Fairlane
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Hornbach är bra, men de verkar inte ha samma typ av kampanjer på verktyg och annat som Bauhaus kör emellanåt.
Då åker du ändå till Hornbach och prismatchar om de har samma vara. :)
I somras var jag och kollade på en ny grill, modell lite dyrare (20,000:). fick bra hjälp på Hornbach och så sa han: "Om du bestämmer dig för grillen, så gå ut och kolla på nätet om du hittar den billigare där. Vi sänker till samma pris och sen ytterligare 10%. Jag hittade grillen för cirka 14,000:- på rea och beställde från Hornback. Det blev 14000-1400 kr. :)
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Då åker du ändå till Hornbach och prismatchar om de har samma vara. :)
I somras var jag och kollade på en ny grill, modell lite dyrare (20,000:). fick bra hjälp på Hornbach och så sa han: "Om du bestämmer dig för grillen, så gå ut och kolla på nätet om du hittar den billigare där. Vi sänker till samma pris och sen ytterligare 10%. Jag hittade grillen för cirka 14,000:- på rea och beställde från Hornback. Det blev 14000-1400 kr. :)
Bra att veta! Jag har inte besökt bygghandeln så ofta tidigare, men eftersom jag precis köpt hus som ska renoveras så lär man bli stamgäst. :crysmile:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fairlane
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Bra att veta! Jag har inte besökt bygghandeln så ofta tidigare, men eftersom jag precis köpt hus som ska renoveras så lär man bli stamgäst. :crysmile:
Då får jag passa på att välkomna dig till skaran av personer som svär över allt om går sönder hela tiden, men också skaran som är lyckliga ändå. :)
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Då får jag passa på att välkomna dig till skaran av personer som svär över allt om går sönder hela tiden, men också skaran som är lyckliga ändå. :)
Tack!
Vi kommer bli lyckliga trots allt som ska göras, det blir en rolig resa. Tråd kommer startas här när vi får tillträde den 15 januari. :D
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Klockrent exempel på hur man ska agera som kund! För mig spelar numera inte priset så stor roll. Jag har förvisso inga megastora projekt kvar att göra. Men om jag ska köpra virke för 1000 spänn så är det skit samma om jag åker till Beijer och det kostar 3-400kr mera än Byggmax. På Byggmax så brukar virket ligga längst ned i en skithög. Tydligen vet Letterna och Polackerna när det öppnas nya buntar med virke och är där direkt och börjar plocka och slänger det dom inte vill ha i högen under. När jag sedan kommer så vill jag knappast ha andrasortering och frågar personalen om dom kan lyfta ned en ny bunt. ”Nej det står redan en öppnad bunt längst ned”...ooookej, jag åker nog till Beijer istället. Hos mitt Beijer ligger ALLT virke inomhus, i fack där man drar ut bräda för bräda. Rejält tilltagen gång mellan facken, säkert 15m mellan gångarna. Allt virke ligger placerat efter sort och längd. I princip allt virke är rakt och betydligt mindre kvist än Byggmax skit som vrider sig som hockeyklubbor innan man parkerat släpet hemma på uppfarten.
Haha, löjligt, oavsett vart man åker så plockar man förstås helst ur ett orört paket.
Jag liksom letter o polacker lyckqs nästan alltid hitta raka bitar hos Bygmax.
Undantaget är om något nästan är slut förstås men det händer ju överallt.
Och 30-40% extra, det tycker du man ska skita i...?
 
M
K karlmb skrev:
Haha, löjligt, oavsett vart man åker så plockar man förstås helst ur ett orört paket.
Jag liksom letter o polacker lyckqs nästan alltid hitta raka bitar hos Bygmax.
Undantaget är om något nästan är slut förstås men det händer ju överallt.
Och 30-40% extra, det tycker du man ska skita i...?
Som jag skrev, nu har jag gjort det mesta med mitt hus, 120m2 altan osv. så nu åker jag hellre till Beijer om jag ska ha något. Den Byggmax som jag brukade (!) åka till kanske särskiljer sig från den du brukar besöka. Hos Beijer är inte virket buntat utan ligger löst i racken där man drar ut planka för planka. Spikraka och väldigt lite kvist, sällan man rynkar på näsan och behöver lägga tillbaka en bräda.
Sedan kanske man är olika som person också, om det är något jag lärt mig i livet så är det att kvalitet kostar.
 
M Markarbetaren skrev:
Som jag skrev, nu har jag gjort det mesta med mitt hus, 120m2 altan osv. så nu åker jag hellre till Beijer om jag ska ha något. Den Byggmax som jag brukade (!) åka till kanske särskiljer sig från den du brukar besöka. Hos Beijer är inte virket buntat utan ligger löst i racken där man drar ut planka för planka. Spikraka och väldigt lite kvist, sällan man rynkar på näsan och behöver lägga tillbaka en bräda.
Sedan kanske man är olika som person också, om det är något jag lärt mig i livet så är det att kvalitet kostar.
OK. ...om Beijer plockar upp paketen från sågverket och lägger in brädor och reglar manuellt i ställ så låter ju 30% högre pris riktigt billigt. ..
Men risken att de tappar raketen ökar ju efter bara några dagar eftersom de då får möjlighet att torka och vrida sig mer än om de ligger ihop i ett paket.
Och ärligt talat har jag aldrig sett något byggvaruhus göra så.
 
