och verkar "äga" trädgården. Ni som har katt, är det här vanligt hos katter?

[bild]
Du undrar om det är vanligt att katter anser sig äga saker? Jovars... Mina katter äger alla möbler och alla växter i huset. Alla tomkartonger, och alla lösa föremål. De äger även tomten, och de närmaste omgivningarna. Jag skrev "mina katter" men det stämmer inte. Jag är deras människa.

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Katter och kartonger - a match made in heaven.
Förutom här, har verkligen försökt att visa honom att kartongen inte äter upp honom.. han är rädd för dem! Efter några veckor lyckades jag få honom att sticka in huvudet och EN tass för att ta favoritmat.. sen kunde han iaf gå förbi kartongerna och ibland tom slå till en med tassen..

Vi funderar på om nån stängt in honom när han var liten..

Efter ett år har han allmänt lärt sig att leka iaf (y) nu flyger både leksaker och lypsyltuber och pennor omkring när han är på humör., hehe

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Ingen av mina katter gillar heller kartonger och de har inte blivit instängda. Så det är nog högst personligt. Jag har lagt ut diverse olika stora kartonger med hopp om att få se åtminstone lite förtjusning men de är helt ointresserade.
Leker gör de inte heller, förutom med fångade byten då. :rolleyes:

Dalbotant Dalbotös skrev:
Ingen av mina katter gillar heller kartonger och de har inte blivit instängda. Så det är nog högst personligt. Jag har lagt ut diverse olika stora kartonger med hopp om att få se åtminstone lite förtjusning men de är helt ointresserade.
Leker gör de inte heller, förutom med fångade byten då. :rolleyes:
De är väl lika olika som vi människor :) gör mig inget att han inte vill leka med kartongerna, men onödigt att han skulle vara rädd. Nu är han inte rädd för kartonger iaf.. även om han skiter i dem i övrigt ;)

Har aldrig dina lekt? Varken med varandra eller leksaker/saker? När Nisse fått komma in där han bor.. lekte han inte alls, förstod sig verkligen inte på det. Men när han började inse att han fick komma in igen.. fick mat osv så slappnade han av på ett annat sätt. Sedan efter det (tog några mån) så började han leka lite.. (y)

(Han leker ofta med sina byten dock.. både nu o då)

Hur skönt är det inte att ligga i solen och lata sig?
En fluffig katt som ligger på rygg i gräset och njuter av solen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Det hände nåt ...
Delvis rakad ljusbrun katt på ett grått golv, med en fluffig otrimmad svans.
Skapa konto

Förhoppningsvis blir det en mindre svettig sommar för Bärra. Hade gått hur bra som helst att raka honom. :)

• Gilla
  • Wow
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Fadai
Rakade du katten!?!?

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Missförstått konceptet "shaved pussy"? :p

• Haha
  • Gilla
lordi och 9 till
  • Laddar…
Naturliv Naturliv skrev:
Nu är gropen godkänd av katten. Jag får se om det blir ett äppelträd eller en vinbärsbuske i gropen. Undrar om katten är en lägenhetskatt med längtan till landet, eftersom den ofta kommer hit och verkar "äga" trädgården. Ni som har katt, är det här vanligt hos katter?

[bild]
ett tidigare inlägg jag gjorde i tråden = min katt sket i tomten ;)

Tokslut Tokslut skrev:
Eller sket helt i vad man gjorde
[bild]
Edit, bilden försvann i quotningen...

• Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Rakade du katten!?!?
Inte jag, men en hundfrisör gjorde. (y);)

Accepterade katten verkligen en hundfrisör?

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
Han är lite mindre vetande tror jag ;)

• Haha
Fadai
  • Laddar…
Den här katten sover tämligen normalt.. speciellt om man jämför med hunden här.. :cool:

Katt som sover lugnt på en blå filt med texten "Znark...Nisse halvsover ...
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
kashieda kashieda skrev:
Missförstått konceptet "shaved pussy"? :p
Om jag kunnat, hade du fått bästa svar, samt minst tio glada gubbar!

fahlis fahlis skrev:
Alltså ja det var ju det här med hund....
Ljus katt spelar med en boll inne i ett rum med mörka väggar och gråa klinkerplattor.
Skapa konto
Ljusbrun katt med blå boll i munnen på en soffa täckt med plast.
Skapa konto

:oops::love:

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.