Mikael_L Mikael_L skrev:
Nämen, halledutta dig så gulliga.
La alla sig där, eller har de blivit burna dit?
De lade sig där, deras favorit plats i huset :D

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Har folk här som inte vet hur Gustav låter innan han ska till att kissa i soffan så nu hände det. :sick:
Som tur är har jag mångdubbla vätsketåliga överdag som kan tvättas men han kom i onåd och fick bannor:mad:
Och sedan såg det faktiskt ut som han skämdes. :love::heart:

• Ledsen
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Har folk här som inte vet hur Gustav låter innan han ska till att kissa i soffan så nu hände det. :sick:
Som tur är har jag mångdubbla vätsketåliga överdag som kan tvättas men han kom i onåd och fick bannor:mad:
Och sedan såg det faktiskt ut som han skämdes. :love::heart:
Kvinnan verkar höra till den generation som är uppfostrade med att folk och fä (barn och djur) ska disciplineras..... Så var även min mor med de två familjekatter vi hade under uppväxten, vi barn lärde oss men katterna ( en osteriliserad hona och en kastrerad hane)tror jag inte fattade vad det var frågan om... De två katter jag själv levt med som vuxen (båda sterilierade honor) hade aldrig problem med att kissa utanför lådan. Stackars Gustav!

• Gilla
Sigge1960 och 2 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Kvinnan verkar höra till den generation som är uppfostrade med att folk och fä (barn och djur) ska disciplineras..... Så var även min mor med de två familjekatter vi hade under uppväxten, vi barn lärde oss men katterna ( en osteriliserad hona och en kastrerad hane)tror jag inte fattade vad det var frågan om... De två katter jag själv levt med som vuxen (båda sterilierade honor) hade aldrig problem med att kissa utanför lådan. Stackars Gustav!
Jag håller med. Stackars Gustav! Han är helt rumsren, går t.o.m. ut i snö och kyla och gör sina behov. :heart:
Någon enstaka gång går han på lådan. :giggle:
Det är när bara han vill ha uppmärksamhet och jag inte hör hans klagan, som det kommer en pöl på något tyg (soffa, säng, matta m.m.). Annars är han världens gulligaste katt. Sååå kelig! :love:
Allt han vill är att ligga i knäet och bli klappad! :giggle:
Men ibland är jag upptagen när det händer...:cry:
Jag blev varnad innan jag adopterade honom att det kunde hända men jag trodde det kunde gå över med tiden. Jag tyckte han var för gullig för att gå till avlivning och han har blivit MYCKET bättre! :heart:
Han har faktiskt aldrig fått bannor tidigare eftersom det har gått för lång tid emellan kissandet och upptäckten. :worried: Men nu var det bara någon minut. :p
Jag tror det kan gå bort helt och hållet med tiden! :giggle:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Slappar bara...

cZQIJBt.jpg

a61LZKz.jpg

• Gilla
Paulina123 och 11 till
  • Laddar…
Korvmåndag är ett begrepp på många arbetsplatser!
Bärra säger det funkar. :love:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Korvmåndag är ett begrepp på många arbetsplatser!
Bärra säger det funkar. :love:
[video]
Inte för att nedvärdera Bärra, han äter väldigt fint tycker jag, men kom liksom direkt att tänka på Korv-Kikki:crysmile:

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Är man för snäll mot sina familjemedlemmar?
Man kan tro att Rocco har en egen stol vid bordet
Katt sitter vid dukat bord som om den är redo för en måltid, ser på en person vid bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En katt vid ett köksbord bredvid en tom tallrik och en person som sitter.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 12 till
  • Laddar…
Z znitz skrev:
Är man för snäll mot sina familjemedlemmar?
Man kan tro att Rocco har en egen stol vid bordet
[bild] [bild]
Inte då, dom gör rätt i att låta er sitta med vid bordet ;):love:

• Gilla
  • Haha
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
En bekant som aldrig träffat Thania undrade hur stor hon är....och visst är hon ganska så stor ;) Person håller upp en stor, långhårig katt vid namn Thania.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 15 till
  • Laddar…
Maria T
Lill72 Lill72 skrev:
En bekant som aldrig träffat Thania undrade hur stor hon är....och visst är hon ganska så stor ;)[bild]
Påminner om den något överviktige kattherre vi var kattvakter åt under ett par månader, min mamma var på besök och van vid sin egen nätta 4-kilos-katt så försökte hon lyfta upp Morris..och höll på att trilla baklänges.
Morris var en blandning av Maine Coon och Sibirier och vägde runt 14 kg :crysmile:

Thania är helt underbar! :love:

• Gilla
  • Wow
Paulina123 och 6 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Påminner om den något överviktige kattherre vi var kattvakter åt under ett par månader, min mamma var på besök och van vid sin egen nätta 4-kilos-katt så försökte hon lyfta upp Morris..och höll på att trilla baklänges.
Morris var en blandning av Maine Coon och Sibirier och vägde runt 14 kg :crysmile:

Thania är helt underbar! :love:
Har bara haft nätta damseller på 3-4 kg men nästa kanske blir en rejäl sibbe eller badande Van, båda verkar mysiga och roliga

• Gilla
Igen och 3 till
  • Laddar…
"Nu är världen så där försvunnen igen. " Svart katt som går i snö framför en beige vägg och en kruka.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
  • Ledsen
Marlen Eskilsson och 12 till
  • Laddar…
" Svart katt i en kartongkoja omgiven av papperskuddar och lite skräp.
Skapa konto
Bättre att vara inne och bygga en koja. Kanske kan katter gå i ide?"

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Höll på installera en avloppsslang och va borta i 2 min och hämtade ett verktyg och vipps hade det dykt upp två medhjälpare.
Två katter tittar fram från ett öppet skåp under en köksinstallation.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Marlen Eskilsson och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.