1 065 731 läst · 12 873 svar
1066k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ibland undrar jag.
Alltså, jag är nog en riktig djurvän rent generellt (dödar väl i princip bara fästingar, flugor och mygg (samt getingar när/om de blir alltför besvärliga runt matbordet på hösten)).
Ömmar om allt mellan spindlar och elefanter.
Gillar hundar, fåglar, ormar och andra kräldjur, rävar är sååå gulliga, björnar mäktiga osv osv.
Men jag har trots allt en alldeles speciell plats i mitt hjärta för katter, vet inte riktigt varför.
Mitt första djur var fiskar, sen fåglar, som även blev andra och tredje. Så det beror troligen inte på att katt var första djuret.
Har även haft en liten söt mus i bur, varit hundvakt osv.
Gillat alla djuren, men katten gillar jag trots allt mest.
Har det någon med ens egen personlighet att göra?
Om man är lite rebellisk själv, gillar man katt mer för dess sätt att inte underordna sig någon annan?
Alltså, jag är nog en riktig djurvän rent generellt (dödar väl i princip bara fästingar, flugor och mygg (samt getingar när/om de blir alltför besvärliga runt matbordet på hösten)).
Gillar hundar, fåglar, ormar och andra kräldjur, rävar är sååå gulliga, björnar mäktiga osv osv.
Men jag har trots allt en alldeles speciell plats i mitt hjärta för katter, vet inte riktigt varför.
Mitt första djur var fiskar, sen fåglar, som även blev andra och tredje. Så det beror troligen inte på att katt var första djuret.
Om man är lite rebellisk själv, gillar man katt mer för dess sätt att inte underordna sig någon annan?
Absolut 😀Mikael_L skrev:Ibland undrar jag.
Jag är ungefär likadan utom att ormar och spindlar avskyr jag, har nästan fobi,Mikael_L skrev:Men jag har trots allt en alldeles speciell plats i mitt hjärta för katter, vet inte varför.......
Katter av olika storlekar har alltid varit favoriter. Först genom de kontakter jag haft med " bondkatter" på sommaren hos stuggrannen och sedan alla naturfilmer med leoparder och lejon. Tigrarna i Stockholms skärgård ( Mälaren) som paret Lindblad(?) hade.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 397 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 397 inlägg
Även jag är en stor djurvän - flyttar på Vinbergssnäckorna på uppfarten såhär efter regn, fångar in och släpper ut de bin, getingar och spindlar som råkat komma in, matar småfåglarna på vintern osv. De enda jag har ihjäl är fästingar och fäflugor.
Men, katter har största platsen i mitt hjärta utan tvekan och de absolut vackraste djur jag vet är snöleoparder 😻
Men, katter har största platsen i mitt hjärta utan tvekan och de absolut vackraste djur jag vet är snöleoparder 😻
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg