1 051 876 läst · 12 700 svar
1052k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vår britt var väldigt smidig och snabb och väldigt stark. Han bestod ju av ren muskelmassa 12kg. Dödade allt han kom över och skrämde livet ur hundar samt gick runt till samtliga grannar för att matfria, ost hos den ena, skinka av den andra, korv av den tredje. Detta matfrieri kommer grannarna fortfarande ihåg och pratar glatt om 20+ år senare. Man kan säga att den katten satte sina tassavtryckMariaiÖstergötland skrev:
Jajust ja! Ibland är förutsägbarheterna så bestämda att man är tvungen att försöka äventyra dess dominerande ställning. Om jag står och tittar på Alice som i sin tur står på köksbordet och ser ut att hoppa över till kylboxen en meter där ifrån. Så långt allt väl. Men om jag också ser att det står en STOR kopp fylld med kaffe ganska nära kanten så är ju förutsägbarheten total över vad som härnäst ska inträffa. Jag VET därmed scenariot likt att det värker i tån inför oväder på vissa. Men förklara gärna för mig varför jag inte hindrar detta språng. Tiondelen senare inser jag att jag förlorat kampen igen om att man SKA inte tro att man kan ändra på lagarna om förutsägbarheterna i samband med Alice. Hon ÄR bekräftelsernas drottning. Hon formligen flög högt förbi koppen med kroppen, men nästan demonstrativt så lyckades hon mot naturens lagar doppa HELA baktassen i koppen och självfallet med resultatet att den välter med en kaskad av kaffe över hennes bakdel samt hela frysen med vad som då stod på den, samt naturligtvis vägg och golv. Frugan och jag hade att göra i en halvtimme med att ta rätt på denna efterföljd av Alicens förutsägbarheter. Tur för Alice var att kaffet i alla fall var enbart ljummet. Men nu väntar vi bara på att hon tvättat rent sig från kaffet för att med spänning se vart följderna av allt koffein tar vägen med en annars så "lugn"? och fin Alice..... Hon är bara SÅ Alice! Och trots hennes egenskaper att sätta ens förstånd på prov så kan man bara inte älska henne mer än vad som är möjligt
Känns som att det blir en spännande natt....
Noramasen skrev:Jajust ja! Ibland är förutsägbarheterna så bestämda att man är tvungen att försöka äventyra dess dominerande ställning. Om jag står och tittar på Alice som i sin tur står på köksbordet och ser ut att hoppa över till kylboxen en meter där ifrån. Så långt allt väl. Men om jag också ser att det står en STOR kopp fylld med kaffe ganska nära kanten så är ju förutsägbarheten total över vad som härnäst ska inträffa. Jag VET därmed scenariot likt att det värker i tån inför oväder på vissa. Men förklara gärna för mig varför jag inte hindrar detta språng. Tiondelen senare inser jag att jag förlorat kampen igen om att man SKA inte tro att man kan ändra på lagarna om förutsägbarheterna i samband med Alice. Hon ÄR bekräftelsernas drottning. Hon formligen flög högt förbi koppen med kroppen, men nästan demonstrativt så lyckades hon mot naturens lagar doppa HELA baktassen i koppen och självfallet med resultatet att den välter med en kaskad av kaffe över hennes bakdel samt hela frysen med vad som då stod på den, samt naturligtvis vägg och golv. Frugan och jag hade att göra i en halvtimme med att ta rätt på denna efterföljd av Alicens förutsägbarheter. Tur för Alice var att kaffet i alla fall var enbart ljummet. Men nu väntar vi bara på att hon tvättat rent sig från kaffet för att med spänning se vart följderna av allt koffein tar vägen med en annars så "lugn"? och fin Alice..... Hon är bara SÅ Alice! Och trots hennes egenskaper att sätta ens förstånd på prov så kan man bara inte älska henne mer än vad som är möjligt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är bild på våra tidigare katter. Dom hade levt som vildkatter innan dom flyttade in till oss. Har aldrig sett smidigare o starkare katter så det har nog lite med övning att göra också. Den svarta var dock smidigare och elegantare än den gråa. Om dom hoppade någonstans och bara fick fast med framtassarna så drog dom sig upp utan problem. Dom jagade också grannarnas hundar som var en Golden retriever och en Schäferliknande blandras.
Dom fångade bla fullvuxna harar att äta. Dom vägde ca 4 kilo.
Jag tror många som inte sett en riktigt vildkatt inte förstår hur effektiva rovdjur dom kan vara om det behövs.
Tack för den vackra bilden och berättelsen, dessutom föredömligt skriven med dom istället för det oftast felaktiga missbruket av dem som så många gör för att inte verka" bonniga" och skriva talspråk, istället uppvisar de pretentiös inkompetens med att skriva dem i tid och otid.N Niq skrev:[bild]
Här är bild på våra tidigare katter. Dom hade levt som vildkatter innan dom flyttade in till oss. Har aldrig sett smidigare o starkare katter så det har nog lite med övning att göra också. Den svarta var dock smidigare och elegantare än den gråa. Om dom hoppade någonstans och bara fick fast med framtassarna så drog dom sig upp utan problem. Dom jagade också grannarnas hundar som var en Golden retriever och en Schäferliknande blandras.
Jag tror många som inte sett en riktigt vildkatt inte förstår hur effektiva rovdjur dom kan vara om det behövs.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Skulle nästan kunna tro att det är samma katter som bor här nu, Bosse och Frasse där svarta Frasse upplevs som den smidigare. De är grymma jägare, ingen hare har jag sett till men två ekorrar och en skata har de fått tag i förutom möss och småfåglar.N Niq skrev:[bild]
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nisse var stressad av stormbyarna här igår.. som fick huset att knaka och vissla.. och lite bänk o knak utifrån.. han följde med mig .. (inte på det sättet som när jag trodde att jag var sjuk...) ville vara där jag var helt enkelt..
När jag kikade på tv.. låg han på armstödet till soffan o tittade på fönster väggar o tak.. gick jag till datorn.. kom han med och satte sig på tangentbordet.. när jag gick till köket för att diska.. hoppade han upp på diskbänken och la sig vid skåpet och tittade på mig och fönstren (aldrig hänt innan).
Han ville eg gå.. men vägrade gå över tröskeln vid dörren.. sprang därifrån så fort det kom en vindby.
Försökte underhålla honom lite.. och hade tv på för lite "kontinuerligt ljud" i rummet..
Idag gick han ut vid lunch.. (lite lugnare vind idag)
Ja väldigt lika. Knock on wood har också två som är väldigt lika https://www.byggahus.se/forum/threads/saeg-hej-till-publiken-sotnos-och-sinus.239719/B breakman skrev:
Har många historier med just dom 2 katterna. Dom gjorde en hel del bus som katter som växt upp i ett hem har lärt sig att man inte får eller behöver göra.