1 063 721 läst · 12 837 svar
1064k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Två ettriga femåringar, det var många siffor i den meningen.
Här vill vovven inget hellre än att få leka med katten, det är hennes högsta önskan i hela världen. Emellanåt visar katten att vovven är välkommen, bjuder in ordentligt till lek. Vovven i princip studsar på stället och svansen nästan lossnar - sen får hon en tass i ansiktet av katten som minsann inte alls tänker nedvärdera sig till lek.
Här vill vovven inget hellre än att få leka med katten, det är hennes högsta önskan i hela världen. Emellanåt visar katten att vovven är välkommen, bjuder in ordentligt till lek. Vovven i princip studsar på stället och svansen nästan lossnar - sen får hon en tass i ansiktet av katten som minsann inte alls tänker nedvärdera sig till lek.
Det kanske kommer så småningom att de kan leka tillsammans.Dalbotös skrev:Två ettriga femåringar, det var många siffor i den meningen.
Tassar, svansar, tänder i en enda röra. Som en tecknad film. Det händer nog ibland att en av dem tar i för mycket, det kan komma ett pip från Bruna Hunden eller ett jam från Katten men oftast verkar de ha bra koll på hur mycket det går att ta i.
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Vår katt ska alltid gosa när man borstar tänderna. Misstar han eltandborsten som kurr?
Hönsmamman här vaknade och upptäckte att katten lyfter upp ena tassen när han sitter ner. Går och leker helt obehindrat men så fort han sätter sig lyfter han tassen. Jag kollade mellan trampdynorna och såg att han hade lite kattsand där som jag försökte ta bort men det verkade inte hjälpa.
Får se nu när jag kommer hem igen efter barnlämning...
Får se nu när jag kommer hem igen efter barnlämning...
Medlem
· Västra Götaland
· 2 309 inlägg
Det är intressant att se att evolutionen hos katter inte avstannat. På 1980-talet var dom jätteintresserade av dagstidningar, brädspel och korsord. Nu verkar dom mer intresserade av datorer.
Jag inbillar mig att hade jag slängt upp Monopolet på bordet hade det varit minst lika spännande.Stefan Bengtsson skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 309 inlägg
Jo, det undrade vi också. Det var lugn stämning. Det fanns gott om platser där katterna kunde gömma sig trots det var det flera som valde att hålla sig framme. Flera av katterna var från utanför Motala. Ett par höll sig undan, en fick inte pratas med - fortfarande skygg. Kanske kissarna accepterar läget när de inte har något val?
Jämför jag med mina skulle Svea tycka att det var en mardröm, Signe skulle leva sitt bästa liv.
Jämför jag med mina skulle Svea tycka att det var en mardröm, Signe skulle leva sitt bästa liv.
Min ena tycker om att jaga muspekaren på skärmen... Till en mindre road husse som gärna vill slippa repor på skärmen som ändå kostade 6000kr
Som tur är så är hon rätt sällan uppe på datorbordet, det finns roligare saker att göra tycker hon... Sova t ex.
Som tur är så är hon rätt sällan uppe på datorbordet, det finns roligare saker att göra tycker hon... Sova t ex.