Dom har en märklig makt över en… Dino vill helst att jag ska sova i typ fjärilens position så att han får ett bo mellan mina knän… om det inte går accepterar han att jag sover på sidan (helst vänster) med honom i knävecket, eventuella avvikelser eller försök till förflyttning orsakar protester och ilsket trampande runt i sängen… om min partner skulle ställa lika dominanta krav skulle vi snart hamna hos relationsrådgivaren men en katt får styra och ställa bäst den vill :crysmile: och då har jag ändå inte gått in på gos- och insomningsrutinen ;)
 
  • Gilla
  • Haha
BengtH och 8 till
  • Laddar…
4774
Jumos Jumos skrev:
[bild]

Vaknade inatt av att jag åter igen hade noll procent kudde. Detta har varit ett återkommande problem, därför har jag varit lösningsorienterad och gått över till att ha två kuddar (den övre till katterna, den nedre till mig) vilket har funkat bra. Tills nu. Nu har de rackarna tagit båda kuddarna istället.

De är jättesöta, men vad f-n :rolleyes:
:rofl: Tänk vad snäll de tycker att du är
 
  • Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Det spelar ingen roll hur många katter, kuddar och täcken man har. Det blir alltid trångt i sängen.
 
  • Gilla
Jiji och 4 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Det spelar ingen roll hur många katter, kuddar och täcken man har. Det blir alltid trångt i sängen.
Kanske blir det trångt på grund av att man har många katter, kuddar och täcken, vad vet jag? :D
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske blir det trångt på grund av att man har många katter, kuddar och täcken, vad vet jag? :D
Nej. ;)

Det enda scenariot som det inte blir trångt då man lägger sig är att man ensam har en dubbelsäng som är bäddad får två. Och en (1) katt. Men även då lär det bli trångt när katten klockan två på natten får för sig att vräka sig ner tvärs över den stackars människans hals som en fin boa...:D
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
4774
Microkatten Microkatten skrev:
Nej. ;)

Det enda scenariot som det inte blir trångt då man lägger sig är att man ensam har en dubbelsäng som är bäddad får två. Och en (1) katt. Men även då lär det bli trångt när katten klockan två på natten får för sig att vräka sig ner tvärs över den stackars människans hals som en fin boa...:D
Brukar alltid ha min lilla stumpa bakom rumpan ;) och den andra tvärsöver huvudet och en snarkande gubbe bredvid. Det märkliga är att utan någon av dem så sover jag riktigt uselt :D
 
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
E
Spelar ingen roll att jag har en dubbelsäng till mig själv, katterna flyttar efter oavsett om jag ligger tvärs över eller på ena sidan och vaknar på andra. :D
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Spelar ingen roll att jag har en dubbelsäng till mig själv, katterna flyttar efter oavsett om jag ligger tvärs över eller på ena sidan och vaknar på andra. :D
Ja, ibland när man vaknar på morgonen ligger man formad som ett hakkors med en katt i varje vinkel :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Möttes av denna synen när jag kom hem efter cyklingen. Hördes ut när han röjde plats i fönstret.
[bild]
Vår katt fick ETT (1) fönster till sitt förfogande när han flyttade in. Det blev sedan 2... och 3.. :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
GreenYoda och 8 till
  • Laddar…
I vår nästan 120 år gamla kåk finns en del spännande lösningar. Bla ser man trappans undersida ovanför en av köksbänkarna. Det hör inte hit egentligen, men tänkte att bilden skulle väcka frågetecken annars. :p Grå brittisk korthårskatt inne, sittande, tittar åt sidan, bredvid bordslampa, under sluttande tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
Jag tror aldrig vår katt vält ner något från fönstret, varesig av klumpighet eller med vilje. Men hon är ganska nätt, 3,5 kg (vilket inte hindrar henne från att jaga iväg räven lite då och då).
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
I vår nästan 120 år gamla kåk finns en del spännande lösningar. Bla ser man trappans undersida ovanför en av köksbänkarna. Det hör inte hit egentligen, men tänkte att bilden skulle väcka frågetecken annars. :p[bild]
Kinderna! :love::love:
Jag har sagt förr men vilken stilig kille!
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kinderna! :love::love:
Jag har sagt förr men vilken stilig kille!
Ja, de börjar bli lite runda och fluffiga nu. Bara några veckor kvar tills han fyller 2 år. :love:
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jag tror aldrig vår katt vält ner något från fönstret, varesig av klumpighet eller med vilje. Men hon är ganska nätt, 3,5 kg (vilket inte hindrar henne från att jaga iväg räven lite då och då).
Rävar slåss inte gärna har jag förstått. Dom väljer hellre lättare byten än en katt. Fast det händer ju nog att dom tar katter.

Vår förra katt slogs en gång med räven ända upp på trappan. Vi hörde ett väldigt oväsen utifrån och trodde det var 2 katter som slogs men när vi tog upp dörren såg vi en räv springa iväg. Jag har ofta funderat på hur det skulle ha slutat om vi inte hade skrämt iväg räven.

En annan gång såg vi en räv komma gående från ena hållet och katten från andra hållet på åkern här utanför. Vi var på väg att rusa ut för att rädda katten. Men när dom kom inom synhåll för varandra så bara tittade dom på varandra och gick vidare.
 
  • Gilla
  • Wow
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
I vår nästan 120 år gamla kåk finns en del spännande lösningar. Bla ser man trappans undersida ovanför en av köksbänkarna. Det hör inte hit egentligen, men tänkte att bilden skulle väcka frågetecken annars. :p[bild]
Åh han börjar se ut som en riktig blåis :heart:. Saknar våran Malte varje gång jag ser din charmör
 
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.