K Keld skrev:
läst/skummat tråden. men jag har två frågor, till att börja med, Kan man ha flera knappsatser. O hur är funktionen på appen om nätet ligger nere, har man bra kontroll med appen lokalt?
Du kan ha flera knappsatser. Om man delar upp systemet i zoner/områden tex huset & garaget kan man knyta en knappsats till antingen 1 zon eller alla.

App'en fungerar bara via Ajax cloud. Därför det är viktigt att ha minst 1 knappsats eller fjärrkontroll. Om nu nätet skulle ligga nere, annars kan man inte larma av/på

Tack för svaren. Bra med flera knappsatser, dock tycker jag att det är väldigt synd, att man måste förlita sig på en extern server för att köra appen.
Larmet är ju snyggt o verkar modernt, vilket är stora plus,men inget lokalt appstöd det är ett stort minus, jag får fundera lite till.

K Keld skrev:
Tack för svaren. Bra med flera knappsatser, dock tycker jag att det är väldigt synd, att man måste förlita sig på en extern server för att köra appen.
Larmet är ju snyggt o verkar modernt, vilket är stora plus,men inget lokalt appstöd det är ett stort minus, jag får fundera lite till.
Nästan inga fabrikat som har lokalt appstöd (tyvärr). Nu har Ajax cloud inte legat nere på det året jag haft systemet. Men kan vara bra att veta om det händer så går det som sagt att styra av/på med knappsats eller fjärrkontroll samt att larm via sms/samtal förmedlas utan cloudet, likaså larmcentralskoppling.

• Gilla
LordTTK
  • Laddar…
Finns det schemalagt skalskydds val till ajax, har letat men hittar inget? Skulle va perfekt o sätta automatisk larmning mellan 00.00-05.30 så slipper man glömma att larmet är påkopplat varje morgon.

• Gilla
Flaggstång och 1 till
  • Laddar…
Har inte hittat det, men vill ha precis samma funktion!

• Gilla
kitco
  • Laddar…
kitco kitco skrev:
Finns det schemalagt skalskydds val till ajax, har letat men hittar inget? Skulle va perfekt o sätta automatisk larmning mellan 00.00-05.30 så slipper man glömma att larmet är påkopplat varje morgon.

Det är en funktion som även jag saknar.

• Gilla
kitco
  • Laddar…
kitco kitco skrev:
Finns inte, men gå in på Ajax hemsida o önska. Eller funktionen kanske redan är föreslagen. Isf lägg en röst.
https://ajax.systems/support/features/
Många ändringar/förbättringar i Ajax kommer där ifrån

hsd
Den funktionen kan ge falsklarm då användarna med tiden glömmer den automatiska tillkopplingen, det finns på en del andra larmcentraler och har orsakat onödiga väktarutryckningar

Jag vill mest schemalägga att slå av larmet på morgonen. Slå på det kan jag göra själv.

A
Om jag inte minns fel finns det redan som ett önskemål, bara att rösta på det på Ajax hemsida.

Tackar, hittade just den infot på ajax sidan så nu har jag röstat på den. Hoppas de lägger till den

Hej!
Kommer inte ihåg om jag läst svaret till min fråga men jag undrar fungerar brandlarmen fast dom skulle tappa kontakten med hubben?
Säg att hubben går helt sönder, börjar brandlarmet tjuta vid brand då?
För man vill ju inte ha dubbla brandvarnare överallt en ajax och en ”vanlig”

L LordTTK skrev:
Hej!
Kommer inte ihåg om jag läst svaret till min fråga men jag undrar fungerar brandlarmen fast dom skulle tappa kontakten med hubben?
Säg att hubben går helt sönder, börjar brandlarmet tjuta vid brand då?
För man vill ju inte ha dubbla brandvarnare överallt en ajax och en ”vanlig”
Ja de fungerar fristående
Tror tom (men måste dubbelkolla det) att om man har aktiverat interconnected dvs tjuter en, tjuter alla i Ajax Hub fungerar även den funktionen också även om Hub'en slås ut

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
P
Har kopplat in en kamera nu och får upp bild i appen om jag är uppkopplad mot wifi, men inte om jag stänger ner wifi. Har testat att göra port forward på port 554 utan resultat. Något förslag?

• Skärmdump av IPv4 Port forwarding tabell med inställningar för en kamera och testpost.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Plj skrev:
Har kopplat in en kamera nu och får upp bild i appen om jag är uppkopplad mot wifi, men inte om jag stänger ner wifi. Har testat att göra port forward på port 554 utan resultat. Något förslag?
På din rtsl url i ajax byt ut kameras ip mot din wan ip

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.