Jiji Jiji skrev:
Jodå så nu har katten lärt sig sätta på vattnet själv...
Då behöver du bara lära den stanga kranen när den går ....:thinking:

• Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
Ja, det är ju den lilla haken... ;) Vattenräkningen kommer kanske att skjuta i höjden om katten går och öppnar alla kranar...

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Vattenräkningen kommer kanske att skjuta i höjden om katten går och öppnar alla kranar...
Förutsätter att du inte lärt honom att slå på varmvattnet för då kan det bli dyrt på riktigt. :surprised:

Edit: Ber om ursäkt för genusfelet, rättat ovan. :D

Jag tror att kattens teknik är att buffa med huvudet på kranen tills vattnet börjar rinna, så det kan bli både varmt och kallt. Kranen inne på toaletten, där han har en låda så vi kan inte stänga honom ute, är inställd på en irriterande snålspolning. Det kanske är tur om det här ska bli en vana. :D

Ni får skaffa kranar med rörelsesensorer, sådär som man har på många offentliga toaletter. :p

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Då skulle han ju sitta där och leka hela dagarna.:rofl: Han älskar som sagt vatten.

• Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Ni får skaffa kranar med rörelsesensorer, sådär som man har på många offentliga toaletter. :p
Och skulle det hindra en katt som behärskar vanliga blandare? Skulle inte tro det... :rofl::rofl::rofl:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Men, de stänger av automatiskt.

• Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och skulle det hindra en katt som behärskar vanliga blandare? Skulle inte tro det... :rofl::rofl::rofl:
Tänkte mer på att den inte fortsätter spola vatten när katten har druckit klart :)

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Men, de stänger av automatiskt.
jodå men tänk vad den här tokiga katten skulle skvätta runt vatten när det kommer på det skojiga sättet - och mycket vatten på en gång också. Nu har vi som sagt kranen inställd på ett fjösigt snålspolande, som vi varit för lata att ändra på - vilken tur nu när katten börjat öppna kranen. ;)

Jag kan ju nämna i sammanhanget att han dricker ur akvariet, om vattennivån är låg och han inte riktigt når med tungan hivar han upp vatten med tassen och lägger på locket. Han dricker alltså ur matningsöppningen. Så jag kan bara tänka mig hur han skulle skvätta och leka med vattnet om det vore en rörelsesensor där.:crysmile:

Vi får nog hålla koll på kranen helt enkelt. Som tur är sover han hela nätterna.

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Tänkte mer på att den inte fortsätter spola vatten när katten har druckit klart :)
Aha, du tänker så... Du kan ju ha en viss poäng där får jag medge... :oops::oops::oops:

Mikael_L
J Jonas_81 skrev:
Då behöver du bara lära den stanga kranen när den går ....:thinking:
Jag tror mer att det är Jiji som håller på att lära dig att stänga kranen åt honom, när han är färdig. :crysmile:

Jiji = Katten, för visst är det så han heter?

J Jonas_81 skrev:
Sköna moovs från en kanske rädd katt i Kanada har blivit uppmärksammade i en finsk kvällstidning

[länk]
Kallas drifting ;) även röken verkar finnas mer från annan källa

• Haha
Tule54
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tror mer att det är Jiji som håller på att lära dig att stänga kranen åt honom, när han är färdig. :crysmile:

Jiji = Katten, för visst är det så han heter?
Haha, jo jag får lära mig att stänga kranen när katten, Jiji, är färdig. Jo, lite opraktiskt, att jag har samma användarnamn som katten. ;).

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.