Efter att Alice premiärsmakat julskinkan bestämde hon att det var kvällskamning som stod på schemat, men bara på magen.

• Vit långhårig katt på rygg för kvällskamning vid jul, intill kudde med texten "I'm dreaming of a white Christmas".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Paulina123 och 11 till
  • Laddar…
Microkatten
J Johannes Eriksson skrev:
Efter att Alice premiärsmakat julskinkan bestämde hon att det var kvällskamning som stod på schemat, men bara på magen.
Bortskämd katt! Själv kammar jag katterna, om de så önskar, bara till frukost och lunch. Efter kvällsmaten är jag fullt upptagen att ligga på soffan och mysa med en katt på magen, så då blir det ingen kamning minsann!

:love:

• Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Tror bestämt att det blir lattjolajban med julgranen i år
Du får väl göra så här:

Julgran skyddad av ett metallstaket med en nyfiken katt bredvid.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
johel572 och 18 till
  • Laddar…
Mikael_L
Sicken besviken katt som sitter där till höger. :rofl:

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sicken besviken katt som sitter där till höger. :rofl:
Ja jag är nog på gränsen till att uppmana till djurplågeri här inser jag. :oops:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja jag är nog på gränsen till att uppmana till djurplågeri här inser jag. :oops:
Akta Dig så inte katten anmäler Dig till KRIS ;) (katternas rätt i samhället) Ett stående skämt hos oss :D

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Tule54 Tule54 skrev:
Akta Dig så inte katten anmäler Dig till KRIS
Jag är stamkund där. :sweat::oops: Mina katter anmäler det allra minsta, allt från att jag olovandes lämnar bostaden till att det är för kallt ute. Allt är husses fel enligt dom. :worried::(

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Igen och 5 till
  • Laddar…
Tule54 Tule54 skrev:
Akta Dig så inte katten anmäler Dig till KRIS ;) (katternas rätt i samhället) Ett stående skämt hos oss :D
KO, kattombudsmannen ska kontakta oss hotar Rasmus och Bärra med!

• Haha
  • Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du får väl göra så här:

Du det där skulle inte fungera mot mina... Det skulle dom se som en utmaning. Inom 5min skulle det vara 16 tassar och 4 svansar genom gallren fiskandes efter granen :p

• Haha
Staffans2000 och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du får väl göra så här:

[bild][/QUOTE

Bättre en gran i buren än...

Broddar på nu!
Nära Rasmus sladdade in i dörren när han hoppade från balkongräcket.
Spår av halkande fotsteg på en snötäckt träveranda med balkongräcke i bakgrunden.
Skapa konto

:love:

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
AndersMalmgren och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Dom har väl broddar inbyggda?

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 4 till
  • Laddar…
J
Lättare ta sig in i diskmaskinen än att ta sig ut...

• Katt tittar ut från en öppen diskmaskinslucka bland disk och redskap.
    Skapa konto
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
Paulina123 och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag får liksom alltid en aning ont i magen när jag ser katter som krupit in i maskiner t.ex, typ diskmaskin, tvättmaskin osv.

Tänk om det kommer en stressad husse eller matte som inte hinner upptäcka katten. :worried::dizzy:

Frasse är för det första inte så mycket för att krypa in på sådana ställen, kattonger är inte heller någon större grej.
Sen brukar tvättmaskinen vara helt tom tills det precis är dags att fylla den för att sen direkt slås igång, vilket minskar risken.

Men så där är jag lite i allmänhet. Ibland öppnar jag lite snabbt i garaget utan att gå in typ varannan dag, bara för att släppa ut ev grannkatter som kanske smitit in förra ggn jag var där. Ingen katt har än så länge blivit instängd, men jag har fått schasa iväg någon ibland när de varit på väg in. Då brukar jag bli högljudd och så farlig och ond som möjligt, jag vill att katter ska förknippa "att gå in där" = obehagligt.

En gång hoppade plötsligt en katt upp i knäet när jag körde bil, jag hade hunnit 200m hemifrån.

• Gilla
  • Haha
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Elbilar och katter... Vår katt blir inte rädd när bilen startar eftersom den inte låter. Kolla därför alltid under bilen, ni med elbilar. Även i andra fall kan katter lägga sig och vila under eller i bilar så vänas gärna lite innan avfärd!

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.