1 076 560 läst · 12 966 svar
1077k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Medlem
· Västra Götaland
· 2 326 inlägg
Du undrar om det är vanligt att katter anser sig äga saker? Jovars... Mina katter äger alla möbler och alla växter i huset. Alla tomkartonger, och alla lösa föremål. De äger även tomten, och de närmaste omgivningarna. Jag skrev "mina katter" men det stämmer inte. Jag är deras människa.Naturliv skrev:
Förutom här, har verkligen försökt att visa honom att kartongen inte äter upp honom.. han är rädd för dem! Efter några veckor lyckades jag få honom att sticka in huvudet och EN tass för att ta favoritmat.. sen kunde han iaf gå förbi kartongerna och ibland tom slå till en med tassen..Fadai skrev:
Vi funderar på om nån stängt in honom när han var liten..
Efter ett år har han allmänt lärt sig att leka iaf nu flyger både leksaker och lypsyltuber och pennor omkring när han är på humör., hehe
Ingen av mina katter gillar heller kartonger och de har inte blivit instängda. Så det är nog högst personligt. Jag har lagt ut diverse olika stora kartonger med hopp om att få se åtminstone lite förtjusning men de är helt ointresserade.
Leker gör de inte heller, förutom med fångade byten då.
Leker gör de inte heller, förutom med fångade byten då.
De är väl lika olika som vi människor gör mig inget att han inte vill leka med kartongerna, men onödigt att han skulle vara rädd. Nu är han inte rädd för kartonger iaf.. även om han skiter i dem i övrigtDalbotös skrev:
Har aldrig dina lekt? Varken med varandra eller leksaker/saker? När Nisse fått komma in där han bor.. lekte han inte alls, förstod sig verkligen inte på det. Men när han började inse att han fick komma in igen.. fick mat osv så slappnade han av på ett annat sätt. Sedan efter det (tog några mån) så började han leka lite..
(Han leker ofta med sina byten dock.. både nu o då)
ett tidigare inlägg jag gjorde i tråden = min katt sket i tomtenNaturliv skrev:
Edit, bilden försvann i quotningen...Tokslut skrev: