K Keegan skrev:
Keegan kan konsten att se ut som världens mest deprimerade katt...
Kan det kanske vara så att katterna blir deppiga om de inte sysselsätts och uppmärksammas tillräckligt?
Visserligen ligger de väl normalt och sover 20 timmar per dygn, men resten av tiden?

Våra två kattfröknar går in och ut som de vill genom en lucka i dörren.
Och de är ofta ute och smyger och jagar möss (och fåglar) framför allt i skymningen och på nätterna.
Men när de är inne söker de gärna vårt sällskap, ligger och gosar i knät, vid våra fötter eller i våra sängar när vi sover.
Och när jag går till brevlådan, 325 meter, följer de gärna med (och får ett par klickar räkost :) )

Men hur aktiverar man en katt annars?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Kan det kanske vara så att katterna blir deppiga om de inte sysselsätts och uppmärksammas tillräckligt?
Visserligen ligger de väl normalt och sover 20 timmar per dygn, men resten av tiden?

Våra två kattfröknar går in och ut som de vill genom en lucka i dörren.
Och de är ofta ute och smyger och jagar möss (och fåglar) framför allt i skymningen och på nätterna.
Men när de är inne söker de gärna vårt sällskap, ligger och gosar i knät, vid våra fötter eller i våra sängar när vi sover.
Och när jag går till brevlådan, 325 meter, följer de gärna med (och får ett par klickar räkost :) )

Men hur aktiverar man en katt annars?
Jag vet att många tycker olika, och att vi har olika förutsättningar, men våra katter har alltid varit utekatter. De får mysa, kela, och busa med oss och barnen. Aktivera sig får de sköta själva ..
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Kan det kanske vara så att katterna blir deppiga om de inte sysselsätts och uppmärksammas tillräckligt?
Visserligen ligger de väl normalt och sover 20 timmar per dygn, men resten av tiden?
Jag tror nog katter kan vara olyckliga men Keegan är inte det. Han bara lyckas se ut som det. Mest för att han av rasen scottish fold och hans platta lilla tryne ihop med hans enorma uggleögon och pluttiga små vikta öron. Han kan också se ut som du har förrått hela hans familj 27 generationer tillbaka

Han är en otroligt lugn, mysig kille som är glad när få kel, gå ut i kattgården och så klart får den dagliga ostbiten. Försök säga nej till någon som tigger när stora, stora blå ögon tittar bedjande på dig och en liten dregeldroppe samlas i mungipan i väntan på osten.
 
  • Gilla
  • Älska
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Jag vet att många tycker olika, och att vi har olika förutsättningar, men våra katter har alltid varit utekatter. De får mysa, kela, och busa med oss och barnen. Aktivera sig får de sköta själva ..
Beror helt på va du har för katt och hur aktiv den är. Just mina pälspölar tillhör de katter med lägst aktivitetsnivå men trots det kräver de lite underhållning då de är innekatter (här går 70-vägen precis utanför staket). De har en kattgård att gå ut i, apportera leksaksmöss, aktivitetsleksaker, klösträd från golv till tak som uppmuntrar klättrande osv.
 
Äntligen börjar de bli lite kallare ute så golvvärmen funkar igen...
Vilde hälsar till alla 4fotingar, utom lugne den farliga brorsan som han bor med....

Fick vilde för 9år sen och han levde verkligen upp till namnet, när nästa katt skulle döpas så sa vi att då får han heta lugne så det blir lugnt här hemma.... funkade så där...:D

Vilde gömmer sig för lugne utom när det vankas mat, då är han först
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Va.. jag glömde bilden alltså.. :thinking::)
Långpälsad grå och vit katt ligger på en blå matta mot en kakelgolvbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
elpaco och 4 till
  • Laddar…
Djurtassavtryck på frosttäckt marksten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är kallt om tassarna för Jansson nu när hon går på frostig marksten.
 
  • Gilla
  • Älska
yonna och 6 till
  • Laddar…
Så var det det här med lådor igen .. Barnen har byggt katthus.

Två katter i varsin pappkartong på ett köksbord som tittar nyfiket ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har var sitt, även om brorsan verkar lite intresserad även av mitt.

Två katter i varsin pappkartong leker och en av dem verkar slå till den andra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Invasion! Fight! Fem sekunder senare är bägge husen obebodda.
 
  • Gilla
  • Haha
johel572 och 8 till
  • Laddar…
Stavas kattonger :rofl: blev en riktig catfight där antar jag?
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Skräpigt på hallgolvet var det ja, varmt också.
 
  • Två långhåriga katter ligger utsträckta på ett rutigt hallgolv vid en stängd dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
KnockOnWood och 4 till
  • Laddar…
Putten Putten skrev:
Stavas kattonger :rofl: blev en riktig catfight där antar jag?
Pang boff smack
 
Skärmavbild av ett socialt medieinlägg med text och en illustration av en skrattande hund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
AndersPS och 13 till
  • Laddar…
Vi möblerade om lite och bäddsoffan fiick en förhoppningsvis tillfällig plats ovanför trappan. Det uppskattades av Rassel.
AR7n0zAU5YC7wu2fXxG3reqHUIJQxJQdkUqW-9Ri1Yf2YfK9DtYpL0wy2yKwEqo30Z6ULQLV-EOeYl_3kWtQVWq-bOwmsRJjQtjWv8b3U7Mk68WoUXWE7v4dkFO55s5AJv9teBrRvVdl8IBUcKVyGmiO-zeROOOEiIu1fdaYd5O-2y2rAVmCcGH5MJ_zYku0-ot7xhRqUDuox_rF5RT-6L59tUVXIHF9B9GY3O3mLlKjECwOM0PfR9qRVEeg_7kIOWKVKXOCLcZ90bg64-vhF4RtpRQOUTI019Yf1z1mOv3AIyeDy2Q59TkbuHbVEtd-JzpsWjuzIQE1TRtTSihAoghodhhlkpgKaGLg1A3uSw3PfcC7Nw5Ha06_IlNnfnWPUaZhCT3an2r_5fxCOk9Nl31WcOhH54CfLrjkgGZzfviR5pvWsTnTCqn-491RedO64_SuEyTdsc8FhS_XPT5HMT_vCnSqlU31ybDhf3RQYp3aoccx7u5SG9rOEtpD9vJrDyyT0NIoe57fYY0d0Ds5PvOAg8TwXgxJ8z29Uo5cMPP1Wy5BJQQOvMrd6ALoWuew1AVDSrKxcmkHb0JIsdJBeRPqV1fGzTZ_ay95KRnaLmhFVNHU5oa1nvtxwi3BdXLW73PgfoZPE_iDC1YVNWUUh69NAQ=w1186-h889-no
 
  • Gilla
KnockOnWood och 4 till
  • Laddar…
Molle har ingen kompis sen 2 år tillbaka. Lite uttråkad försökte han leka med "Tofflorna" men dom var inte intresserade.
Katt tittar på två marsvin inuti en bur medan de äter hö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
Måste berätta en kul grej angående bilden ovan. Katten kräktes upp maten 2 gånger igår, efter det fick han ingen ny mat, jag hade ingen lust att kliva upp i natt och torka kräks.
När jag går upp på morgonen börjar jag alltid med att ge tofflorna hö, så även denna morgon. När jag några minuter senare kliver ut från toan, står katten med frambenen i buren och äter hö tillsammans med tofflorna :surprised: Japp, här pratar vi om en som var hungrig, att katter äter färskt gräs vet vi, men hö var nått nytt.
 
  • Haha
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.