Karlia
P pennybridge skrev:
"Vad blir det för mat?"
Pizza! Tricolor katt tittar på en bit pizza som en hand håller fram, med en öppen pizzakartong i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Katter som sover på rygg eller lägger sig på rygg och låter husse/matte klappa visar att dom känner sig helt trygga. Buken är det mest sårbara och ömtåliga stället och därför skyddas det helst.
Likadant om katten stryker kind/mungipa mot din - kattpussar. Katten måste lita helt på den som får pussen så den inte riskerar att bitas. Också när katten buffar med pannan mot husse/mattes näsrygg/panna är ett tecken på tillgivenhet och trygghet. :heart:
Sådant här blir man ju väldigt glad av att läsa när båda katterna gör allt detta mot både mig och pojkvännen. :heart:

• Gilla
  • Älska
mejeriet och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Hade en bekant som hade en stor och tung, gul katt, Tarzan. Han hoppade alltid från en bokhylla rakt ner på min väninnas mage kl 04 när han ville ut. Gick inte att stänga ut katten från sovrummet för då förde han ett herrans liv i timmar utanför dörren.

En morgon fick hon nog. När Tarzan hoppade ner på magen, så tog hon katten och slängde den på makens mage. Sedan dess hoppar katten alltid ner på makens mage.... Och ut kommer han också.
Läraktig. :D

Spännande att katten där det serveras fläskfilé ser väldigt målmedveten ut och katten vars familj äter pizza ser lite irriterad ut. Antar att det beror på att fläskfilé är helt ok mat för ett äkta rovdjur medan pizza inte duger mycket till för en stolt jägare. :D
(det är synd om min katt, jag äter inte kött, så han blir alltid besviken. ;))

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Pizzakatten är irriterad för att hon inte blir erbjuden pizza. Inte för att hon skulle äta av den men vi verkar ju uppskatta den. Min dotter är vegetarian, jag äter kött, Svea (kisse) är väldigt kinkig med vad hon äter. Men andra ska inte njuta av mat när hon inte gör det!

Karlia Karlia skrev:
Pizzakatten är irriterad för att hon inte blir erbjuden pizza. Inte för att hon skulle äta av den men vi verkar ju uppskatta den. Min dotter är vegetarian, jag äter kött, Svea (kisse) är väldigt kinkig med vad hon äter. Men andra ska inte njuta av mat när hon inte gör det!
Helt rätt - om inte katten får mat, ska ingen äta. :D

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fadai
Min kattunge är tokig i ostbågar. Han snor dem gärna ur handen.

• Gilla
mejeriet och 3 till
  • Laddar…
Kaxig som få!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Den där svansföringen är obetalbar!

Har nog länkat till den här röda kissen tidigare, då som varning i en tråd om dörrstopp.
Tycker han är väl värd en repris.

• Haha
  • Gilla
dicliff och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jiji Jiji skrev:
Ja det verkar vara något att sträva efter. En dag när jag duschade tog sig katten upp på duschväggen. Jag vet inte riktigt hur han gjorde men det var lite väl smalt att stå på.
Han är ju både en klätterkatt och en vattenkatt, så det är helt naturligt, slå två flugor i en smäll. :D

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Han är ju både en klätterkatt och en vattenkatt, så det är helt naturligt, slå två flugor i en smäll. :D
Ja, det är ju det bästa, när man kan kombinera två intressen. :D

Jiji Jiji skrev:
det är synd om min katt, jag äter inte kött, så han blir alltid besviken.
Jag har haft en katt som jag en enda gång hittade på köksbordet. Då stod hon och mumsade i sig från en skål där. Skålen innehöll.... majs! :surprised:

• Gilla
  • Haha
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har haft en katt som jag en enda gång hittade på köksbordet. Då stod hon och mumsade i sig från en skål där. Skålen innehöll.... majs! :surprised:
Min kräsna kisse äter också majs. Den lilla som glatt äter det mesta ratar dock majsen.

Alfredo Alfredo skrev:
Hmm, hon hade inte läst på om att hon var ett äkta rovdjur? ;) Precis som min katt inte har koll på det där med katter och vatten.

Hundarna äter gurka, ibland, mest för att den andre inte ska få. Katten tror att grönsaker är någon slags märklig leksak som faktiskt inte är så kul. Men egentligen ska väl inte katter äta växter då de inte kan smälta den typen av kolhydrater. Hundar kan ju faktiskt göra det även om det inte är lika enkelt för dem som för oss.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.