MultiMan MultiMan skrev:
Visar att man kan få en helt underbar katt trots att de gått igenom massa tråkigheter, om de får en ny och stabil miljö.
Absolut, alla våra har kommit från "katthem" eller motsvarande. Alla låter för övrigt som ett betydligt större antal än vad det egentligen är ifall någon undrar.

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Apropå diskussionen om möss... Min ena jägare har bestämt sig för att det bästa att göra om man hittar ett byte på natten är att ta med det upp i mattes säng och börja slänga runt det och jama högljutt för att se till att matte vaknar och också är med på det roliga.. Detta hände i natt igen, och när jag till slut lyckades jaga bort henne från sängen och hörde det sedvanliga krasandet av små musben som tuggades så trodde jag det var avhandlat - bara för att gå upp på morgonen och stöta på TVÅ halvsmälta möss som kräkts upp på köksgolvet. :rolleyes:

• Wow
  • Arg
  • Gilla
Paulina123 och 4 till
  • Laddar…
Serierteckning av en rörig byggarbetsplats med en hund som har ställt till kaos och en frustrerad person i dörren.

• Haha
  • Gilla
Maria T och 11 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jo det kan råda lite olika meningar om vad man har korgar till. [bild]
Katter och korgar ja... De tycks ha ett speciellt förhållande:
Två katter, en svart i korg och en randig bredvid, båda ser avslappnade ut vid 9 månader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är Sotnos och Sinus, systrar, vid 9 månaders ålder.

• Gilla
  • Älska
Keiller och 12 till
  • Laddar…
Ja, katter och kartonger. Finns ingen leksak i världen som kan klå en kartong.

Just den här kartongen har legat på soffan i snart två månader och jag har inte haft hjärta att slänga den. De bråkar om vem som ska ligga i kartongen. Får väl bara ge upp och beställa nya saker så vi kan få en till kartong

• Två katter, en i en kartong och en på en klösmöbel, med en Skin City-logotyp på kartongen.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
znitz och 8 till
  • Laddar…
Ju mindre kartong, desto bättre.... :D

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Tallguy196 Tallguy196 skrev:
Ju mindre kartong, desto bättre.... :D

Sant!

Stora kartonger hoppar dom gärna in i för att undersöka men stannar inte så länge. I en mindre kartong stannar de gärna längre och trängs, trots att det borde vara tvärt om kan man tycka

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
P Paulina123 skrev:
Ja, katter och kartonger. Finns ingen leksak i världen som kan klå en kartong.

Just den här kartongen har legat på soffan i snart två månader och jag har inte haft hjärta att slänga den. De bråkar om vem som ska ligga i kartongen. Får väl bara ge upp och beställa nya saker så vi kan få en till kartong
Snart julafton!

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Katter och vad som helst som det går att Svart katt tittar fram ur en rosa hink bredvid en stor svart soptunna.
Skapa konto
hoppa ner i.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Keiller och 11 till
  • Laddar…
T
:D

• Orange och vit katt sover sött på en gråmönstrad kudde inomhus.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
big mike och 13 till
  • Laddar…
Två långhåriga katter som sover på en soffa.
Skapa konto

Nu sover dom sött med mindre än 200mm mellan tassarna :heart:

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 8 till
  • Laddar…
Har en honkatt på ca 7 år med ovanlig färgteckning. Hon är helt svartvit, svart på skallen, svanstoppen och en fläck på bakre lår likt en pingisboll :D

• Svartvit katt med ovanlig färgteckning tittar fram bakom soffkanten.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 9 till
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Apropå diskussionen om möss... Min ena jägare har bestämt sig för att det bästa att göra om man hittar ett byte på natten är att ta med det upp i mattes säng och börja slänga runt det och jama högljutt för att se till att matte vaknar och också är med på det roliga.. Detta hände i natt igen, och när jag till slut lyckades jaga bort henne från sängen och hörde det sedvanliga krasandet av små musben som tuggades så trodde jag det var avhandlat - bara för att gå upp på morgonen och stöta på TVÅ halvsmälta möss som kräkts upp på köksgolvet. :rolleyes:
Själv hade jag en katt som jagade möss och sork på nätterna och om jag hade lämnat fönstret öppet hoppade han in med bytet och konsumerade det på parketten i vardagsrummet. Han åt upp nästan allt, till och med svansen, men gallan lämnade han på golvet. Trevligt att vakna på morronen och trampa barfota på dessa gröna små kulor som mosades mellan tårna. Ibland var det en hög med fjädrar också, vilket kändes lite tråkigt, men om jag åt kyckling ibland så skulle väl han få smaka fågel också.

Jag fick sätta in nätfönster, det höll flugor och mygg ute, men mest katten med sina byten.

• Haha
Pytt
  • Laddar…
Haara93 Haara93 skrev:
Har en honkatt på ca 7 år med ovanlig färgteckning. Hon är helt svartvit, svart på skallen, svanstoppen och en fläck på bakre lår likt en pingisboll :D
Så söt!
Vår katt gillar också att ligga så där på ryggstödet på soffan.

En kattlåda med lock var något väldigt konstigt som måste undersökas noggrannt! Det måste dessutom påtalas högt att det inte var OK att göra ett sån stor förändring utan att fråga damen först. Damen i fråga har sjungit sin klagosång i badrummet i 5 min nu...

• Katt undersöker skeptiskt en ny kattlåda med lock i ett kaklat badrum.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.