1 055 849 läst · 12 742 svar
1056k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Kvinnan verkar höra till den generation som är uppfostrade med att folk och fä (barn och djur) ska disciplineras..... Så var även min mor med de två familjekatter vi hade under uppväxten, vi barn lärde oss men katterna ( en osteriliserad hona och en kastrerad hane)tror jag inte fattade vad det var frågan om... De två katter jag själv levt med som vuxen (båda sterilierade honor) hade aldrig problem med att kissa utanför lådan. Stackars Gustav!D dicliff skrev:
Jag håller med. Stackars Gustav! Han är helt rumsren, går t.o.m. ut i snö och kyla och gör sina behov.S Sona2012 skrev:Kvinnan verkar höra till den generation som är uppfostrade med att folk och fä (barn och djur) ska disciplineras..... Så var även min mor med de två familjekatter vi hade under uppväxten, vi barn lärde oss men katterna ( en osteriliserad hona och en kastrerad hane)tror jag inte fattade vad det var frågan om... De två katter jag själv levt med som vuxen (båda sterilierade honor) hade aldrig problem med att kissa utanför lådan. Stackars Gustav!
Någon enstaka gång går han på lådan.
Det är när bara han vill ha uppmärksamhet och jag inte hör hans klagan, som det kommer en pöl på något tyg (soffa, säng, matta m.m.). Annars är han världens gulligaste katt. Sååå kelig!
Allt han vill är att ligga i knäet och bli klappad!
Men ibland är jag upptagen när det händer...
Jag blev varnad innan jag adopterade honom att det kunde hända men jag trodde det kunde gå över med tiden. Jag tyckte han var för gullig för att gå till avlivning och han har blivit MYCKET bättre!
Han har faktiskt aldrig fått bannor tidigare eftersom det har gått för lång tid emellan kissandet och upptäckten. Men nu var det bara någon minut.
Jag tror det kan gå bort helt och hållet med tiden!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 351 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 351 inlägg
Påminner om den något överviktige kattherre vi var kattvakter åt under ett par månader, min mamma var på besök och van vid sin egen nätta 4-kilos-katt så försökte hon lyfta upp Morris..och höll på att trilla baklänges.Lill72 skrev:
Morris var en blandning av Maine Coon och Sibirier och vägde runt 14 kg
Thania är helt underbar!
Har bara haft nätta damseller på 3-4 kg men nästa kanske blir en rejäl sibbe eller badande Van, båda verkar mysiga och roligaMaria T skrev:Påminner om den något överviktige kattherre vi var kattvakter åt under ett par månader, min mamma var på besök och van vid sin egen nätta 4-kilos-katt så försökte hon lyfta upp Morris..och höll på att trilla baklänges.
Morris var en blandning av Maine Coon och Sibirier och vägde runt 14 kg
Thania är helt underbar!