1 077 178 läst · 12 969 svar
1077k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Sådant här blir man ju väldigt glad av att läsa när båda katterna gör allt detta mot både mig och pojkvännen.Gammelnörden skrev:Katter som sover på rygg eller lägger sig på rygg och låter husse/matte klappa visar att dom känner sig helt trygga. Buken är det mest sårbara och ömtåliga stället och därför skyddas det helst.
Likadant om katten stryker kind/mungipa mot din - kattpussar. Katten måste lita helt på den som får pussen så den inte riskerar att bitas. Också när katten buffar med pannan mot husse/mattes näsrygg/panna är ett tecken på tillgivenhet och trygghet.
Läraktig.Hemmakatten skrev:Hade en bekant som hade en stor och tung, gul katt, Tarzan. Han hoppade alltid från en bokhylla rakt ner på min väninnas mage kl 04 när han ville ut. Gick inte att stänga ut katten från sovrummet för då förde han ett herrans liv i timmar utanför dörren.
En morgon fick hon nog. När Tarzan hoppade ner på magen, så tog hon katten och slängde den på makens mage. Sedan dess hoppar katten alltid ner på makens mage.... Och ut kommer han också.
Spännande att katten där det serveras fläskfilé ser väldigt målmedveten ut och katten vars familj äter pizza ser lite irriterad ut. Antar att det beror på att fläskfilé är helt ok mat för ett äkta rovdjur medan pizza inte duger mycket till för en stolt jägare.
(det är synd om min katt, jag äter inte kött, så han blir alltid besviken. )
(det är synd om min katt, jag äter inte kött, så han blir alltid besviken. )
Pizzakatten är irriterad för att hon inte blir erbjuden pizza. Inte för att hon skulle äta av den men vi verkar ju uppskatta den. Min dotter är vegetarian, jag äter kött, Svea (kisse) är väldigt kinkig med vad hon äter. Men andra ska inte njuta av mat när hon inte gör det!
Helt rätt - om inte katten får mat, ska ingen äta.Karlia skrev:
Kaxig som få!
Hmm, hon hade inte läst på om att hon var ett äkta rovdjur? Precis som min katt inte har koll på det där med katter och vatten.Alfredo skrev:
Hundarna äter gurka, ibland, mest för att den andre inte ska få. Katten tror att grönsaker är någon slags märklig leksak som faktiskt inte är så kul. Men egentligen ska väl inte katter äta växter då de inte kan smälta den typen av kolhydrater. Hundar kan ju faktiskt göra det även om det inte är lika enkelt för dem som för oss.