1 076 585 läst · 12 966 svar
1077k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Apropå diskussionen om möss... Min ena jägare har bestämt sig för att det bästa att göra om man hittar ett byte på natten är att ta med det upp i mattes säng och börja slänga runt det och jama högljutt för att se till att matte vaknar och också är med på det roliga.. Detta hände i natt igen, och när jag till slut lyckades jaga bort henne från sängen och hörde det sedvanliga krasandet av små musben som tuggades så trodde jag det var avhandlat - bara för att gå upp på morgonen och stöta på TVÅ halvsmälta möss som kräkts upp på köksgolvet.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Ja, katter och kartonger. Finns ingen leksak i världen som kan klå en kartong.
Just den här kartongen har legat på soffan i snart två månader och jag har inte haft hjärta att slänga den. De bråkar om vem som ska ligga i kartongen. Får väl bara ge upp och beställa nya saker så vi kan få en till kartong
Just den här kartongen har legat på soffan i snart två månader och jag har inte haft hjärta att slänga den. De bråkar om vem som ska ligga i kartongen. Får väl bara ge upp och beställa nya saker så vi kan få en till kartong
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Ju mindre kartong, desto bättre....
Snart julafton!P Paulina123 skrev:Ja, katter och kartonger. Finns ingen leksak i världen som kan klå en kartong.
Själv hade jag en katt som jagade möss och sork på nätterna och om jag hade lämnat fönstret öppet hoppade han in med bytet och konsumerade det på parketten i vardagsrummet. Han åt upp nästan allt, till och med svansen, men gallan lämnade han på golvet. Trevligt att vakna på morronen och trampa barfota på dessa gröna små kulor som mosades mellan tårna. Ibland var det en hög med fjädrar också, vilket kändes lite tråkigt, men om jag åt kyckling ibland så skulle väl han få smaka fågel också.Pytt skrev:Apropå diskussionen om möss... Min ena jägare har bestämt sig för att det bästa att göra om man hittar ett byte på natten är att ta med det upp i mattes säng och börja slänga runt det och jama högljutt för att se till att matte vaknar och också är med på det roliga.. Detta hände i natt igen, och när jag till slut lyckades jaga bort henne från sängen och hörde det sedvanliga krasandet av små musben som tuggades så trodde jag det var avhandlat - bara för att gå upp på morgonen och stöta på TVÅ halvsmälta möss som kräkts upp på köksgolvet.
Jag fick sätta in nätfönster, det höll flugor och mygg ute, men mest katten med sina byten.
En kattlåda med lock var något väldigt konstigt som måste undersökas noggrannt! Det måste dessutom påtalas högt att det inte var OK att göra ett sån stor förändring utan att fråga damen först. Damen i fråga har sjungit sin klagosång i badrummet i 5 min nu...