1 072 926 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Här delar katterna systerligt mössen mellan sig. Jag hade nog också fått smaka om jag ville...FredrikR skrev:
Men jag hinner inte äta någonting numera, fullt upptagen med att städa upp musresterna de lämnar efter sig. Slängde precis ut den femte musen för idag, hann ta den hel innan den också omvandlades till en röd liten hög. Så har det hållt på några veckor nu.
Katterna måste ha ett välfyllt skafferi någonstans, då de kan gå ut för att ett par minuter senare komma in igen och med hög röst deklarera att de har en fet god munsbit i munnen (goda buktalare är de också).
Jag sitter hemma och gör video-tutorials till jobbet eftersom pandemin verkar hålla i sig och medarbetarna efterfrågar självstudiematerial.
I samband med detta laddade jag hem några gratis digitala ljudeffekter från soundscrate.com, och testade ett ljudklipp med en arg katt. Det skulle jag inte gjort - vår katt kom genast springande med tjock svans och undrade var inkräktaren var.
Det måste vara ett bra betyg till ljudklippet i alla fall.
I samband med detta laddade jag hem några gratis digitala ljudeffekter från soundscrate.com, och testade ett ljudklipp med en arg katt. Det skulle jag inte gjort - vår katt kom genast springande med tjock svans och undrade var inkräktaren var.
Det måste vara ett bra betyg till ljudklippet i alla fall.
Rasmus och Bärra undrar om sina kompisar runtom i landet också firat den stora högtidsdagen - smörgåstårtans dag?
Bärras nos gick på max, han fick hjälp att klippa ner sina 3 räkor i mindre bitar, sen var fatet tomt.
Strax efter kom en nyvaken Rasmus ner, som efter att kontroll av att Bärra inte skulle ta hans räkor började smaska i sig (Bärra satt i ett "lätt järngrepp" i mattes knä i köksoffan)
Trevlig helg från utkanten av Borlänge!
Bärras nos gick på max, han fick hjälp att klippa ner sina 3 räkor i mindre bitar, sen var fatet tomt.
Strax efter kom en nyvaken Rasmus ner, som efter att kontroll av att Bärra inte skulle ta hans räkor började smaska i sig (Bärra satt i ett "lätt järngrepp" i mattes knä i köksoffan)
Trevlig helg från utkanten av Borlänge!
Kattombudsmannen så klart. KO!Jiji skrev:
För kränkta katter, tex när nån fluffar med pälsen när man sover eller ännu värre lägger huvudet emot (kuddar) vid sömn!!
Rasmus får man gosa hur man vill med, krama, pussa, lägga huvudet emot när han sover - och han spinner o krumbuktar sig.
Bärra, slår upp ögonen, under protest, tittar på en, kanske en sympatispinn eller två sen går, vill inte bli "omfamnad".
Älskar dom båda, på så olika sätt, och märker att den yngre blir lite mer o mer som äldre för varje dag som går.
Redigerat: