Anna_H Anna_H skrev:
Stackars Rassel med lymfom hänger i. 3,6 kilo idag, bara skinn och ben (5,5 vägde han när han var frisk) men pratar glatt, ber om mat, gosar och njuter av solen på sin vanliga palts i köksfönstret.
Tur att han är långhårig annars skulle grannarna anmäla oss för djurplågeri.
Men så länge han visar livsglädje får han leva.
[bild]
Då håller vi tummarna för att det blir en lugn och behaglig sista tid!
 
  • Gilla
  • Älska
Microkatten och 4 till
  • Laddar…
Maria T
@Bästerortarn jag kikar ofta på närliggande katthems sidor och drömmer vidare!
De fyra katter jag haft, under totalt 33 år, har alla varit "räddade" ur olika situationer. Så nästa (för det blir en nästa) kommer också bli en vuxenkatt som behöver ny familj.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Min lunchdejt !

En katt med öppen mun omgiven av hjärtformade såpbubblor, text påminner om att mata katten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Bröstmjölk och 10 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Rävar slåss inte gärna har jag förstått. Dom väljer hellre lättare byten än en katt. Fast det händer ju nog att dom tar katter.

Vår förra katt slogs en gång med räven ända upp på trappan. Vi hörde ett väldigt oväsen utifrån och trodde det var 2 katter som slogs men när vi tog upp dörren såg vi en räv springa iväg. Jag har ofta funderat på hur det skulle ha slutat om vi inte hade skrämt iväg räven.

En annan gång såg vi en räv komma gående från ena hållet och katten från andra hållet på åkern här utanför. Vi var på väg att rusa ut för att rädda katten. Men när dom kom inom synhåll för varandra så bara tittade dom på varandra och gick vidare.
Vi har en räv här som beter sig precis som en katt :rofl:
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vi har en räv här som beter sig precis som en katt :rofl:
Kommer ihåg ett avsnitt av det egentligen rätt fåniga programmet Djurens Ö där dom hade räddade rävungar som lekte med familjens kattungar. Kan ha varit det ljuvligaste och sötaste jag sett :love:
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Idag blir vår Wimsan 17 år, cirka 84 år i människoår, det firar hon med att gå ut genom dörren på morgonen och lägga sig på en stoldyna som ligger på ljugarbänken i farstukvisten.

En brunrandig katt sover på en blå-vitrandig dyna utomhus vid soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hon vaknade när jag tog bilden och svarade med en rejäl gäspning

En randig kudde på veranda, katt gabbar i solen. Trött eller sträcker sig. Lugna omgivningar, vardagligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortfarande pigg och alert och gillar att jaga sork vilket är favoritkäket, blir mer och mer pratsam vad tiden går och snackar väldigt mycket, oklart dock den exakta lydelsen översatt till svenska...
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Etrompa och 23 till
  • Laddar…
Microkatten
Snigla Snigla skrev:
Min lunchdejt !

[bild]
Jag läste först "Kom-i-håg att mata TANTEN" och tänkte att det var ju en snäll katt som tänker på andra! :seenoevil:
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Jag läste först "Kom-i-håg att mata TANTEN" och tänkte att det var ju en snäll katt som tänker på andra! :seenoevil:
Man ser det man vill se. ;)
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Här låg han en lång stund medan jag var i samma rum, utan att märka honom förrän jag vände mig om. :crysmile: Just den där lilla växten tycker han om att tugga på, och han vet att han inte får det, så i mina ögon verkar det rätt misstänkt att välja just den där platsen för en catnap? Rätta mig om jag har fel. :thinking: Ett inomhus fönsterhörn med växt, ljus, katt och dekorativt trädhäst. Vintage stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Per Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Idag blir vår Wimsan 17 år, cirka 84 år i människoår, det firar hon med att gå ut genom dörren på morgonen och lägga sig på en stoldyna som ligger på ljugarbänken i farstukvisten.

[bild]

Hon vaknade när jag tog bilden och svarade med en rejäl gäspning

[bild]

Fortfarande pigg och alert och gillar att jaga sork vilket är favoritkäket, blir mer och mer pratsam vad tiden går och snackar väldigt mycket, oklart dock den exakta lydelsen översatt till svenska...
Hur räknar man om till människoår? Jag tycker 17 år på en katt låter mer än 84 år på en människa.. :thinking:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hur räknar man om till människoår? Jag tycker 17 år på en katt låter mer än 84 år på en människa.. :thinking:
Man gör som Britt och frågar Liza:

Skärmavbild av en tabell som jämför katters ålder med motsvarande människoår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller så litar man på Zooplus:

Tabell som jämför kattens ålder med motsvarande människoålder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller så använder man kattålderskalkylator som ska finnas längst ner på denna sida, även om jag inte hittar den...
 
Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Här låg han en lång stund medan jag var i samma rum, utan att märka honom förrän jag vände mig om. :crysmile: Just den där lilla växten tycker han om att tugga på, och han vet att han inte får det, så i mina ögon verkar det rätt misstänkt att välja just den där platsen för en catnap? Rätta mig om jag har fel. :thinking:[bild]
Utöver stilig katt så har du även en mycket snygg tapet!
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Man ser det man vill se. ;)
Ja, jag tror ju gott om alla katter! ;)
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Här är bild på våra tidigare katter.
Ganska lika våra två katt-systrar. Nu är de nyss fyllda nio år :
Två kattungar ligger bredvid varandra, en svart och en randig, framför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samma mamma men kanske olika pappor, det vet vi inte.
Bilden är tagen 2014-07-23, och de är födda 2014-04-29, alltså knappt 3 månader gamla på bilden.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ganska lika våra två katt-systrar. Nu är de nyss fyllda nio år
Har det redan gått nio år sedan ni skaffade dem? Läskigt vad tiden går! Och de har inte förändrats alls heller ser jag. ;)

Hur som helst härligt att se att de hänger med, eller det ser jag ju faktiskt inte... :p
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.