fanken, ska nog ta och fixa halsband och en airtag till vår katt, han älskar att undersöka allt som står öppet. Undrar hur bra det funkar med airtag, skulle ni hittat Mau då tro?

Lyckligt slut iallafall denna gång. Några i kvarteret vi känner (som också hade en sibirisk katt som vi har) tog efter mycket letande tillslut in en spårhund som hittade katten död under grannens båt. Tydligen påkörd av en bil som inte stannat. :(
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
AndersMalmgren och 3 till
  • Laddar…
Men hej hallå vilken underbar nyhet!! Vilken viking han är, har klarat sig själv så länge. Han kommer snart fläska på sig igen! :heart::heart::heart::heart: Nu kan vi alla i tråden sova gott inatt när Maui är hemma igen!
 
  • Gilla
  • Älska
AndersMalmgren och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Han har gått ner så mycket. Hans fina lår är helt borta :/

[bild]

Han lyckades smita ned i en krypgrund på ett dagis. Vet inte hur länge han satt. Dagispersonal hörde han till slut och hittade hans halsband med vårt nummer som trillat av katten
Ligger dagiset vid er innergård, eller hade han lyckats smita ut på stan?
 
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Han har gått ner så mycket. Hans fina lår är helt borta :/
Mycket glädjande läsning att katten är återfunnen, vilken pärs det har varit för er alla men Maui kommer att repa sig och ha åtminstone 7 av sina 9 liv kvar!

Det är inte alltför sällan som jag kör bil i Stockholms innerstad och på lugnare gator har jag sett katter många, många gånger :cry:
Sen har jag också en källare vars dörr jag inte alltid stänger när jag hämtar verktyg och annat (till mitt eget förtret då det kommit in möss) och jag minns när en granne satte upp lappar om försvunnen katt "som gärna går in i förråd" så fick jag verkligen panik eftersom vi varit bortresta två veckor. Katten kom tyvärr aldrig tillrätta men den hade i alla fall inte smugit in i vår källare...
 
  • Gilla
  • Älska
Noramasen och 4 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Det är inte alltför sällan som jag kör bil i Stockholms innerstad och på lugnare gator har jag sett katter många, många gånger
Det är bara några veckor sedan jag fick stanna vid ett obevakat övergångsställe i relativt centrala delar av Uppsala. På trottoaren satt en katt som såg ut att vänta på fri passage. :surprised:När jag hade stannat spatserade den lugnt över gatan mitt på övergångsstället med synnerligen hög svansföring. :surprised::surprised:
 
  • Gilla
  • Wow
Noramasen och 7 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är bara några veckor sedan jag fick stanna vid ett obevakat övergångsställe i relativt centrala delar av Uppsala. På trottoaren satt en katt som såg ut att vänta på fri passage. :surprised:När jag hade stannat spatserade den lugnt över gatan mitt på övergångsstället med synnerligen hög svansföring. :surprised::surprised:
Tänk om det hade gått att träna katter i hur det fungerar i trafiken. Det hade sparat ganska många ledsamheter.
Men vissa har tydligen fattat hur man gör :)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ligger dagiset vid er innergård, eller hade han lyckats smita ut på stan?
Detta dagis ligger i Solna drygt 1km bort
 
  • Wow
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Detta dagis ligger i Solna drygt 1km bort
OJ, vilken resa "mitt i stan" :O
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Glad att höra att han är hemma igen :heart:

Så här hittar man Bärra när väckarklockan ringer... :D
Långhårig beige katt slumrar ovanpå en kudde med ett halvt öppet öga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 12 till
  • Laddar…
Patrik440
Hallon låg å latade sig på ena traktordäcket när jag kom hem idag.
Grå katt med blått halsband som sitter på ett traktordäck och tittar över axeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såg ut som hon tyckte att jag kom å störde när jag parkerade vid traktorn.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
hobbs och 15 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är bara några veckor sedan jag fick stanna vid ett obevakat övergångsställe i relativt centrala delar av Uppsala. På trottoaren satt en katt som såg ut att vänta på fri passage. :surprised:När jag hade stannat spatserade den lugnt över gatan mitt på övergångsstället med synnerligen hög svansföring. :surprised::surprised:
Stefan N Stefan N skrev:
Dottern tog med min Tarzan när hon flyttade hemifrån och ganska snart kom hon på att hon skulle skaffa en till Maine Coon men va lite orolig över hur det skulle gå med en kattunge ihop med den 0. Man kan säga att han tog det ganska bra....
[bild] [bild] [bild]
Obevakat övergångsställe i relativt centrala delar av Uppsal! Råkar inte vara kring " Pelle Svanslös kvarteren"??? När jag bodde i Uppsala var det vanligt att det strök katter kring området med Värmlandskällaren/ Engelska Parken/ Carolina. Varit nära att cykla på katter i mörkret i Engelska Parken/ kyrkogården. Köpte därför extra starka dubbla halogen strålkastare. Vet att det är förbjudet att cykla på kyrkogården men det hände man genade ändå så rejäl belysning var nödvändig...Annars är det väl gott om obevakade övergångsställen runt Svandammen och med flera serveringar som katterna kan tigga hos/ sno sopor, jaga bakom Slottet
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
  • Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Obevakat övergångsställe i relativt centrala delar av Uppsal! Råkar inte vara kring " Pelle Svanslös kvarteren"???
Minns inte exakt var det låg men någonstans mellan Eriksberg och Engelska Parken bör det ha varit.
 
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Han sover mest :) riktigt djupt sover han. Trött misse
Ojojoj, jag blev så oootroligt glad att höra att Maui kommit tillrätta!!! :heart: (y) :heart::heart: (y) :heart::heart::heart:
 
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.