1 055 849 läst · 12 742 svar
1056k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Skulle inte fungera här hemma. Då börjar kissarna bränna bildäck, kasta sten och molotovcocktails. Så det är bäst att fylla på matautomaten i tid för husfridens skull.Jiji skrev:
Nejdå. Här fylls matskålen tre gånger om dagen - annars skulle vi ha svårt att hålla koll på hur mycket katten fått. Ibland kan hon komma och gnälla och påstå att hon behöver mat, då öppnar vi ytterdörren och säger ”Gå ut och fånga en mus om du är hungrig”.Jiji skrev:
Alldeles för stor kartong... helst ska ju kanterna bukta ut dubbelt så mycket på bredden när katten klämmer ner sig i kartongen.. Vår katt lade beslag på tomma corn-flakes kartonger de tyckte hon var hennes egendomjocke4u skrev:
ALICE! Pappa har precis murat i ugnen, och vill naturligtvis inte ha tassavtryck i leran....Jaja! jag får väl lov att sätta Aliceskydd på spisen då..
Fick en paketleverans igår och Alice var på övervåningen då jag skulle öppna paketet. Men började med att riva av adresslappen i ett ryck! Och Djävelbärg vad det bara "small" till vid fötterna. Där stod Alice och tittade på mig med de största ögonen hon kunde frambringa. Jag vet inte VAD som lockade henne annat än att jag kan dra mig till minnes att jag gjort något liknande tidigare och sedan rullat ihop lappen och kastat iväg den till henne. Så jag gjorde det nu igen och hon vart som TOKIG! Sedan var hon sysselsatt under ovanligt lång tid. Vilket intryck det gav att hon kom ihåg ljudet och sammanhanget.. Alltså! Hon är för härlig i sitt sätt att vara och ger mig så mycket glädje och skratt över sina "övernaturliga" egenskaper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick en paketleverans igår och Alice var på övervåningen då jag skulle öppna paketet. Men började med att riva av adresslappen i ett ryck! Och Djävelbärg vad det bara "small" till vid fötterna. Där stod Alice och tittade på mig med de största ögonen hon kunde frambringa. Jag vet inte VAD som lockade henne annat än att jag kan dra mig till minnes att jag gjort något liknande tidigare och sedan rullat ihop lappen och kastat iväg den till henne. Så jag gjorde det nu igen och hon vart som TOKIG! Sedan var hon sysselsatt under ovanligt lång tid. Vilket intryck det gav att hon kom ihåg ljudet och sammanhanget.. Alltså! Hon är för härlig i sitt sätt att vara och ger mig så mycket glädje och skratt över sina "övernaturliga" egenskaper.