Mikael_L
Jag gillar ju katter men det finns allergi som förhindrar att vi har egen.
Men jag måste ju ändå posta en bild på "vår katt".
Ja det finns katter i nästan alla grannhus, så mössen har det inte lätt. Klös brukar komma förbi när familjen varit borta länge och han känner sig ensam. Typ vägrar att vara i famn, och inte så speciellt intresserad av gos, men gillar stort att bara vara i närheten och känna av sällskapet. Brukar ligga under bordet när vi äter middag utomhus på sommaren, och vara så nöjd bara så med att ingå i en temporär flock.

Tindra var mycket mer sällskaplig för några år sedan, men blir nu med stigande ålder mer och mer egocentrisk. Är inte direkt rädd, men tar stora omvägar om oss när hon kommer på någon av sina dagliga rundor som går runt vårt hus (rätt kul, hon går exakt samma runda hela tiden, börjar nästan bli ett uppslitet spår i altanen nu ... ;))
Men däremot lossnar det om hon är på eller nära sin egen tomt, då duger det att bli kliad.

Och så Zeb, ungkatten. Helt jävl* vild. Hoppar upp och ner och klättrar i allt som går (och inte går) att klättra i.
Inte speciellt kelen, utan bara 100% ADHD.
Kul prick, livar alltid upp när han kommer och röjer lite på altanen.

Men så slutligen Melker. Som verkligen har blivit vår katt senaste året.
Kommer alltid lommande över gatan när han ser oss. Älskar att vara i vårt sällskap, älskar att bli dundergosad.
Om jag går ut och sätter mig på altanen när jag ser han, så kryper han direkt upp i knät för att förhindra mig från att gå iväg, den luringen (som på bilden).

Nu i höst har han varit lite mer osynlig (vi är ju inte heller ute så mycket).
Men i förrgår morse kutade han in så fort jag öppnade dörren ...
Inte riktigt hans vana, vi släpper ju liksom inte in några katter inomhus, vi umgås med dem utomhus, om de så önskar.

Men i vilket fall, katter är härliga.
En brunstripig katt sitter bekvämt i någons knä på en träaltan, med slutna ögon och avslappnad hållning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Simba16 och 10 till
  • Laddar…
Vi få se hur mycket mat det går åt här hemma. Den ”lille” som ligger på bilden fyller ett i april (och har växt om den andra kissen på snart tre år). Treåringen har en medfödd sjukdom så han har veterinärsfoder som kostar en del. Plus tillskott varje dag. Och varsin påse blötmat. Den lille äter sin påse med blötmat, dubbelt så mycket torrfoder som den äldre och försöker snika åt sig sen äldres mat. Och stjäl på köksbänkar så fort han får chansen. Den äldre nöjer sig med en bit ost varje morgon men blir väldigt gramse om den uteblir.

Mina katter är dyra i drift men jag får se det som min hobby

• Två katter på trägolv, en vit och grå ligger, och en vit och grå tittar upp med öppen mun.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Här sköter de mathållningen själva, om de inte redan är mätta ...

Notera tidpunkten. 03:19 tycker Lava är en lämplig tidpunkt att börja föra väsen och kasta en dö mus runt väggarna i sovrummet. En halvtimme senare åkte den ut genom fönstret. Det var ändå dags att gå upp...

• Gilla
yonna och 7 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Här sköter de mathållningen själva
Kanske dags att komplettera kameraövervakningen med lite "ansiktsigenkänning" som låser kattluckan om kattdj ^h^h^h^h^h^h gosekatten bär något i munnen. :D

• Gilla
nino
  • Laddar…
Nej, stolen är inte trasig! :crysmile:
Trästol med ett illusoriskt hål på ryggstödet som ser ut att vara trasigt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
johel572 och 16 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Nej, stolen är inte trasig! :crysmile:
[bild]
Men den har ögon ..

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Min Qaspian har har återhämtat sig sig efter sin ögonoperation, hoppas nu bara att det inte behövs igen. Över 20 000:- för att korrigera ögonlocken men som tur är så är han ju försäkrad så dom tog en del.
En marmorert katt med långhår ligger avslappnat på en svart kudde och ser frisk ut efter operation.
Skapa konto

Långhårig katt sitter upp och ser in i kameran, synliga tecken på återhämtning efter ögonoperation.
Skapa konto

Brunstreckig katt som vilar på en vit dyna efter ögonoperation.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Yrrol och 13 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Mycket vacker teckning på katten! En riktig snygging.

Han ser ut som ett lodjur med kofta! :love:

• Haha
Immobil
  • Laddar…
Mycket ståtlig! :heart:

V
20 000 för en familjemedlem är väl ingenting.
Om det hade varit ett barn?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
V volvo51 skrev:
20 000 för en familjemedlem är väl ingenting.
Om det hade varit ett barn?
Nej det är helt sjukt att vi gör sånt. Men jag hade gjort samma. Låt oss lämna det

Staffans2000
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Mycket vacker teckning på katten! En riktig snygging.
Teckning?
Det är ju foton!

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Teckning?
Det är ju foton!
Du menar att Quaspian har 4G-täckning?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.