Karlia
Svea agerade drottningen på ärten i somras. Det gick bra, vi klarade oss utan dynor i soffan. Katt ligger på en hög med fyra grå soffkuddar inomhus, likt "Prinsessan på ärten".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Igen och 11 till
  • Laddar…
Min snickarbod som numera även inhyser kontor dagtid. Elvis är social och står och jamar utanför dörren och vill hänga här med mig också. Han la sig att sova på min hyvelbänk. Jag förbarmade mig och hittade det enda mjuka som finns här inne. Den gillade han verkligen!
Svartvit katt sover på mjuk dyna på en hyvelbänk i en snickarbod med dator och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 12 till
  • Laddar…
Tacotorsdag, är väl inget begrepp iaf inte hos oss.
Men idag blev det så och Bärra var på väg att kliva över spisen med den heta stekpannan när köttfärspaket öppnades på andra sidan hällen.

(ljud på :heart:)
Rasmus ville ut och lämnade sin portion, som märkligt nog inte Bärra tackade nej till efter att han ätit upp sin. :oops:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Karlia
Vore det inte för Bärras, ehh, "kraftiga benstomme/yviga päls" kunde man tro att ni inte gett honom mat förut..

• Haha
  • Gilla
Igen och 6 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Vore det inte för Bärras, ehh, "kraftiga benstomme/yviga päls" kunde man tro att ni inte gett honom mat förut..
Mycket päls sa Bärra, och jag växer faktiskt än - vilket han kan ha rätt i då han är högre bak, precis som Rasmus var i samma ålder :thinking:
Han har mumlat nåt om "mycket att tycka om.." också dock ;):crysmile::heart:

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Mycket att tycka om stämmer ju :D

Lite långsamt kommer maten fram - särskilt morgnar tycker mina kissar att jag skulle kunna jobba snabbare.

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Det händer även att jag får höra "det där behöver dom inte..." när dom får en tumnagel-stor bit lagrad prästost ;)
Men men, det är ju skillnad helt klart.. :rolleyes:

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Katter är så olika, Svea får jag försöka locka med godbitar, hon är kinkig med vad hon äter och smal. Signe var kattungen som stod mitt i maten och morrade medans hon åt för att hålla undan syskonen.. Hon äter fortfarande det mesta med stor glädje :)

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
För er vana kattägare, är det vanligt att katter gillar att slicka på en? Brukar ofta bli väckt av att Elvis slickar på tårna (och ibland attackerar han dom också :surprised:).

Här fick jag en liten film på det, dock fingrarna denna gång.

Edit: Och det är inte en helikopter man hör, det är han som spinner.

En mysig kompis i soffan är det iaf! :D
Svartvit katt som sover på en person i en soffa, skymtar personens ben.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Ja, det är rätt vanligt.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Katter som är kompisar hjälper varandra med tvätt. Ena kissen ser mig som kompis, den andra blir lite äcklad tror jag av min hårlösa hud. Hon tvättar mitt hår ibland.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Har medvetet undvikit den här tråden då våran katt inte kommit tillbaka...
Nu efter 18 veckor så börjar man fundera på om man ska skaffa en ny även om det känns fel på nåt vis....
Har ju fortfarande en men han är 11år så det kan gå fort.

Lugne som försvann var ju ragdoll Maine coon 50/50 och det hade jag nog gärna haft igen ifall nån planerar för kattungar :)

Blir utekatt då vi bor på "landet"

• Ledsen
  • Älska
Totte_S och 12 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Har medvetet undvikit den här tråden då våran katt inte kommit tillbaka...
Nu efter 18 veckor så börjar man fundera på om man ska skaffa en ny även om det känns fel på nåt vis....
Har ju fortfarande en men han är 11år så det kan gå fort.

Lugne som försvann var ju ragdoll Maine coon 50/50 och det hade jag nog gärna haft igen ifall nån planerar för kattungar :)

Blir utekatt då vi bor på "landet"
Det är svårt när ens familjemedlem försvinner, vi har klarat oss ifrån det, dock så har två av våra katter blivit påkörda, men då vet man ju i alla fall vad som har hänt :cry:

• Ledsen
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mycket päls sa Bärra, och jag växer faktiskt än - vilket han kan ha rätt i då han är högre bak, precis som Rasmus var i samma ålder :thinking:
Han har mumlat nåt om "mycket att tycka om.." också dock ;):crysmile::heart:
Får mig att tänka på en strip med katten Gustaf. Gustaf och Jon sitter och tittar på filmen Hajen och Gustaf är mycket glad och nöjd när Hajen äter människor. Jon blir irriterad på Gustaf över detta varpå han glatt uttrycker: - Man ska heja på dom med god aptit. :D

• Haha
  • Älska
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Z znitz skrev:
Det är svårt när ens familjemedlem försvinner, vi har klarat oss ifrån det, dock så har två av våra katter blivit påkörda, men då vet man ju i alla fall vad som har hänt :cry:
Absolut är det så, nu har man ju en liten liten förhoppning även om man vet att han är borta

• Ledsen
Tule54
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.