690 917 läst · 2 883 svar
691k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Hej,
Har tittat igenom stora delar av tråden och funderar på ett Ajax system istället för verisure eller Securitas.
Vilka larmcentraler kan man koppla upp sig mot och till vilken månadskostnad? Får man larmdekaler om man kopplar upp larmet? (Tyckte inte larmdekalerna från alarmshoppen eller säkerhetsbyggarna/säkerhetscentralen håller måttet).
Har tittat igenom stora delar av tråden och funderar på ett Ajax system istället för verisure eller Securitas.
Vilka larmcentraler kan man koppla upp sig mot och till vilken månadskostnad? Får man larmdekaler om man kopplar upp larmet? (Tyckte inte larmdekalerna från alarmshoppen eller säkerhetsbyggarna/säkerhetscentralen håller måttet).
Har mailet några larmcentraler och frågat om pris.J0ckes skrev:Hej,
Tempest Security (f.d. Falck Security). 80 kr/mån + 495 kr i anslutning. I avtalet står det "Tempest Larmövervakning omfattar kostnadsfri väktarutryckning vid konstaterat inbrott och/eller
skadegörelse." Och mailsvar från support "En väktarutryckning kostar runt 1500 kr lite beroende på vilket vaktbolag som åker på larmet."
http://tempest.se/kontakt-larmcentral/
Nokas 80, 95 eller 125 kr/mån för 36, 12 eller 0 månaders bindningstid. 695 kr i anslutningsavgift. Skulle kontakta det märmsta kontoret för priset på väktarutryckning.
Lövestad mailade aldrig tillbaka.
Fick detta från Ajax, kanske kan hjälpa någon mer som funderar på att köpa nu eller vänta på nya hubben. Jag tror att väntetiden samt det högre priset för att jag köper den nuvarande hubben.
UnUnfortunate, we don`t have information concerning the release date and its price of the Hub plus, surly it will be more expensive. Also we recommend you to subscribe to updates from our webite.
Current Hub and future HubPlus will have same software functionality till some time point. Of course, after that only new versions of Hub will be supported. Current Hub will be functional and usable but it may not receive all the new functions. This situation can be compared to mobile phones market - phones are supported for some time and after that they receive only security updates due to hardware limitations and/or problems of its support.
UnUnfortunate, we don`t have information concerning the release date and its price of the Hub plus, surly it will be more expensive. Also we recommend you to subscribe to updates from our webite.
Current Hub and future HubPlus will have same software functionality till some time point. Of course, after that only new versions of Hub will be supported. Current Hub will be functional and usable but it may not receive all the new functions. This situation can be compared to mobile phones market - phones are supported for some time and after that they receive only security updates due to hardware limitations and/or problems of its support.
Okej låter bra! Nån som kollat på yale smartphone alarm? Fördelar med Ajax framför yale alarm?CapsLock skrev:Har mailet några larmcentraler och frågat om pris.
Tempest Security (f.d. Falck Security). 80 kr/mån + 495 kr i anslutning. I avtalet står det "Tempest Larmövervakning omfattar kostnadsfri väktarutryckning vid konstaterat inbrott och/eller
skadegörelse." Och mailsvar från support "En väktarutryckning kostar runt 1500 kr lite beroende på vilket vaktbolag som åker på larmet."
[länk]
Nokas 80, 95 eller 125 kr/mån för 36, 12 eller 0 månaders bindningstid. 695 kr i anslutningsavgift. Skulle kontakta det märmsta kontoret för priset på väktarutryckning.
Lövestad mailade aldrig tillbaka.
Tänkte köpa ett start-kit till lägenhet (3rok 81kvm), jag gissar det går att bygga ut om man önskar?
https://sakerhetsbyggarna.storedo.com/p/ajax-kit-start-white
Vet ni någon som installerar i stockholm som ni kan rekommendera?
mvh
https://sakerhetsbyggarna.storedo.com/p/ajax-kit-start-white
Vet ni någon som installerar i stockholm som ni kan rekommendera?
mvh
Vilket kontantkort ska man välja? Läst lite i tråden och då rekommenderade @Erik Hellgren Comviq, men vilket av kontantkorten: https://webbutik.comviq.se/kontantkort.html
Någon annan som kommit fram till något annat?
Någon annan som kommit fram till något annat?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Tanka det som kallas +saldo100/50.L Lund skrev:
Det är ingen så kallad prisplan utan en pott som man förbrukar från (så som kontantkort var förr).
Okej, och då kostar det 0,95 kr/MB 1,50 per SMS och 2,49kr/min? Antar att det inte drar så mycket data och sms/samtal men kan ju sticka iväg annars. Hur mycket data går åt ungefär på en månad med Ajax?Erik Hellgren skrev:
Prislista:
https://www.comviq.se/files/rlah/COMV042500409_PL_standard.pdf
EDIT:
Fel av mig, korrekta priserna är de som specas under "250" respektive "100" i PDF:en ovan.
Redigerat:
Ni som kör Android, hur hanterar ni notifieringar? Gillar inte att det konstant ligger en notifieringar synlig, är det säkert att avaktivera Main channel enligt min bifogade skärmdump, någon jag förlorar på det? När jag gör det visas inte längre notifieringar.
Jag är inne på att skaffa ett Ajax larm till villan och har läst igenom större delen av tråden men kan ha missat något. Just nu sitter jag och räknar ihop vad för komponenter jag ska ha. Jag har dock en fråga:
Går larmet om någon passerar framför en kamera (förutsatt att det är larmat) eller måste det sitta något annan detektor som först känner av inkräktaren så att kameran sedan kan filma?
Går larmet om någon passerar framför en kamera (förutsatt att det är larmat) eller måste det sitta något annan detektor som först känner av inkräktaren så att kameran sedan kan filma?