Jiji Jiji skrev:
Hmm, hon hade inte läst på om att hon var ett äkta rovdjur? ;)
Kapitlen om möss hade hon nog studerat väldigt grundligt men det är fullt möjligt hon slarvat med andra delar av kattlitteraturen.
 
  • Haha
Tule54
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kapitlen om möss hade hon nog studerat väldigt grundligt men det är fullt möjligt hon slarvat med andra delar av kattlitteraturen.
Ja man vet ju själv hur det lätt blir så att man läser det man är intresserad av extra noga och kanske mest skummar andra delar. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
GYogytorna1 och 2 till
  • Laddar…
Z
Försök till arbete hemifrån En katt ligger på en persons ben framför en laptop medan en hund ligger på golvet bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
pennybridge och 13 till
  • Laddar…
Z Zilenser skrev:
Försök till arbete hemifrån
Klappa katt är väl ett synnerligen viktigt arbete!
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Z
Alfredo Alfredo skrev:
Klappa katt är väl ett synnerligen viktigt arbete!
Verkligen! Förvärvsarbete kan slänga sig i väggen!:rofl:
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Z Zilenser skrev:
Försök till arbete hemifrån [bild]
Haha, kunde vara taget hemma hos mig.:D
Bara annan färg på djuren.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Ena katten smet in i förrådet där jag hämtade koriander till fredagssoppan. På väg ut plockar jag upp henne i famnen och hon blir rädd/irriterad på pannlampan.

Klor mot läpp, då vinner klorna.
Blad på marken med blodspriddning, antydan till händelse där katt klorat person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Ledsen
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Fadai
AJ!!!
 
Maria T
kashieda kashieda skrev:
Ena katten smet in i förrådet där jag hämtade koriander till fredagssoppan. På väg ut plockar jag upp henne i famnen och hon blir rädd/irriterad på pannlampan.

Klor mot läpp, då vinner klorna.
[bild]
Skulle kunna skriva nåt om koriander då, att det är älska eller hata och jag tillhör den senare delen som tycker det smakar "tumme ner". Men aj aj aj för klor mot ansikte, inte skoj, och ibland har jag inte vetat vad det är som skrämt Fina Fröken (katter har många smeknamn).
 
Finns inte många som slår katter i att slappa.
Katt som ligger på rygg och slappar bekvämt med upplyfta tassar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
korpet och 16 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Finns inte många som slår katter i att slappa.
[bild]
Nej verkligen inte. Jag ska bli katt i nästa liv.:D
 
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
I ämnet att jobba hemifrån. Det här är grannens katt som har ”bytt” människor. Bor nästan heltid hos oss. 15 år gammal och hemma har det flyttat in två hundar vilket inte var så kul.
 
  • Äldre svartvit katt som ligger på rygg på ett trägolv inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
mejeriet och 11 till
  • Laddar…
Jag har raderat off topic. Åter till ämnet Alla som gillar katter - räck upp en hand!
/Moderator
 
Staffans2000
Det här var oliderligt spännande! Hur lyckades denna tråd om katter spåra ut?
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
Kom hem kl 2 i natt, gick till sängs direkt. Vaknade vid 4-tiden liggandes på rygg med huvudet snett uppåt och en 2 ton svart trasa slängd som en korv över min hals tryckandes mot ansiktet. Kunde knappt andas, så föste bort trasan något med ena handen för att fria luftvägar och lätta på trycket. Trasan, som visade sig vara en katt, rörde inte en fena (tass). Trodde allvarligt talat att katten var död.

Vi låg där orörliga en stund tills min hand började tröttna på att stödja den blytunga lealösa katten. Tog bort handen, och katten låg kvar i samma position, helt orörlig. Magen upp i vädret, tassar spridda överallt och 15 meter lång. Sakta började dock katten pga gravitationen falla tillbaks mot mitt ansikte och jag fick andas kattpäls igen. Föste då bort katten igen från ansiktet. Hur länge vi sedan låg så, och vad som hände sedan, kommer jag inte ihåg, domnade nog bort tills katten behagade röra på sig framåt morgonkvisten. Den var tydligen vid liv trots allt.

Det är inte lätt att vara kattbetjänt.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.