Hennke85 Hennke85 skrev:
Skäms inte ett dugg över att ha stulit husses påläggsskinka vid frukosten. Men då åkte kattf_n ut genom ytterdörren fortare än kvickt.
[bild]
Jag trodde vi kunde dela husse...? :heart:

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
"-Husse, husse!?
Var är min köttpuck?! Det luktar gott i påsen!"

/Maui
Det roliga är att köttet låg i den andra påsen, denna katt gillar pommes :) (inget som kan var bra för katt så detta är ovanlig lyx)

Bengalkatt luktar på en pommes frites som hålls av en människohand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det roliga är att köttet låg i den andra påsen, denna katt gillar pommes :)

[bild]
Du har väl haft på någon passande dipsås, tar jag för givet!? ;)

Redigerat:
FredrikR FredrikR skrev:
Du har haft någon passande dipsås, tar jag för givet!? ;)
Tryffel :)

• Gilla
  • Älska
znitz och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag trodde vi kunde dela husse...? :heart:
Den katten delar aldrig med sig. Maken till matvrak får man leta efter. Positivt när det gäller mängden möss på tomten.

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Den katten delar aldrig med sig. Maken till matvrak får man leta efter. Positivt när det gäller mängden möss på tomten.
Förmodligen skönt att han inte vill dela mössen med dig?! ;)

• Haha
  • Gilla
Igen och 8 till
  • Laddar…
Morsans ena katt är galen i pain riche och liknande vitt bröd, kan sno brödpåsen, gnaga hål i den och börja äta bröd :D

• Haha
  • Wow
Paulina123 och 5 till
  • Laddar…
Microkatten
FredrikR FredrikR skrev:
Förmodligen skönt att han inte vill dela mössen med dig?! ;)
Här delar katterna systerligt mössen mellan sig. Jag hade nog också fått smaka om jag ville...:seenoevil:

Men jag hinner inte äta någonting numera, fullt upptagen med att städa upp musresterna de lämnar efter sig. Slängde precis ut den femte musen för idag, hann ta den hel innan den också omvandlades till en röd liten hög. Så har det hållt på några veckor nu.

Katterna måste ha ett välfyllt skafferi någonstans, då de kan gå ut för att ett par minuter senare komma in igen och med hög röst deklarera att de har en fet god munsbit i munnen (goda buktalare är de också).

• Haha
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Jag sitter hemma och gör video-tutorials till jobbet eftersom pandemin verkar hålla i sig och medarbetarna efterfrågar självstudiematerial.
I samband med detta laddade jag hem några gratis digitala ljudeffekter från soundscrate.com, och testade ett ljudklipp med en arg katt. Det skulle jag inte gjort - vår katt kom genast springande med tjock svans och undrade var inkräktaren var.

Det måste vara ett bra betyg till ljudklippet i alla fall.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Karlia
Jag får alltid lyssna på kattvideos på låg volym, Svea blir störd. När hon hörde hungrige Bärra här ovan sprang hon ut.

• Haha
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Jag får alltid lyssna på kattvideos på låg volym, Svea blir störd. När hon hörde hungrige Bärra här ovan sprang hon ut.
Bärra menade inte att skrämmas :heart:
Hungrig/tarv!
;)

• Älska
Karlia
  • Laddar…
Rasmus och Bärra undrar om sina kompisar runtom i landet också firat den stora högtidsdagen - smörgåstårtans dag?

Bärras nos gick på max, han fick hjälp att klippa ner sina 3 räkor i mindre bitar, sen var fatet tomt.
Strax efter kom en nyvaken Rasmus ner, som efter att kontroll av att Bärra inte skulle ta hans räkor började smaska i sig (Bärra satt i ett "lätt järngrepp" i mattes knä i köksoffan) :)

Trevlig helg från utkanten av Borlänge!

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Dåligt med firande för katten Jiji. Tyvärr. Han undrar om det finns någonstans han kan klaga?

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Dåligt med firande för katten Jiji. Tyvärr. Han undrar om det finns någonstans han kan klaga?
Kattombudsmannen så klart. KO!
För kränkta katter, tex när nån fluffar med pälsen när man sover eller ännu värre lägger huvudet emot (kuddar) vid sömn!!

Rasmus får man gosa hur man vill med, krama, pussa, lägga huvudet emot när han sover - och han spinner o krumbuktar sig.
Bärra, slår upp ögonen, under protest, tittar på en, kanske en sympatispinn eller två sen går, vill inte bli "omfamnad".

Älskar dom båda, på så olika sätt, och märker att den yngre blir lite mer o mer som äldre för varje dag som går. :heart:

Redigerat:
  • Älska
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Inte lätt att fota svart katt. Hussekatten Herman lever livet på mina ben. Blivit påmind om att det är klippa klor säsong igen. Svart katt ligger på någons ben framför TV med tända ljus och en växt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.