  • Gilla
Johnsson 56
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Sedan kanske man är olika som person också, om det är något jag lärt mig i livet så är det att kvalitet kostar.
Oj vad du kommer att förlora på den inbillningen. Det enda som skiljer Beijer från Byggmax är priset
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Här finns minst 2 firmor som har virket så (XL och K-rauta).
Har inte funderat på hur dom får in det i racket men har svårt att tro att dom handplockar, Mao är virket säkert intryckt med truck.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
tttomten TomasJor skrev:
Här finns minst 2 firmor som har virket så (XL och K-rauta).
Har inte funderat på hur dom får in det i racket men har svårt att tro att dom handplockar, Mao är virket säkert intryckt med truck.
De matar ju in ett helt paket.
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
M
J Johnsson 56 skrev:
Oj vad du kommer att förlora på den inbillningen. Det enda som skiljer Beijer från Byggmax är priset
Förlora? För mig är tid pengar! Ett besök på Byggmax med alltifrån väntandet i kassan när 10 pers väntar på EN kassapersonal till att stå och plocka i pinnhögen för att hitta några enstaka fina bitar kostar TID! På Beijer har dom personal som håller stället i toptrim, priserna gör att altanbyggande Polacker håller sig borta, bara rulla in och ta det man ska ha, inga köer, ingen väntan. Vem som är vinnare eller looser i den ekvationen är nog högst personligt.
 
  • Gilla
Husbuset
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Förlora? För mig är tid pengar! Ett besök på Byggmax med alltifrån väntandet i kassan när 10 pers väntar på EN kassapersonal till att stå och plocka i pinnhögen för att hitta några enstaka fina bitar kostar TID! På Beijer har dom personal som håller stället i toptrim, priserna gör att altanbyggande Polacker håller sig borta, bara rulla in och ta det man ska ha, inga köer, ingen väntan. Vem som är vinnare eller looser i den ekvationen är nog högst personligt.
Tack för tipset! Handlade på Fredells i Stockholm innan de bommade igen. Därefter Bauhaus detta år, som var en total katastrof. Då ska jag testa Beijer framöver. Betalar hellre lite mer och får en bra service samt sjyssta varor.
 
H Husbuset skrev:
Tack för tipset! Handlade på Fredells i Stockholm innan de bommade igen. Därefter Bauhaus detta år, som var en total katastrof. Då ska jag testa Beijer framöver. Betalar hellre lite mer och får en bra service samt sjyssta varor.
Som sagt prova Hornbach. De är inte bäst på allt, men de sköter sig bra på alla punkter där Bauhaus inte fungerar. Framförallt gillar jag att de har en personal som är skapligt kunnig. De verkar ha ett produktfokus, frmaför ett säljfokus. En säljare kan ha som prioritet att tjäna pengar på att sälja varor, Eller fokus på att sälja varor och tjäna pengar. Skillnaden kan tyckas hårfin, men det är där skillnadne ligger i om man bryr sig om att begripa vad man säljer, och försöka ge service, jämfört med att egentligen bara vilja rycka pengarna ur köparens hand, och helst inte leverera.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Som sagt prova Hornbach. De är inte bäst på allt, men de sköter sig bra på alla punkter där Bauhaus inte fungerar. Framförallt gillar jag att de har en personal som är skapligt kunnig. De verkar ha ett produktfokus, frmaför ett säljfokus. En säljare kan ha som prioritet att tjäna pengar på att sälja varor, Eller fokus på att sälja varor och tjäna pengar. Skillnaden kan tyckas hårfin, men det är där skillnadne ligger i om man bryr sig om att begripa vad man säljer, och försöka ge service, jämfört med att egentligen bara vilja rycka pengarna ur köparens hand, och helst inte leverera.
Tack, det ska jag definitivt göra! Det är så värdefullt med sådana tips. Jag har varit på Bauhaus Bromma 5 ggr sedan i våras, besök som har tagit timmar pga dålig organisation, lite personal och okunnig personal. Jag skaffade konto där i våras, men nu är det sluthandlat på Bauhaus!
 
H Husbuset skrev:
Tack, det ska jag definitivt göra! Det är så värdefullt med sådana tips. Jag har varit på Bauhaus Bromma 5 ggr sedan i våras, besök som har tagit timmar pga dålig organisation, lite personal och okunnig personal. Jag skaffade konto där i våras, men nu är det sluthandlat på Bauhaus!
En ny värld kommer öppna sig när du funnit Hornbach!
 
  • Gilla
Husbuset
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.