SamiHus SamiHus skrev:
Jag tror benen ska i dom två öglorna med huvudet åt höger. Sedan drar du upp varsin sida upp mot ryggen och stänger spännet där.

Funkar det?
Jag tror jag fattade tillslut ja. Den blir inte aktuell riktigt än, han är en innekatt, men får vara ute lite på sommaren.
Anna_H Anna_H skrev:
Jag tycker inte att denna modell funkar på katt, det är väldigt lätt att backa ur den. Det ska vara samma modell som du hade förut, de finns i många storlekar.
Jasså? Men min katt är inte så smart. Vi får testa den under övervakning och se. :p

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag tror jag fattade tillslut ja. Den blir inte aktuell riktigt än, han är en innekatt, men får vara ute lite på sommaren.

Jasså? Men min katt är inte så smart. Vi får testa den under övervakning och se. :p
Bra att låta den sitta på regelbundet utan koppel rätt ofta. Sedan prova att ha kopplet på också inomhus och se att det känns tryggt.

Anna_H Anna_H skrev:
Bra att låta den sitta på regelbundet utan koppel rätt ofta. Sedan prova att ha kopplet på också inomhus och se att det känns tryggt.
Han var ute en del förra sommaren och då accepterade han selen tillslut. Det jobbiga är ju alltid att få på den, sen är det lugnt. :rofl:

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Jaha! Då har det hänt igen.. Jag stod och gjorde lite morgonkaffe, och vänder mig om för att stänga av kranen som Alice släcker sin törst med. Ser på diskbänken att det är något blött där som inte varit tidigare, och tittar varifrån det kan tänkas komma ifrån. Ser att det har runnit mot kanten och ner på skåpluckan och vidare ner på golvet. Det ser inte ut som vatten utan snarare OLJA!

Och självfallet har det kommit från stekpannan. Men HUR Har det kunnat rinna ur utan att jag märkt något över huvud taget? Alice står ju vid sidan av och går mot spisen till vänster och DÅ ser jag hur det kommer sig att oljan tagit sin väg ur pannan. Alice har försökt slå sig in i oljemålarbranchen och doppat ner svansen i oljan för att påbörja sitt mästerverk. Men då hon är nybörjare så har hon inte riktigt fattat det där om att det ska vara SPARSAMT med olja på penseln. Och resultatet ser ni ju ovan. Och på penseln nedanför.

Och sedan att få tag på Alice innan hon påbörjat målningen av resterande delar av huset så var det bara att försöka få tag på penseln för att få ren den så gott det går. Jag kan säga att det var första gången som Alice fräste över huvud taget åt mig då jag försökte med hushållspapper att torka upp hennes pensel. Jag förstår att hon protesterade det vildaste då jag förstörde hennes framtida karriärsmöjligheter. Men utan att hon använde sig av klorna som tur var.
Vi har två katter till, men INGEN är i närheten av Alice vad gäller att inte hamna i klistret. Hon är en riktig klistermagnet. Men nu ligger hon här och tvättar sig vår lilla Alice, och då är det i alla fall lugnt. Än så länge!
Om ni tycker att Alice är lite suddig så beror det på hennes lite numer impressionistiska läggning.
En långhårig katt vilar upp och ner på en klösmöbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hälsningar från Hilma "Alice" af Klint.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 12 till
  • Laddar…
Potatismjöl är ett bra sätt att suga upp fettet i pälsen, sedan är det rätt enkelt att tvätta ur det med lite Yes diskmedel som duttas in i potatismjölet och sedan sköljs bort.

Anna_H Anna_H skrev:
Potatismjöl är ett bra sätt att suga upp fettet i pälsen, sedan är det rätt enkelt att tvätta ur det med lite Yes diskmedel som duttas in i potatismjölet och sedan sköljs bort.
Tackar för tipset(y). Men jag tror nog att det funkar bättre på något som varken rör sig eller har en fri vilja. Ser kaoset framför mig när jag försöker doppa ner svansen i potatismjölskartongen.;):crysmile:

• Haha
  • Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Katthumor:

Katt ligger på fejkad knä, skapad för arbetsro. Humoristisk lösning på kelig kattproblem.
Skapa konto

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Nalleman64 och 11 till
  • Laddar…
EddieHansson
Ligger och myser med misse i soffan

• En brunsvart katt sover fridfullt på ett tygunderlag i ett mjukt belyst rum.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 9 till
  • Laddar…
Där det finns en låda finns det katt

Bengalkatt i kartong tittar på kameran, två barn i bakgrunden, oordnat vardagsrum.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
jonas.o och 16 till
  • Laddar…
Är det detta som amerikanerna kallar en "toof"? Närbild, sovande katt, grå päls, avslappnad, mysig, kompakt, lugn, söt, detaljerad, luddig, oskarpa bakgrundsdelar.
Skapa konto
Närbild på ett sovande djur, troligen en katt, med synlig tand eller klo.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Nalleman64 och 11 till
  • Laddar…
Microkatten
En bild på ren och skär besvikelse...

Svart katt sitter på möbler, tittar nedåt, gul ögon, hemmiljö, gardin bakgrund.
Skapa konto

...när efter-kvällsmat-mysmagen, som hon har prenumererat på dagligen i flera år, plötsligt tas över av syrran:

Två svarta katter inomhus, en i fokus nära, den andra observerar från soffan.
Skapa konto

Men det finns fler som vet hur man kan mysa på en mage. Vilken kupp!

Svart katt som vilar, närbild, inomhusmiljö, mjuk belysning, oskarp bakgrund med tavla och stol.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Nalleman64 och 11 till
  • Laddar…
Microkatten
Det gäller helt enkelt att vara först till mys-magen. Ordningen är nu återställd:

Två svarta katter i ett vardagsrum, en sover, en sitter och tittar, personens ben, inomhusmiljö.
Skapa konto

Nu kan man sova gott igen:

En svart katt ligger på någons knä, vilar, synliga människohänder, interiör bakgrund.
Skapa konto

(hon verkar kunna sova där hela natten, men nån måtta får det vara...)

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Nalleman64 och 7 till
  • Laddar…
Den här dagen vet hur man gör det skönt för sig. Har själv knuffat rätt kuddarna.
En brunröd hund sover bekvämt på en soffa med huvudet på en blommig kudde.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Den här dagen vet hur man gör det skönt för sig. Har själv knuffat rätt kuddarna.
[bild]
Fin...misse?! ;):love:

• Haha
Appendix och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Fin...misse?! ;):love:
Han kanske gillar katter och därför platsar i tråden. :thinking:

• Gilla
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.