1 076 851 läst · 12 967 svar
1077k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
À propos underhållning och aktivering, har ni sett den här:K Keegan skrev:
Det är alltså en liten lampa, som projicerar en fiskliknande bild, med tillhörande nyckelring.
Har fått den som gratispresent sist vi köpte kattmat.
(Reklam: Vi köper kattmaten från zooplus.se, bra pris, levereras på några dagar ända hem till dörren och med säte i München tror jag)
Exempelbilder från säljarens sida:
I alla fall blir katterna som tokiga och kan jaga den där lilla fiskformade ljusfläcken hur länge som helst
https://www.zooplus.se/customerpict..._kattleksaker/interaktiva_kattleksaker/250822
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Oj, sickna små rackare!H Hammarfall skrev:
Vad har de för matchvikt? Nakenkatter? Ras?
Hur länge tar det för dem att äta 40 kg mat?
Jag köper 2x8 kg torrfoder varje gång för att komma över 500 kr, så att jag får fri frakt.
Och då räcker det ett år för våra två kattfröknar.
Lilla tjejen väger ca 3.5 och killen 5.8. 40 kg räcker ett år. De är Sphynxar, måste äta en del för att hålla värmen. 11 år gamla. Lika håriga som persikor. Royal Canin sterilised är det bästa de vet, är som godis. De får väl även dela på ca 30 påsar blötmat per år, annars är set inte mycket annat de stoppar i sig.
Det var låg driftkostnad på dina fröknar, men de hänger utomhus och jagar diverse samt matas med räksmör
Det var låg driftkostnad på dina fröknar, men de hänger utomhus och jagar diverse samt matas med räksmör
H Hammarfall skrev:Lilla tjejen väger ca 3.5 och killen 5.8. 40 kg räcker ett år. De är Sphynxar, måste äta en del för att hålla värmen. 11 år gamla. Lika håriga som persikor. Royal Canin sterilised är det bästa de vet, är som godis. De får väl även dela på ca 30 påsar blötmat per år, annars är set inte mycket annat de stoppar i sig.
Det var låg driftkostnad på dina fröknar, men de hänger utomhus och jagar diverse samt matas med räkost
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Aha, jag lät lura mig av att handen i bilderna var så nära kameran och därför såg katterna i jämförelse små ut.H Hammarfall skrev:
Mina bonnkatter, i alla fall halvsystrar med samma mor, är snart 5 år och väger ca 3,2 och 4,1 kg.
Och visst, en och annan mus blir det ju.
Ja, bilden blev missvisande. Tjejen är liten i jämförelse med heffan.
Han på marsvinsburen en bit upp i tråden, sätter i sig en 12 kg säck var annan månad, väger 10 på vintern och 9 på sommaren (Går inte ut vintertid), han är konstigt nog inte tjock, bara stor.
Än konstigare är att han bara äter torra kulor av ett märke, mjukmat eller sånt som vi äter och katter brukar gilla, bryr han sig inte om. Alla mina tidigare katter har varit som tokiga när man haft abborre med sig hem, den här luktade inte ens på kokt torskrygg.
Än konstigare är att han bara äter torra kulor av ett märke, mjukmat eller sånt som vi äter och katter brukar gilla, bryr han sig inte om. Alla mina tidigare katter har varit som tokiga när man haft abborre med sig hem, den här luktade inte ens på kokt torskrygg.
Blev nyfiken och gick in och kollade hur mkt våra två coonisar äter på ett år. 2 säckar a 12 kg per beställning, intervallet är strax över 3 månader så nästan 96 kg torrfoder beställer vi om året! Fattar inte hur detta ens är fysiskt möjligt, man kan ju undra om vi har råttor eller nåt. Inte att förglömma att de dessutom äter en påse ”blötmat”/dag. Sickka matmonster, bifogar en bild på monstren.
Edit: maken påpekade att säckarna är på 12 kg st inte 10 kg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: maken påpekade att säckarna är på 12 kg st inte 10 kg
Redigerat: