1 072 669 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Frasse har varit ute hela natten, det har varit kallt och det usla tjänstefolket hade ställt undan bolådan för att den oljades in igår och glömt att ställa ut det mysiga katthuvudet där han för det mesta ligger och sover i när man öppnar dörren på morgonen.
Så det blev att knapra i sig lite mat lite snabbt, och sen rulla ihop sig ordentligt. Dumt nog tänkte jag inte på att fota direkt, då var hela huvudet och allt helt inlindat, nu när jag tog bilden har huvudet börjat synas lite.
Så det blev att knapra i sig lite mat lite snabbt, och sen rulla ihop sig ordentligt. Dumt nog tänkte jag inte på att fota direkt, då var hela huvudet och allt helt inlindat, nu när jag tog bilden har huvudet börjat synas lite.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan visa upp ute-setupen.
Tipset på lådan dök väl upp i den här tråden?
En låda från Jula som både är billig och snabb att montera ihop. Sen ett hål med sticksågen. Den har en liten någorlunda mjuk dörrmatta i botten, sen brukar det även ligga en ovanpå också, som blåser iväg ibland.
Denna står ute jämt. Katthuvudet ställer vi ut på kvällen ifall han är ute, det är denna som gäller, det händer knappt att han går in i lådan, men det blir alltmer vinter nu, så vi får se.
Förra vintern böjde sig locket då det blir fuktigare på ovansidan än undersidan, så jag tänkte att till sommaren ska jag olja in.
Jojo, det skedde inte förrän nu. Någon dag inne för att torka upp och bli rakt igen, sen blev det hårdvaxolja. Och nu i natt har det stått och torkat.
Men, vi glömde att ställa ut katthuvudet.
Tipset på lådan dök väl upp i den här tråden?
En låda från Jula som både är billig och snabb att montera ihop. Sen ett hål med sticksågen. Den har en liten någorlunda mjuk dörrmatta i botten, sen brukar det även ligga en ovanpå också, som blåser iväg ibland.
Denna står ute jämt. Katthuvudet ställer vi ut på kvällen ifall han är ute, det är denna som gäller, det händer knappt att han går in i lådan, men det blir alltmer vinter nu, så vi får se.
Förra vintern böjde sig locket då det blir fuktigare på ovansidan än undersidan, så jag tänkte att till sommaren ska jag olja in.
Jojo, det skedde inte förrän nu. Någon dag inne för att torka upp och bli rakt igen, sen blev det hårdvaxolja. Och nu i natt har det stått och torkat.
Men, vi glömde att ställa ut katthuvudet.
Logga in
Skapa konto
I år tänkte vi att Signe blivit så stor och förståndig att det skulle fungera att ha en julcypress. Visade sig att hon inte är riktigt där än, men oj vad roligt hon (och vi) hade.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto