Mikael_L
Ibland undrar jag.
Alltså, jag är nog en riktig djurvän rent generellt (dödar väl i princip bara fästingar, flugor och mygg (samt getingar när/om de blir alltför besvärliga runt matbordet på hösten)).
Ömmar om allt mellan spindlar och elefanter.
Gillar hundar, fåglar, ormar och andra kräldjur, rävar är sååå gulliga, björnar mäktiga osv osv.

Men jag har trots allt en alldeles speciell plats i mitt hjärta för katter, vet inte riktigt varför.
Mitt första djur var fiskar, sen fåglar, som även blev andra och tredje. Så det beror troligen inte på att katt var första djuret.
Har även haft en liten söt mus i bur, varit hundvakt osv.
Gillat alla djuren, men katten gillar jag trots allt mest.

Har det någon med ens egen personlighet att göra?
Om man är lite rebellisk själv, gillar man katt mer för dess sätt att inte underordna sig någon annan?
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
4774
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ibland undrar jag.
Alltså, jag är nog en riktig djurvän rent generellt (dödar väl i princip bara fästingar, flugor och mygg (samt getingar när/om de blir alltför besvärliga runt matbordet på hösten)).
Ömmar om allt mellan spindlar och elefanter.
Gillar hundar, fåglar, ormar och andra kräldjur, rävar är sååå gulliga, björnar mäktiga osv osv.

Men jag har trots allt en alldeles speciell plats i mitt hjärta för katter, vet inte riktigt varför.
Mitt första djur var fiskar, sen fåglar, som även blev andra och tredje. Så det beror troligen inte på att katt var första djuret.
Har även haft en liten söt mus i bur, varit hundvakt osv.
Gillat alla djuren, men katten gillar jag trots allt mest.

Har det någon med ens egen personlighet att göra?
Om man är lite rebellisk själv, gillar man katt mer för dess sätt att inte underordna sig någon annan?
Absolut 😀
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men jag har trots allt en alldeles speciell plats i mitt hjärta för katter, vet inte varför.......
Gillat alla djuren, men katten gillar jag trots allt mest.

Har det någon med ens egen personlighet att göra?
Om man är lite rebellisk själv, gillar man katt mer för dess sätt att inte underordna sig någon annan?
Jag är ungefär likadan utom att ormar och spindlar avskyr jag, har nästan fobi,
Katter av olika storlekar har alltid varit favoriter. Först genom de kontakter jag haft med " bondkatter" på sommaren hos stuggrannen och sedan alla naturfilmer med leoparder och lejon. Tigrarna i Stockholms skärgård ( Mälaren) som paret Lindblad(?) hade.
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Även jag är en stor djurvän - flyttar på Vinbergssnäckorna på uppfarten såhär efter regn, fångar in och släpper ut de bin, getingar och spindlar som råkat komma in, matar småfåglarna på vintern osv. De enda jag har ihjäl är fästingar och fäflugor.
Men, katter har största platsen i mitt hjärta utan tvekan och de absolut vackraste djur jag vet är snöleoparder 😻
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
J
Denna bild kom upp i mitt facebook-flöde 😂
 
  • Ett huvudlöst, uppochnedvänt, hudfärgat kreatur med tecknade ögon, står på en metallyta framför mat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 11 till
  • Laddar…
Här är en kille som är glad att vara tillbaka på landet

En katt ligger i gräset nära en odlingslåda; sjölandskap, molnig himmel och frodig grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt med präktiga mönster sitter ute i grönt naturlandskap med utsikt över vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Pappa - katt moment, mamma låter han inte vara på bordet :) Katt på balkong, vinflaska, glas, blommönstrad duk, solnedgång, avkopplande kvällsstämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: och där kom mamma och sabbade. 🤪
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
MariaiÖstergötland och 11 till
  • Laddar…
Varför skulle mamma vara på bordet?
 
  • Haha
  • Gilla
TowaTei och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Pappa - katt moment, mamma låter han inte vara på bordet :)[bild]

Edit: och där kom mamma och sabbade. 🤪
Hon behöver inte vet... Fan. 😎😂👍
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Pappa - katt moment, mamma låter han inte vara på bordet :)[bild]

Edit: och där kom mamma och sabbade. 🤪
Så fint han hans päls fångar upp ljuset. Sitter han helt still kanske mamma tror att det är en ny lampa 👻😅
 
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Grå kattunge med stora ögon och fluffig päls ligger på svart tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Laban undrar om vi kan öppna upp den där "vem har största tassen-tävlingen" igen 😉
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Bästerortarn och 18 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Laban undrar om vi kan öppna upp den där "vem har största tassen-tävlingen" igen 😉
Gubben 😍
Så fin!
 
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Laban undrar om vi kan öppna upp den där "vem har största tassen-tävlingen" igen 😉
Gud han är ju så söt att man nästan dör av sötshock ❤️
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Laban undrar om vi kan öppna upp den där "vem har största tassen-tävlingen" igen 😉
Laban, Laban, Laban... 🥰 En vacker dag kanske den kommer tillbaka. 😉
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Så här har han ALDRIG legat förut. 🤣 En grå katt ligger på rygg på en säng med paisleymönstrat överkast. Total avslappning och ro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.